Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > DIERENMISHANDELING Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
<<< vorige


sluusie
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-01-01 - 19:14:17 send message to sluusie

Er moest nooit 1 bontjas meer verkocht worden die moordenaars maak dan die mensen moesten ze zelf eens levend villen en op een grote bult gooien .
Maar zelf onze koningin heeft vast wel een bontjas in de collectie direct stoppen met de verkoop van die zooi !!!!stopt de rest ook wel vanzelf


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2009-01-01 - 22:31:23 send message to BZB

quote
Dat van die levend gecastreerde biggen was maar een voorbeeld. Andere zaken werden ruim aangehaald in vorige berichten. Al deze gruwelijke toepassingen bij ons zijn totaal overbodig daar er genoeg mogelijkheden zijn om even efficient te zijn als men er zich maar op wil toeleggen. Meer is er niet voor nodig.


Voor de buitenwereld lijkt het allemaal zo simpel!
Kosten die gemaakt worden voor vleesproductie (want dat is de varkenshouderij) moeten betaald worden door de consument. Wil de consument geen vlees meer dan stopt de vleesproductie vanzelf. Legt de overheid plaatselijke kostprijsverhogende regels op dan verplaatst de productie zich naar landen waar dierenwelzijn minder telt (zie filmpje over bont uit azie waar het allemaal over begon).

En geloof nu maar niet dat boeren voor de lol biggen onverdoofd castreren om ze lekker te sarren en pijn te doen!
Nu is er een fonds waarbij supermarkten betalen voor het verdoven van de biggen, dus onverdoofd castreren is niet meer aan de orde. Alleen: Aldi en Lidl halen gewoon hun varkensvlees uit het buitenland (van vrouwelijke dieren dus niet-gecastreerd, hun broertjes worden nog onverdoofd gecastreerd en blijven in het buitenland). Vandaar dat Aldi en Lidl het stukje vlees nét iets goedkoper in de schappen kunnen leggen.
De consument die bij Aldi of Lidl varkensvlees koopt is in mijn ogen de (onwetende) veroorzaker van onnodig leed.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-01-02 - 16:44:44 send message to chrislaevers

BZB,

Wees maar zeker dat ik het allemaal heel complex vind. Ik probeer het allemaal een beetje te plaatsen.

Ik denk in geen geval dat boeren levend castreren om de dieren te pijnigen. De boeren hebben het al geruime decennia zeer moeilijk en ik vind persoonlijk dat ze ondergewaardeerd worden, geprangd als ze zitten tussen de overheid (milieuvoorschriften, dierenwelzijn en hopen administratie) en de tussenschakels vooraleer hun vlees bij de consument komt.
Het uitoefenen van die stiel wordt niet bepaald gemakkelijk gemaakt.
Ik ben het ook met je eens over de vaak ondoordachte keuze die de consument maakt.
Eergisteren had mijn dochter een hondenmand gekocht met een 'pelzen' kussen er in.
Mijn haren gingen al rechtop staan.
Gelukkig was het synthetisch en van Duitse makelij; ik heb de voering en de labels gecheckt.

Christine.


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2009-01-02 - 17:52:56 send message to mark smits

dat mensen hier in staat zijn,angryangryangry daar wordt ik wel stil van.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede