Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jonge grijze Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-05 - 09:40:19 send message to dun grijzeroodstaart

hallo ton

ja ik twijfel elke keer , dan zelf houden dan weer niet !
het is wel veel werk , voor mij maakt dat niet zoveel uit , maar maandag ben ik weer voor mijn werk een weekje weg , en dan moet mijn vrouwtje het weer alleen doen .
maar goed we moeten nog maar even volhouden , nog een aantal weekjes .

en ik doe ze straks eerst een tijd in de gezamelijke voilere , en dan kijk ik wel welke ik ruil of verkoop voor nieuw bloed.
ik heb nog een tamme pop die is wel wat ouder , maar wil toch even kijken hoe die reageert op andere tamme grijze , want ik denk dat ik 2 mannen en 1 popje heb [ kan er ook naast zitten]
dus kijken of het mischien wel klikt met een tam mannetje van mijn eigen kweek .
maar goed over 1ding is wel duidelijk , je kunt niet al je eigen kweek houden he !


mvg


Tim


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2006-08-05 - 11:46:10 send message to Fokke

Ik vraag mij af waarom je na het schoonmaken van het blok de jongen niet gewoon teruggezet hebt zodat ze normaal door de ouders grootgebracht konden worden. Dit is de normale gang van zaken, het blok regelmatig schoonmaken, dit geeft over het algemeen geen problemen, ik doe het bij mijn lories als ze jongen hebben ook en nog nooit een probleem gehad. Zelf breng ik alleen in noodgevallen een jong met de hand groot zoals momenteel een jonge groenstaartlori welke door de ouders zonder bekende oorzaak niet meer gevoerd werd maar ik blijf het onnatuurlijk vinden.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-05 - 12:08:38 send message to dooren

Ik denk Fokke dat dit ook te maken heeft met een stukje onervarenheid, op dat moment was dit voor hem "de oplossing". Een andere oplossing bestond nog niet voor Tim.

Echter het kon natuurlijk ook verkeerd aflopen als de jongen nu een kropverzuring hadden gekregen. (tenzij hij al een behoorlijk ervaring in handopfok had)

Wellicht een tip voor de volgende keer, gewoon de nestkast verschonen na 3 weken. (al vraag ik me dat af wie dit in de vrije natuur doet voor de vogels)
Gert


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-05 - 12:29:42 send message to Niltava

quote
(al vraag ik me dat af wie dit in de vrije natuur doet voor de vogels)
Gert

Daar heb ik wel een antwoord op Gert, nl mensen wink :)
http://www.parrotsinternational.org/Videos/Saving_the_Baby_Blues_Page.htm


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-08-05 - 12:30:02 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Wellicht een tip voor de volgende keer, gewoon de nestkast verschonen na 3 weken. (al vraag ik me dat af wie dit in de vrije natuur doet voor de vogels)



Precies Gert, waarom het blok verschonen, zorg voor wilge takken in het blok, als het blok volgens de vogels te smerig wordt knagen ze wel schone bodembedekking.
Ik maak blokken nooit schoon tijden het broeden, ook niet voor een eventuele 2e ronde als er al weer eitjes opkomst zijn.
Wees niet te zuinig met houtkrullen in het blok een laag van 10cm of meer, dit zorgt er ook voor dat de bovenkant van de krullen veel droger blijft, vocht heeft namelijk de eigenschap dat het naar beneden wil wink ;)

Henk


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-08-05 - 13:39:01 send message to Karel

quote
Wees niet te zuinig met houtkrullen in het blok een laag van 10cm of meer, dit zorgt er ook voor dat de bovenkant van de krullen veel droger blijft, vocht heeft namelijk de eigenschap dat het naar beneden wil


Om deze reden boor ik ook altijd flink wat gaten in de bodems van de broedkasten (4mm schuin boren). In een droge kast heb je geen vliegen/maden.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-08-06 - 15:35:57 send message to dun grijzeroodstaart

dat dit ook te maken heeft met een stukje onervarenheid, op dat moment was dit voor hem "de oplossing". Een andere oplossing bestond nog niet voor Tim.

mm ik zie nu deze reacties pas , tja waarom eruit halen , tja mischien bang dat de jongen weer verloren zouden gaan , enhe de jongen eruit halen en dan weer terug leggen nou het is al een keer fout gegaan bij mij en dat wil ik niet nog eens mee maken .
dus ja keuzes maken en dat heb ik gedaan , dit was de eerste keer dat ik over ging op handvoeding , maarhe vooraf was al wel een hele voorbereiding afgegaan , en natuurlijk met hulp van een andere hobbykweker die hier VROEGER ook nog wel eens reacties plaatste !
en kropverzuring nou sorry het eenigste wat moeilijk is , is om 0600 mijn bed uit in de vakantie om de baby,s te voeren haha .
nee zonder gekheid als je gewoon aan een schema houd is er niks aan het handje merk ik wel .

en het probleem was die hitte ik vond het stinken , ik had al wel wat schone houtkrullen erin gedaan met veel moeite , maar ik was bang voor maaien , en dat was ook zo .
kijk in de natuur zullen er nog wel meer dingen meespelen dan alleen aan maaien denk aan schimmels etc etc .
en dan komt er ook geen mens ok ffe de nesten te verschonen , ja mischien om leeg te trekken .
nee heb voor mijn eigen een juiste keuze gemaakt , heb nu 3 schattige baby grijsjes , en de volgende ronde van het koppel zal ik proberen om natuurbroed te doen , maar goed het zou zonde zijn dat ze dood gaan door de vuiligheid of dat ik het blok schoonmaak en dan noet meer worden gevoederd , want mijn koppel is een prima koppel maar stoor ze niet teveel want dan is het over en uit !

maar goed ik moet gewoon uit nood ook handopvoeding kunnen toepassen , en dit was voor mij wel nood voor mijn gevoel dan !
maar zoals ik al zei de volgende keer wil ik het koppel de ciclus wel laten afmaken ja en dan hopen dat het goed gaat .


mvg


Tim



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede