Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mijn eerste gould vandaag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mijn eerste gould vandaag
belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2006-06-25 - 17:00:09 send message to belg

eerste gould ter wereld vandaag
welk is het beste eivoer voor goulds?
moet ik wormen gaan kweken>>is dit noodzakelijk? of kan ik gewoon ook zonder?


Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-06-25 - 17:18:53 send message to Gouldamadine121

Je kan het eivoer van cédé geven, je kan hier gedroogde insectenmengeling, vochtige couscous en eventueel mariëndistel, dit laatste is maar een extraatje en is niet noodzakelijk.
je moet dus zeker geen wormen gaan kweken.
Grt


Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-06-25 - 17:19:07 send message to Gouldamadine121

Je kan het eivoer van cédé geven, je kan hier gedroogde insectenmengeling, vochtige couscous en eventueel mariëndistel, dit laatste is maar een extraatje en is niet noodzakelijk.
je moet dus zeker geen wormen gaan kweken.
Grt


Sprengers R.
Oud Lid
Posts :31

Oud Lid
2006-06-25 - 17:34:56 send message to Sprengers R.

Hallo Belg,
Goulds zijn verzot op pinky's.
Die zijn in de betere dierenwinkels te verkrijgen in diepvriesvorm.Liefst geen meelwormen daarhet harde omhulsel niet goed is en pinky's zijn vrij
van bakterieen.
De cede is eender, maar er is ook cede met gedroogde insekten erin van het merk Orlux.
worden jouw goulds door hun eigen ouders groot
gebracht, of onder Japanse meeuwen?
Want dat is van enorm belang, als ze niet door goulds worden opgevoed, dan moet je de eerste dagen in het
water flagraten of flaguaten bijvoegen,( te verkrijgen bij dierenarts)s geen lang te wachten.
Daar de meeuwen iets doorgeven aan de jongen,
van zodra de jonge goulds, zelfstandig zijn,
geef je ze nog eens een kuur met flagraten in het drinkwater, en zet je de jongen zo licht mogelijk,
en mag je ze niet meer verplaatsen, tot ze op kleur zijn, want doe je dat toch, dan stoppen ze met kleuren. na drie of 6 maanden; moeten ze al aan het verkleuren gaan, zoniet, dan is het veel te donker in de plaats waar ze zitten.
Ik hoop dat je hiermede wat meer weet over dit prachtig vogeltje maar zeer teer vogeltje;
Ik wens je veel kweekgenot toe met jouw Goulds.


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2006-06-25 - 17:38:20 send message to belg

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik geef ze geen pleegouders
sad :(alhoewel ik veel hoor zeggen dat ik er ni mee ga lukken)het zijn goulds die afkomstig zijn van een iemand die alleen natuurbroed gebruikt

alvast veel dank


Sprengers R.
Oud Lid
Posts :31

Oud Lid
2006-06-25 - 17:52:59 send message to Sprengers R.

Ik heb vroeger 12 paartjes gehad, en op één koppeltje na, heeft geen enkel ander paartje
hun jong grootgebracht, ze lieten ze allen doodgaan, en dan vond ik zo verschrikkelijk, dat ik ze dan maar onder de Japanse meeuwen heb gelegd, en dat ene paartje heeft het ook maar enkele dagen volgehouden, en ze toen laten doodgaan. Maar er zijn inderdaad gouldskwekers
die alleen met natuurbroed kweken.


reut
Website Member
Posts :8

Website Member
2006-06-25 - 22:59:42 send message to reut

voeren jongen
kweek alleen natuurbroed
pinkys eten en krijgen ze niet
allen kiemzad met eivoer gemengt metcouscous en een schepje druivesuiker en ze worden bijna allemaal groot.


gebbinkjes
Website Member
Posts :68

Website Member
2006-06-26 - 19:36:33 send message to gebbinkjes

hallo,
ik kweek al jaren gouldamadine's en dan uitsluitend natuurbroed en dat gaat prima
meng door je eivoer eivoer van orlux voor fazanten daar zitten echt veel gedroogde wormpjes in.Verder doe ik 1/5 deel vismeel bij door het eivoer .hier zitten de natuurlijke dierlijke eiwitten in.

succes.


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-06-26 - 20:30:48 send message to jurn

Nou ik heb vroeger ook vele gould's gehad en die brachten de jongen goed groot ! natuurlijk gaat het wel eens mis. Maar wij hadden een hok van 2m breed 80 cm diep en 1m hoog en hier hadden wij alle gould's in, en voldoende nest kasten opgehangen, en goede verlichting en dit ging prima, de vogels hadden zat keuze in partners, en nestkasten. En dan gewoon goed voeren en met rust laten.

m.v.g j.w


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-06-26 - 21:08:11 send message to zebraonline

quote
dan moet je de eerste dagen in het
water flagraten of flaguaten bijvoegen


Ik denk dat je flaggelaten bedoeld...die moet je nu juist niet toevoegen want dit zijn de ziekteverwekkers zelfs die de meeuwen bij zich dragen...het medicijn tegen flaggelaten noemt flaggelmix...

Om op de vraag van het voedsel terug te komen : eivoer is voldoende...

Maar normaal gezien moeten ze dit al krijgen voor ze jongen hebben zodat ze dit gewoon zijn...bovendien moet je dit al weten als je wilt(succesvol) gaan kweken met vogels


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2006-06-26 - 21:30:17 send message to belg

ja ik gaf ze al eivoer zoals ik gaf aan mijn kanaries met toevoeging van een gekookt ei
dit eten ze goed


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-06-26 - 22:16:11 send message to goulds

dan zou ik niet teveel aan hun menu wijzigen,hoe meer er voor ze veranderd des te meer stress in de kooi.
Gewoon zo doorgaan als je het deed,water zaad en je "kanarie-eivoer".
Pinky's en buffalo's zijn extraatjes,ook de 1e 6 dgn geen groenvoer verstrekken,je zou wel meer trosgierst kunnen geven maar niet teveel omdat de jongen dan een te eenzijdig eten binnen krijgen.
Van jap. meeuwen afblijven!!!!
beter 1 nestje met twee goede gezonde ,dan 20 nestje met 6 stuks slechte ongezonde vogels.Rijk word je er toch nooit van.Dan zul je toch met heel andere vogels moeten beginnen en dan nog is de vraag of je er rijk van wordt.

succes met je jongen en volg je eigen gevoel.


belg
Website Member
Posts :172

Website Member
2006-06-27 - 15:24:53 send message to belg

het is het eerste legsel van 4 eitjes is er maar een jong uit gekomen
de ouders voeden het jong prima (natuurbroed)
alvast veel bedankt voor al jullie reacties
hopelijk het volgend legsel meer jongen
en ik wil geen pleegouders gebruiken


Sprengers R.
Oud Lid
Posts :31

Oud Lid
2006-06-27 - 20:37:19 send message to Sprengers R.

sorry voor de verspreking, het was inderdaad flagemix, dat ik gebruikte, als je de jongen onder
meeuwen grootbrengt, is dit inderdaad noodzakelijk
want anders gaan de jonge goulds dood.
Maar, ik heb van misere de eieren onder de meeuwen moeten leggen, of ik had nooit één jong gehad. En het resultaat, was dat ik heel mooie goulds had. Nu vierjaar later heb ik geen goulds meer, daar wij te veel met onze Australishe parkieten bezig zijn.En het is beter om met natuur
broed te werken.Toch wens ik je een heel mooi kweekseizoen toe met natuurbroed.


Roy Gommans
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-06-28 - 14:29:26 send message to Roy Gommans

eivoer van CeDe gaat ook prima, je kunt ook wat diepvries wormpjes geven



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede