Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Koppelen van grijze roodstaart verloopt niet goed, help!!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Koppelen van grijze roodstaart verloopt niet goed, help!!!!!
Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-06-27 - 21:06:28 send message to Freek

Hallo allemaal,
Onlangs is van een koppel grijze roodstaarten de man overleden, was een zeer hecht koppel.
Ben nu aan het proberen om de pop (van de oveleden man) te koppelen met een nieuwe man.
Maar dit verloopt nog niet helemaal zonder problemen!sad :(
De pop stelt zich t.o.v. de man die ik er bij geplaatst had erg dominant op.
Had ze allebei in een verblijf geplaatst wat voor hen allebei nieuw was.
Ze gingen allebei tegenover elkaar zitten maar op een gegeven moment gaat de pop achter de man aan.
Ze jaagt hem dan weg tot hij op de grond zit en daar laat ze het dan ook bij!
En de man die blijft fijn op de grond zitten.
Heb toen toch maar besloten de pop ervan afte halen en in een kleinere kooi naast de man neer te zetten zodat ze wel dicht bij elkaar zitten maar er niet bij kunnen.
Is mijn bedoeling om ze zo een tijdje te laten zitten zodat ze aan elkaar kunnen wennen, maar ja........
Ik weet eigenlijk ook niet wat ik anders moet doen??? Ben ik zo goed bezig of juist niet???
Iemand misschien andere ideeën of ervaring hiermee????
Hoor het graag want ben maar een beginnend papegaaienkweker (althans probeer te kwekenlaugh :D)
Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!!!!wink ;)
Groetjes Freek


mikies splendid
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-06-27 - 21:25:41 send message to mikies splendid

hey Freek

ik heb het ook gehad met me parkieten ik heb me parkieten uit elkaar gehaald je moet ze zo neer zetten dat ze elkaar niet kunnen zien maar ze moeten wel elkaar kunnen horen en dan als je denkt dat ze aan het roepen en fluiten naar elkaar dan heb je je ze nog een 2 dagen uit elkaar laten zitten en dan moet je het nog maar eens proberen dan heb je kans dat het wel weer goed gaat.

bij mijn werkten het en het gaat nog steeds goed ze hebben nu eieren en drie jongen zijn net twee dagen buiten het ei en het gaat goed het zij splendid parkieten.


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-06-27 - 21:33:01 send message to Freek

Bedankt voor je reactie maar denk dat deze aanpak niet veel zin zal hebben omdat in de ruimte waar de papegaaien zitten verschillende koppels zitten, en die produceren met zijn allen toch al heel wat verschillende geluiden.
Groetjes Freekwink ;)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-06-27 - 22:44:04 send message to bert1974

ik heb dat ook gehad met een koppel grijzen.
ik heb op een gegeven moment maar een andere man gezocht die ook zeer dominant was en de pop tegen gas gaf.
maar heb er nooit mee gekweekt.

groeten bert


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-06-28 - 05:05:09 send message to Dennis Fr.

over het algemeen moet het met grijzen direkt klikken wil je een goed koppel hebben.beste is om toch de man proberen te ruilen met iemand totdat het eindelijks klikt met de pop.meerdere mannen kopen en allemaal bij de pop zetten en de pop zelf laten kiezen kan ook.maardat is nogal een duur geintjehappy :)ik ben bang dat het nooit zal klikken tussen deze 2.dus de man zien te ruilen is de beste optie.

Groeten Dennis


item
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-06-28 - 10:35:21 send message to item

Hoi ik heb het 8 jaar geleden ook meegemaakt,
bij een koppel dat ik al vier jaar had en elk jaar jongen produceerde.
daarvan ging ook de man dood en heb daar een dag later een nieuwe man bijgeplaats en de pop deed ook moeilijk tegen de nieuwe man,maar na een week ging het al beter.
En het zelfde seizoen had ik al jongen,dus ik zou de man er bij laten alleen goed opserveren.
Nu heb ik van dit koppel dus elk jaar jongen gehad.
Misschien veel geluk gehad, maar als je het niet langer probeert,en telkens van man wisselt kan het nog langer duren.

sucses met de grijze.


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-06-28 - 11:17:49 send message to Riny

hallo
Kreek
ik zal hier geen antwoord geven maar je kunt me bellen of mailen als het goed is heb je mijn telnr je woont niet ver hier vandaan
groetjes riny
verkoulen1@home.nl


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-06-28 - 11:18:16 send message to Riny

sorry Freek


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-06-29 - 13:37:20 send message to Freek

Bedankt voor jullie reacties


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-06-29 - 17:44:03 send message to kaapsen

Dag Freek,wat ik mis is bij jouw vraagstelling is het verhaal ,hoelang,of hoekort heb je ze bij elkaar gehad e.d,dit vind ik niet duidelijk naar voren komen en daarom vind ik het eerlijk gezegd een beetje gewaagd om een antwoord proberen te geven op je probleem,wat misschien helemaal geen probleem is,maar alleen tijd kost.
Dus geef wat uitgebreidere info zou ik zeggen.

Gr Kees.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-06-29 - 18:54:44 send message to ParkietenPeter

quote
ik zal hier geen antwoord geven

sad :( Vreemd, zeer Vreemd! sad :(
sad :( Jammer, zeer Jammer! sad :(



Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-06-29 - 23:45:24 send message to Freek

Hallo Waaksen,
Heb de pop er ongeveer een dag bij gehad en toen besloten omhem er maar vanaf te halen aangezien het avond werd.
En ik het dus niet meer in de gaten kon houden!
Wat denkt u, nog eens proberen of???
De pop staat nu in een kleine kooi voor de vlucht van de man!
Ze liggen wat te schreeuwen tegen elkaar!
Hoor graag uw mening!!!
Groetjes Freek


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-06-29 - 23:46:24 send message to Freek

SORRY IK BEDOEL KAAPSEN!! (SORRY)wink ;)


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-06-30 - 19:05:39 send message to kaapsen

Ja,ik zou zeer zeker de pop en man weer bij elkaar plaatsen,dit bedoelde ik dus met mijn vraag,dit is wel HEEL erg kort.
BIJ elkaar zetten,als er niet direct erg aggressief gedrag wordt vertoond gewoon lekker laten aanmodderen,probeer dit morgenochtend,kun je het vanop afstand onopvallend in de gaten houden en kleine schermutselingen zijn helemaal niet erg.
Dus niet TE SNEL ingrijpen laat de vogels hun rangorde bepalen,sucses.

Gr Kees.


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2006-06-30 - 23:54:49 send message to Freek

Beste Kees,
Maar de man durft niet meer op de stok te komen, blijft op de grond zitten en blijft daar ook!
Het lijkt alsof de pop bepaalt wat er gebeurt!
Dus volgens u gewoon nog eens proberen?
Is het goed dat ze elkaar nu kunnen zien of juist niet?
Groetjes Freek


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-07-01 - 08:48:08 send message to kaapsen

Gewoon bij elkaar plaatsen,je zegt zelf dat je het maar een dagje geprobeerd hebt.Als het enige probleem is dat de man op de grond zit en er voor de rest geen ECHTE schermutselingen plaatsvinden lekker bij elkaar zetten en ook op een ANDERE plaats voer aanbieden en evt water,NIET te snel weer uitelkaar halen.
Nogmaals,als er overdreven gezegd geen bloed vloeit,dus niet echt gevochten word gewoon LATEN zitten,niet twijfelen maar doen.

GR Kees.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede