Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Zijn Swiftparketen luidruchtig? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Zijn Swiftparketen luidruchtig?
tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-07-03 - 02:13:58 send message to tonnl

De vraag is bedoeld om te bepalen of ik swiften binnen kan/wil gaan houden, redelijk dicht naast de slaapkamer van de buren... happy :)

Ton.


Lori-lover
Website Member
Posts :46

Website Member
2006-07-03 - 08:06:47 send message to Lori-lover

Persoonlijk vind ik ze niet luidruchtig. Ik vind het geluid wel mooi klinken wat ze maken. Verder klinkt het niet echt erg hard en zitten ze ook niet continu geluid te maken, maar slechts af en toe. Volgens mij geen probleem voor je buren.
Groeten van Ad


Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-07-03 - 11:14:17 send message to Wim B

Hoi Ton,


Een Swiftparkiet is niet meer luidruchtig dan een stella lorie. Vooral in de ochtend en avonduren zullen ze iets van zich laten horen.
Op dit moment zitten mijn stella´s de hele dag binnen vanwege de warmte buiten. Hoeveel denk je er te willen houden? Hoe tollerant zijn je buren? Je kunt ook afspraken maken door de vogels op bepaalde tijden naar buiten te laten en weer op te sluiten in het nachthok.
Woon zelf ook in een rijtjeshuis. Onze buren hebben hun slaapkamer op de begane grond. Vooral in de ochtenduren hebben ze de eerste weken last gehad van de vogels. Zij zijn intussen al gewend aan het geluid en slapen er inmiddels door heen.
Succes bij het maken van keuzes...

Groet,

Wim Boer


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-07-03 - 11:47:29 send message to lorie

Hoi Ton,

Swiften zijn absoluut niet luidruchtig. Ze zullen zich, zoals bijna alle vogels, vooral 's-morgens en 's-avonds laten horen. Het geluid dat ze dan produceren zou ik omschrijven als zeer melodieus en aangenaam.

groeten,
Pim


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-07-03 - 13:46:45 send message to tonnl

Dat zijn zeer positieve geluiden, dank!

Mijn buren zijn heel blij met onze vogeltjes, ze vinden het geluid prachtig. Ook is een hele zijkant doorzichtig omdat ze graag meegenieten. De bruinruggoudmus kan ook aardig kabaal maken als hij aan het baltsen is, maar dat stoort hen totaal niet.
Ik ga weer verder overwegen. Lastig kiezen als je zo ongeveer alle vogels mooi vindt. happy :)
Ton.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-07-05 - 14:02:20 send message to paintim

Hallo Ton,
Ik zou het toch maar even me je buren opnemen.
Tot nu toe vinden ze een en ander nog leuk,maar er zal waarschijnlijk ook een grens zijn.Dat zou vervelend zijn voor zowel jou als de Swifts.
Vr.groeten
Antoni


f.meijer
Website Member
Posts :2

Website Member
2006-07-16 - 23:20:44 send message to f.meijer

een grasparkiet maakt meer herrie, die kunnen het de hele dag volhouden, hier heb ik met mijn vogels er nog nooit last mee gehad.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede