Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Handopfok albifrons albifrons Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-07-06 - 20:18:03 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als we wat meer info zouden hebben betreft ingestelde temperatuur warmtekast,en het aantal voedingen per dag en wat de temperatuur van de voeding is zouden we je misschien wat meer kunnen helpenhappy :)

Wat voor soort warmtekast heb je?

Is die behoorlijk constant van temperatuur?

Meet je de temperatuur op de plaats waar het jong zich bevind?(temeratuur boven in de warmte kooi kan ooit wel een paar graden schelen met onderin de warmtekooi.



Ik voer trouwens niet met Aves handopfok ,maar het gewone eivoer wat ik zeer fijn maal en aanleng met water ;ik voeg er wat probiotica aan toe en een enkele keer in de week een druppel vitamine AD

Al zeer snel voeg ik aan het eivoer geweekte gemalen zonnepitten en gierst aan toe(reformzaak)

Vogels in het blok krijgen ook al zeer snel
zaad van de ouderswink ;)

mvg rene


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2006-07-07 - 00:25:14 send message to Amara

Zo start ik :uitpikken 37.3° 60% vocht ,na 12 uur krijgen ze de eerste voeding(zoals NB voorschrijft) voeren om de 2 uur.Vanaf nu daalt de temperatuur per dag 1° tot 33° op het einde van de week(couveuse brinsea octagon tlc4 voorzien van een geijkte thermometer ter hoogte van het kuiken)Vanaf week 2 laat ik deze opnieuw 1° per dag zakken tot29°(althans dat is de bedoeling)Meestal hapert het rond die periode,en verteerd het kuiken al wat minder goed(blijkbaar kan het door de slechte vertering zijn lichaamstemperatuur niet aanhouden en begint dan "koud " aan te voelen.Waarop ik de temperatuur opnieuw verhoog.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-07-07 - 18:17:18 send message to molineti

Je geeft als eerste voeding biogarde?
Of voeg je probiotica toe aan je nutribird?

Ik zou inieder geval een keer een ander handopfok middel gebruiken.

Ze zijn niet anders wat voeding betreft dan een blauwvoorhoofd dus daar kan het niet aanliggen.

MVg Rene


Amara
Website Member
Posts :91

Website Member
2006-07-10 - 22:30:05 send message to Amara

Bij het 2de jong gaat het heel wat beter
De eerste voeding(na 12u) 1/6 hou ik de eerste dag aan en voeg daar BENE-BAC (Pet-Ag,inc)aan toe.
Vanaf dag 2 geef ik 1/4 nutribird hig energy om dan op dag 4 1 /2.5 NB te geven.Ze blijven ook langer op 37°zitten (9dagen) met een vochtgehalte van72%



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede