Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > drinkwater systemen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : drinkwater systemen?
jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-07-03 - 21:23:28 send message to jurn

Wie weet er meer van bepaalde drinkwater systemen? Ik heb zelf een drinkwater systeem gehad met plastic slangetjes maar daar was ik niet zo kapot van de drinknippels lekte en op een gegeven moment hadden de papegaaien de slangetjes ook te pakken.

Iets met pvc ?

m.v.g j.w


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-07-03 - 23:26:49 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja Jurn,
Ik heb ook wel zo wat rondgekeken naar watersystemen met slangetjes en flesjes met nippels.Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen,dat het toch wel bewerkelijk is.Lopen de nippels goed,zit er niets tussen waardoor e.e.a.verstopt raakt of lekt en dan in jouw geval,dat de papegaaien de plastic slangetjes weten te vinden. Ik ben altijd bang,dat als er 1 of meerdere nippels het laten afweten,de vogels zonder water zitten. Dus gewoon maar bakjes c.q. pijpjes vullen.
Vr.groeten van
Antoni


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-07-03 - 23:37:15 send message to jurn

Ik had dit systeem via goelan ook via internet.

Maar ik ben een poos terug bij iemand geweest die ook een drinkwatersysteem had van pvc !
dus vandaar.

Ik ben het met je eens dat het gevaarlijk kan zijn, maar ik controleerde het altijd met het voeren. En dan wordt alles niet zo vies met je water en voer. en de vogels hebben de hele dag schoon drink water.

m.v.g j.w


voliereman
Website Member
Posts :51

Website Member
2006-07-04 - 07:35:28 send message to voliereman

Als je bij mijn voliere kijkt, zie je wat uitleg over een systeem. Zelf ontworpen:

benodigdheden regengoot, speciekuip, vijverpomp en tuinslang.

laat de goot door alle verblijven lopen, pomp het water op uit de speciekuip (aan de ene kant van de goot). Via de tuinslang wordt het naar de andere kant van de regengoot gepompt en stroomt het daarvandaan weer terug naar de speciekuip. Mocht je echte knagers hebben, dan raad ik je aan de tuinslang buiten de verblijven om te laten lopen en een PVC (40mm) bochtje om de tuinslang te maken waar het water de goot inloopt.

mocht je het niet snappen via de foto's en de uitleg mag je ook wel een keer langskomen. (momenteel gebruik ik het systeem niet, ik gebruik het alleen voor vakanties.

groet,
Marco


geon
Website Member
Posts :52

Website Member
2006-07-04 - 11:25:42 send message to geon

Er zijn speciaal voor vogels drink en vlotterbakjes.
Deze werken op lage druk.
Het drinkbakje lijkt op een tropische bloem, wat de vogels erg nieuwschierig maakt.
Het water bevindt zich in de kelk van de bloem.


jurn
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-07-04 - 22:50:38 send message to jurn

bedankt voo de reactie's maar ik zoek echt een gesloten systeem van pvc met drinknippels !
En wat eventueel rechtstreeks op de waterleiding aangesloten kan worden.

En het moet er zijn want ik heb het gezien, misschien is het een systeem van pluimvee?

Ga nog even verder zoeken.

m.v.g j.w



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede