Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vieze beesjes bij jonge meesjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vieze beesjes bij jonge meesjes
Noefke
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-07-05 - 19:56:13 send message to Noefke

Net als in April hebben we ook nu weer een nestje jonge koolmeesjes in het nestkastje zitten; ik schat dat ze een dag of 11 oud zijn. Toen ik straks even in het kastje keek toen de ouders weg waren (we hebben zo'n kastje met een plexiglazen wandje ervoor), zag ik dat een aantal jonkies last had van een hardnekkig soort ongedierte; veel groter dan een luis of een mijt. Het was meer een wormpjes-achtig beestje dat zich helemaal had vastgezogen aan de huid; was duidelijk bloed aan het zuigen. Sommigen waren een centimeter groot en je zag dat ze zich al aardig vol hadden gezogen met bloed. Beestjes hadden verder geen pootjes, en waren een heel eind doorzichtig. Iemand enig idee wat dit is? En lijden de vogeltjes hieronder, of vallen die wormpjes straks volgezogen af en houdt de vogel alleen een zuigplekje over? Ik heb nog ongedierte-spray staan voor de vogels binnen; kan ik hier iets mee in dit geval? Zou het zonde vinden als het hele nestje naar de klote gaat...


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-07-05 - 20:17:19 send message to arwen

Ik krijg hier regelmatig vogels binnen met de zogenaamde luisvlieg.Het lijkt op een gewone vlieg,maar is platter en kan ook zijwaarts lopen.Ze zuigen bloed van de vogel,s .Kan het zijn ,dat deze bloedzuigers eieren leggen bij de vogel en deze dan uitkomen?Zijn het mischien maden?


Noefke
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-07-06 - 12:14:31 send message to Noefke

Het leken inderdaad wel een soort maden, alleen dan behoorlijk wat dikker als de vliegenmaden die we normaliter met dit weer in de groenbak aantreffen. Echt van die vieze dikke exemplaren... Ik heb ze inmiddels verwijderd (gatverjakkes, dat was goor...) en de vogels toch maar een beetje ingespoten. Ze zijn vandaag nog volop aan het sperren, dus ik hoop dat het de goeie kant opgaat...


Noefke
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-07-10 - 13:25:29 send message to Noefke

Nou, zo te zien hebben onze meesjes het er toch nog goed vanaf gebracht. Ik heb de "vieze beesjes" een paar dagen geleden van ze verwijderd, de vogeltjes toch maar een beetje ingespoten en het nest ook. Et voila; vanmorgen zijn ze stuk voor stuk uitgevlogen; we hebben het deels kunnen volgen. Volgens mij zagen ze er verder goed en gezond uit, goed ontwikkeld ook, dus ik denk dat ze het wel zullen redden happy :)


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-07-10 - 23:25:46 send message to nick vdb

leuk dan wink ;)happy :)


Noefke
Website Member
Posts :13

Website Member
2006-07-17 - 09:50:43 send message to Noefke

Zo gezellig! Omdat de rupsen hier erg schaars zijn, hebben paps en mams mees al vaak van andere dingetjes in de tuin zitten snoepen (zaad, insecten-paté etc.). En nu de jonkies aan het opgroeien zijn, nemen ze die af en toe weer mee terug de tuin in, om te laten zien waar "Abraham de mosterd haalt", haha!
Maar eh... dat fladderen hadden ze toch zo onder de knie! Er is op de uitvlieg-dag een van de jonkies per ongeluk op de grond geland; hij moest zonodig recht voor de neus van onze hond gaan zitten... Dus toen doggie dat hoopje veren in de gaten kreeg, was de kleine gelukkig toch zo weer gevlogen...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede