Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > bush budgies Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-06-09 - 16:57:06 send message to Max.Weijers

Mijn opa en ik hebben nu ongeveer 80 stuks van die raszuivere grasparkieten. In totaal hebben we er wel 200 gehad, maar die bleke allemaal onraszuiver te zijn.


Hier zijn wat raszuivere grasparkieten van ons.

Uit ervaring hebben wij gemerkt dat deze grasparkieten niet goed kweken in kweekkooien. we hebben wel eens wat kweekkoppels in kweekkooien gekweekt, maar hebben nooit meer als 2 jongen gehad, terwijl ze in de groepsvoličre gemideld 4 jongen hebben en dan 3 keer achter elkaar. We hebben nu zelfs een nest van 7 jongen, waarvan er nog 2 moeten uitvliegen.
We zijn nu aan het proberen om 2 koppels in een kooi te kweken, we hopen dat dit wel lukt en dat denken we eigenlijk ook, want het zijn wel groepsvogels.

Ik vind het trouwens 100 x mooier in een grote voličre zo'n grote groep. darom hebben we daar op het moment ook 2 groepen van.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-06-09 - 16:58:23 send message to Max.Weijers

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

U ziet op de foto geen broedblokken, normaal hangt de hele muur vol, maar nu niet, want het broedseizoen is voorbij en ze hebben 3 rondes gedaan.

Inmidels hangen de broedblokken er weer. en zijn de jongen van de eerste ronde bijna allemaal al uitgevlogen.

En we mogen van geluk spreken, want we hebben dit jaar nog geen een dode gehadhappy :) en zoals het er nu naar uit ziet houden we dat nog wel even vol.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-06-09 - 17:37:00 send message to Daniel

ziet er prachtig uit. Klopt het dat jullie vogels een bredere genetische basis hebben dan die van mij?
(dus afkomstig van meerdere oorspronkelijke stammen)
en hoe gaat het met het postuur? In het verleden was er de discussie dat deze budgies te "breed" waren.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-06-09 - 18:17:51 send message to Niltava

Even een vraag, deze staan toch nog heel ver af van de bush budgies toch?
Ik heb daar tenminste een heel ander beeld van.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-06-09 - 19:04:36 send message to Daniel

In europa zijn de enige echte bushbudgies die in Keulen (en nu in Kevelaer) zaten. Dit is een terugkweek experiment/programma. En qua kleur homogeniteit zijn er resultaten alleen als ik het goed heb moet er qua vorm en gedrag nog werk worden verricht


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-06-09 - 19:52:49 send message to Max.Weijers

Ja daar zeg je me iets.

Die mensen hebben ons eigenlijk een soort van betoept. ze hebben mijn opa (waarvan de bush budgies site is) verteld dat we vorig jaar 8 mannen van ons konden ruilen voor 8 mannen van keulen en nu hebben ze ze zelf verkocht.

Onze grasparkieten komen uit een 13 generatie oude stam en er is nog nooit iets anders uitgekomen dan de gewone groene, wat mij wel opvalt is dat de borst zeer ver naar voor steekt zelfs bij grasparkieten (van de raszuivere stam) met overgewigt.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-06-09 - 19:55:34 send message to Max.Weijers

We zijn van de week trouwens bij een kweker van 2 psephotus soorten geweest, de goudschouder en hooded parkieten. Die had 26 raszuivere grasparkieten (ook van die 13 generatie stam) en die hebben wij allemaal gekocht zodat we weer nieuw bloed hebben.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-06-09 - 20:14:26 send message to Daniel

Ah mooi om te horen happy :). Jammer dat ik zelf die vogels niet kon halen maar gelukkig zijn ze goed terecht gekomen happy :)


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-06-09 - 20:54:20 send message to Max.Weijers

Ow kent u hem?

Ik heb wel gehoord dat hij iemand uit belgië heeft gevraagd, maar dit te ver weg vond.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-06-09 - 22:59:10 send message to Daniel

Ik ben diegene die je opa getipt heeft happy :) en ik heb een paar jaar geleden samen met je opa onze eerste budgies gehaald.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-06-10 - 13:50:13 send message to Ton Koek

De kopvorm lijkt mij toch beduidend anders dan de wilde parkiet, of lijkt dat zo op de foto?



Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2009-06-10 - 14:33:00 send message to Daniel

Zelfs dit lijkt me geen wilde Ton. Is wel een hele brede vogel (wilde lijken heel klein door hun tenger postuur) en de kleuren komen ook vreemd over maar ik vermoed dat dat aan de camera ligt.


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2013-09-28 - 19:54:11 send message to hoogervorst

Hallo allen,
Ik was benieuwd hoe de stand van zaken betreffende bush budgies op dit moment is. We zijn nu 4 jaar verder en volgens mij zouden de resultaten de goede richting op nu beter moeten zijn. Wie weet meer?

PS Ik heb een advertentie gezet xxxxxx

Groet,
Ronald


Dit bericht is door moderator Karel aangepast

Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2013-09-28 - 20:25:35 send message to Daniel

Er wordt nog steeds met de orginele lijnen gekweekt. Deze zijn nu aanwezig in iets grotere aantallen. Er zijn daarnaast nog een aantal mensen bezig met nieuwe lijnen.

De grote uitdaging nu is formaat. Alle vogels die ik heb gezien zijn veel te groot en hebben veel te veel body.


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2013-09-28 - 20:55:26 send message to pennantrosella

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vandaag heeft mijn zoon met 11 vogels meegespeeld op de jeugdshow in Zeeland
waren 3 vogels bij met 92 punten en met de
opmerking goed van formaat en kleur, maar
ook enkele vogels die tog weer iets te fors
waren, is moeilijk dat formaat ...
bij de ouder vogels zitten er ook bij van de hooded en goudschouder kweker...




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede