Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Amazones Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Amazones
Miro
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-07-19 - 19:52:43 send message to Miro

Hallo,
zijn er op dit forum nog mensen die zo weinig onbevruchte eieren hebben bij hun amazones? Drie van mijn vier koppls heeft eieren gelegd maar daar was geen enkele van bevrucht?Ik probeer nochtans zo gevarieerd mogelijk te voeren(een zaadmengsel met weinig zonnepitten,fruit en kiemzaad en ook nog pellets...)of zou het omtrent voeding beter zijn als ik alleen pellets geef met fruit en kiemzaad?Wat doe ik verkeerd of heeft er iemand tips? dank voor de reaktie


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-07-20 - 06:20:14 send message to Dennis Fr.

ikzelf kweek niet met amazones.maar met bonte boeren en zwartkop caique`s en heb nog geen onbevrucht ei gehad. Dat je eieren onbevrucht zijn kan aan vele factoren liggen.je voeding is niet eens verkeerd.en zou zeker niet over gaan op alleen pellets geven.inplaats van een zadenmengeling.dit kan problemen opleveren in de toekomst.kunnne de vogels elkaar zien?misschien zijn de mannen drukker met elkaar dan met de popjes.onervaren koppels misschien.zo zijn er nog wel meer dingen.hopelijk volgende nesten beter.

M.v.g Dennis


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-07-20 - 08:58:12 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Amazones zijn zeker geen gemakkelijke vogels om te kweken.

Er zijn al diverse topics over geweest,maar tot noch toe zonder duidelijke oplossingen/verbeteringensad :(

We blijven hopenhappy :)

mvg rene


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-07-20 - 10:08:22 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Onbevruchte eieren is helaas een normaal verschijnsel bij amazones. Kweken met amazones is daarom lastiger en moeizamer dan met veel andere soorten papegaaien. Het nieuwe boek 'Amazon Parrots' gaat ook in op dit probleem. Dit boek is een aanrader als je je met amazones bezig houdt (verkrijgbaar bij World Parrot Trust).

Bij de muller amazones die ik tot voor kort had waren diverse paringen per dag te zien en toch legden zij veel onbevruchte eieren. De stimulans van de man speelt hier duidelijk geen rol. De oorzaak is dus niet eenduidig te vinden en vermoedelijk ook niet zomaar op te lossen.

Loro parque schijnt wel succes te hebben door meerdere koppels in een grote voliere te plaatsen. Binnen deze grote voliere staan kleine gaaskooien met nestblokken. Als het koppel deze uitgezocht heeft kan deze kooi gesloten worden.

Naar mijn ervaring is het in ieder geval van belang om een koppel eerst goed naar elkaar toe te laten groeien (liefst in de jonge jaren partnerkeuze te geven door meerdere jonge vogels samen te plaatsen) en pas bij voldoende baltsgedrag bij beide vogels een nestblok te geven.



Miro
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-07-20 - 19:52:16 send message to Miro

De koppels zijn van vorig jaar pas gekoppeld en volgens mij klikt het goed. Het zal misschien aan onervarenheid liggen?bedankt voor de reaktie. Zijn er nog mensen met eventuele tips?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-07-20 - 22:09:30 send message to lennard

Gedult, dit is de eerste x dat ze het bij jou doen. Wees blij dat ze uberhout eitjes hebben gelegtwink ;)


zwartesijs
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-07-21 - 11:30:57 send message to zwartesijs

je moet geduld hebben,zijn de koppels te jong,kliken de koppels,zijn ze beide broedrijp.


Miro
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-07-21 - 21:00:34 send message to Miro

Natuurlijk ben ik blij dat ik dit jaar eitjes gehad heb! Maar ik vond het zo jammer dat er geen enkel onbevrucht tussen zat? Daarom vraag ik mij af of ik misschien iets verkeerd doe? Ik denk wel dat het klikt tussen de koppels alleen bij mijn witvoorhoofden komen de mannen wel heeel agressief door de paardrang tegenover het popje ze jagen haar voordurend op... Maar ja dit is ook nog maar het eerste jaar he ze zullen het zeker nog moeten leren hoe ze het juist moeten doen?wink ;)


zwartesijs
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-07-21 - 23:15:39 send message to zwartesijs

de witvoorhoofden en de nanas zijn bij mij niet agressief kweek er al 4jaar mee,de eerste nesten waren niet groot, 1jong de rest onbevrucht,maar de nesten zijn nu groter ik heb dit jaar meedere koppels aan de loop


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-07-22 - 06:19:57 send message to bert1974

mijn amazonica,s doen het altijd half om half.
altijd 4 eieren en altijd twee bevrucht en twee onbevrucht.
maar daar ben ik dik tevreden mee.

groeten bert


Miro
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-07-22 - 13:59:22 send message to Miro

Ik zal dan maar verder doen zoals ik bezig ben en dan heb ik volgend jaar misschien meer geluk. bedankt voor de reakties.


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-04-25 - 08:54:00 send message to Vogelen

Onderstaande lees ik in dit oude topic:

Loro parque schijnt wel succes te hebben door meerdere koppels in een grote voliere te plaatsen. Binnen deze grote voliere staan kleine gaaskooien met nestblokken. Als het koppel deze uitgezocht heeft kan deze kooi gesloten worden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit?
Zo ja, met welke soorten en welke afmetingen?
Gaan de vogels na het broeden weer "los"?


blottekop
Website Member
Posts :36

Website Member
2012-04-27 - 22:23:38 send message to blottekop

Koppel blauw gele ara's hebben elk jaar eieren 2rondes tot nu toe ongeveer 40 stuks telkens onbevrucht paren hele dagen alles geprobeerd van voeding zonder resultaat terwijl bij mijn koppels grijzen bijna nooit onbevruchte eieren zijn
Vogels zijn van 2000 dus zeker broedrijp
Ik denk altijd men moet geduld hebben maar begin toch te denken dat het misschien nooit zal lukken wil ze ook niet uit elkaar halen en met een andere man proberen want is zo een prachtig zorgzaam koppel


Vogelen
Website Member
Posts :506

Website Member
2012-04-28 - 08:31:46 send message to Vogelen

Blottekop, heb je wel eens een endoscopisch onderzoek laten doen?

Ik heb geen reactie gekregen op mijn vraag, heeft echt niemand dit geprobeerd?


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2012-04-28 - 10:28:34 send message to Daniel

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Loro parque schijnt wel succes te hebben door meerdere koppels in een grote voliere te plaatsen. Binnen deze grote voliere staan kleine gaaskooien met nestblokken. Als het koppel deze uitgezocht heeft kan deze kooi gesloten worden.

Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt dit?
Zo ja, met welke soorten en welke afmetingen?
Gaan de vogels na het broeden weer "los"?




Het Loro Parque is weer gestopt met deze methode omdat het toch niet tot de gewenste resultaten leidde.


Ruben31
Website Member
Posts :791

Website Member
2012-04-29 - 08:26:47 send message to Ruben31

Hoe doen ze het nu dan Daniel.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede