Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > borstkas ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : borstkas ara
dimitry
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-07-27 - 23:32:03 send message to dimitry

Hallo ik heb ff een vraagje weet iemand waarom de ene ara een soort vheeft vanaf zijn borstkas naar zijn staart.
En de ander gewoon een ronde borstkas heeft en lekker vol is tussen zijn poten is dat misschien het verschil tussen een pop en man??

groeten Dimitry


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-07-28 - 12:49:22 send message to paddo

geslachtsbepaling bij ara's is uitsluitend middels DNA met zekerheid te zeggen. Endoscopie is zelf niet 100% zeker


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-07-28 - 14:56:48 send message to Hawkeye_NL

Endoscopie niet 100% zeker? Nee! je hebt altijd een kans van 1 op zoveel dat de arts het verkeerd ziet.
DNA seksen geeft niet alleen een kleinere foutmarge maar heeft verder ook geen risico's voor de vogel zelf. Endoscopie daarintegen heeft een hoop extra risico's.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2006-07-28 - 15:09:31 send message to Daniel

Al heeft endoscopie het voordeel dat de gezondheid en de interne toestand van de organen bekeken kan worden.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-07-28 - 17:35:14 send message to Karel

Als voorstander van DNA sexen, moet ik wel toegeven dat er bij endoscopisch sexen niet "gesjoemeld" kan worden en dit dus meer betrouwbaarheid geeft als je een vogel aanschaft.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-07-28 - 23:46:50 send message to blg


Lees eerst even, de vraag gaat niet over DNA sexen.
--------------------------------------------------

Hallo ik heb ff een vraagje weet iemand waarom de ene ara een soort v heeft vanaf zijn borstkas naar zijn staart.
En de ander gewoon een ronde borstkas heeft en lekker vol is tussen zijn poten is dat misschien het verschil tussen een pop en man??
--------------------------------------------------

gelezen


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-07-29 - 01:02:07 send message to Swaas

Ik veronderstel dat het te maken heeft met de "dikte" van de vogel, een goed doorvoedde vogel zal niet snel een V vertonen op zijn borstkas,dit is een van de dingen waar ik op let als ik een nieuwe vogel aanschaf, of hij goed in de veren zit, geen vuile anaalstreek heeft door diaree, en geen te scherpe V borstkas, teken dat hij niet goed gevoed of niet doorvoed is.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-07-29 - 08:56:47 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
geslachtsbepaling bij ara's is uitsluitend middels DNA met zekerheid te zeggen. Endoscopie is zelf niet 100% zeker


Hallo denk toch eerder andersom, als de vogel minstens 6 maand is, geeft endoscopisch meer % zekerheid dan dna plus dat de vogel dan ook nog is verder te bekijken is binnen in.

Henk


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-07-29 - 09:37:56 send message to molineti

quote
---------------------------------------------
Hallo ik heb ff een vraagje weet iemand waarom de ene ara een soort vheeft vanaf zijn borstkas naar zijn staart.
En de ander gewoon een ronde borstkas heeft en lekker vol is tussen zijn poten is dat misschien het verschil tussen een pop en man??
----------------------------------------------

(Als ik de vraag goed begrijp)

Nee ,dit is niet het verschil tussen man en pop,maar tussen een slanke en een dikke vogelhappy :)

MVG Rene



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede