Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Slooplust van parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Slooplust van parkieten
theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2006-07-27 - 23:55:05 send message to theelepeltje

Ik heb in een volière Valkparkieten, Grasparkieten, Kakariki's en Catharinaparkieten.

Het valt me op dat ze een enorme knaaglust hebben, alleen de Catharina's iets minder, maar verder gaan ze flink tekeer! Als ik een tak vol bladeren in de volière zet van ongeveer een metertje lang is deze in een middag kaal, alle blaadjes bijten ze er af. Ze slopen onderhand sneller dan dat die boom groeit! Ik blijf bezig met takken zagen happy :)happy :) Dan beginnen ze aan de tak zelf te knagen (Ze halen de bast eraf). Ook hangt er een plastic speeltrapje waarvan ze iedere dag de scharnierdopjes uit de gaatjes trekken zodat heel trapje uit elkaar valt. (hier verdenk ik de kakariki's van) Vooral de Valkparkieten zijn dol op plastic spul, plastic bakjes en knaagstokken knagen ze graag kapot.

Ik wilde dit eigenlijk alleen maar even meedelen happy :) Knagen jullie vogels ook zo enorm, of verschilt dit per vogel en heb ik gewoon enorme knagers wink ;)


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-07-28 - 00:41:58 send message to BZB

is de vraag niet of parkieten altijd slopen? of dat ze iets tekort komen wat ze in het sloopmateriaal vinden, afleiding of een bepaald mineraal???
Hier hebben 6 jonge kanaries een conifeer van 1,50 hoog de vernieling ingeholpen, en nimmer zag ik de turquoisine koppel deelnemen aan het afbraakproces. Komen de kanaries wat tekort of zijn de turken te lam om te slopen?
Ben benieuwd hoe bij andere mensen de vogels met de aangeboden 'natuur' omgaan!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede