Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Import: Hoe & Wat? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-19 - 21:09:30 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
-------------------------------------------------
Zoals ik al zei,alles komt wel goed door vraag en aanbod,indien er meer vraag is naar natuurbroed zal de prijs van natuurbroed de prijs van handopfok overstijgen en zal handopfok van zelf inkrimpen.
------------------------------------------------
We praten hier over liefhebberijwink ;)



jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-08-19 - 21:21:47 send message to jani

En jonge vogels met de hand op kweken kan dan geen hobby zijn,dieren in een kooi stoppen en elke dag 1/2 u mee bezig zijn en wachten tot deze kweken is dan wel een hobby ?
Velen denken dat alleen wat zij doen perfect is.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-19 - 22:23:41 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Quote
------------------------------------------------
Velen denken dat alleen wat zij doen perfect is
-------------------------------------------------

En vele weten,dat wat zij doen verre van perfect is ,maar doen het toch,om andere redenenwink ;)

p.s
quote
Dit zou dus ook op een normale manier kunnen,nu gaat het veelal als volgt;

In het gunstigste geval de jongen rechtstreeks uit het blok naar de handel verkopen,vaak liefst zo jong mogelijk mits de prijs goed is anders maar een weekje langer wachten(dit gebeurd veel door mensen met weinig tijd,of die zichzelf de handopfok niet toe vertrouwen)

Als men nog minder risico wil lopen,en de tijd en kennis heeft om zelf de jongen te voeren haalt men ze nog eerder het nest uit om ze met 5 a 6 weken voor de dikste prijs te verkopen(want ze zijn al handtam,en handopfok gewend)

De gene die nog minder risico wil lopen,neemt meteen de eieren weg(want er zou maar eens iets mis kunnen gaan)en stopt ze in het broedmisschien,en voert ze dan zelf weer op tot die 3/4/5/6 weken

Die helemaal geen risico willen lopen,verkopen zelfs de eieren!!!



over deze zaken wil men liever niet nadenken/praten


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-08-20 - 08:11:55 send message to bert1974

als de prijs van natuurbroed de prijs moet overstijgen van hand opfok, dan is het zo gebeurd met het kweken die prijs is over het algemeen al idioot hoog.
hand opfok is niet nodig om een vogel handtam te maken. een kennis van mij laat de jongen door de ouders groot brengen. en gaat er dan mee aan de slag om ze tam te maken. en hij doet dit met succes.
dit heeft als voordeel dat deze vogels alles van de ouders mee hebben gekregen. en dus ook zeer goed te gebruiken zijn als kweek vogel.
mijn broer heeft een grijze roodstaart in huis zitten die uit de broed machine komt. deze is totaal gedrag gestoord als er een andere vogel in de buurt komt dan schiet hij krijsend naar de bodem van zijn kooi. omdat hij bang is voor zijn soort genoten. en is op die manier vogels kweken dan een hobby te noemen.

er is tegenwoordig maar een ding belangrijk en dat is het snelle geld over het welzijn van de vogels word niet meer na gedacht.
en als je dan vraagt of die mensen dan geen recht hebben op hun hobby dan heb ik daar maar een antwoord op.
dat is helemaal geen hobby dat is broodfok en anders niks.

hier mag iedereen zijn eigen mening over hebben en dit is mijn mening.

groeten bert


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-08-20 - 09:20:38 send message to hdra

Hallo

Maar probeer tegenwoordig nog maar fatsoenlijke natuurbroed te vinden. Ben al tijden bezig om goede adressen te vinden in Nederland. Zelfs de bekende kwekers (kaketoes) zie ik nu al aan handopfok doen. Reden ze kunnen ze makkelijker en sneller kwijt. Vooral aan die tich winkels die op MP en arena te vinden zijn. Ook op deze site waar dan zogenaamd heeeel veeeel kwekers zijn die natuurbroed doen, komt geen reactie. Dus ik zou wel eens willen weten welke kaketoe kwekers in nederland nog aan natuurbroed doen. Mialt u dit uit privacy redenen maar op persoonlijk bericht, zodat hier de namen niet komen te staan. Ik ken in ieder geval 1 kweker die alleen natuurbroed doet en dat is de Koning uit St. Oedenrode.

Henk


DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2006-08-20 - 14:31:40 send message to DE MOTOR

Er worden ook veel Baby grijzen geëxporteerd. Die zie je hier dus ook nooit terug.


hberg
Website Member
Posts :15

Website Member
2006-08-20 - 15:14:04 send message to hberg

Tonnl,Ik ben het niet met je eens over totaal invoer verbod.Ik heb begin dit jaar cites papieren aangevraagd voor 2 koppels bonaire parkieten en een collega voor 2 koppels cuba parkieten.Op 17 juni liepen we schiphol af of er niets aan de hand was...!!
Alles dus volgens de regels en verklaar jij maar hoe het zit.
gr.Hans


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-08-20 - 15:59:29 send message to Karel

Er is een uitzondering voor particulieren die max. 5 "pet birds" in willen voeren.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 248 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede