Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > week en kiemzaden bij gewone zaadmengeling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-07 - 21:14:08 send message to Niltava

Ik heb geen zin in dit spelletje, ga maar iemand anders lastig vallen.
Liever niet dit forum want daar niemand wat aan.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-08-07 - 21:56:11 send message to kaapsen

A,het is geen spelletje,B,je moet het niet uit zijn verband trekken en C,dat was de vraag,maar is dus eigenlijk A,wat heeft DROOGDEPPEN voor zin met KIEMZAAD,voor de rest ga ik maar niet in op de in mijns ogen laatdunkende opmerking,maar dat laat ik graag aan e.v.t andere FORUMLEDEN over,ik ben hier niet om MIJN mening op te dringen,maar om problemen die er evt zijn met elkaare op te lossen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-07 - 22:19:49 send message to Niltava

Ok nog 1 keer.
Ten eerste lees alles nog eens goed terug, dan blijkt dat jij
quote
ogen laatdunkende opmerking
doet.
Ten tweede
quote
wat heeft DROOGDEPPEN voor zin met KIEMZAAD
, heel simpel kiemvoer kan nat zijn als men het niet goed uit laat lekken of droog dept dan kan het eivoer sneller bederven.
Maar misschien had ik dat duidelijker voor je uit moeten leggen.
Ten derde
quote
k ben hier niet om MIJN mening op te dringen

Ik dring hier nergens iemand wat op, geef alleen advies en/of suggesties.

Jeetje, waar je al niet druk om kan maken.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-07 - 23:33:29 send message to molineti

Ik zou beginnen om het normale zaad eerst1/2 dag te weken,en dan droog te deppen(dus weinig verschil met het normale zaad)

Als ze dit eten dan 1/2 dag weken en 1/2 dag kiemen.

Als ze dit eten gewoon gekiemd/droog deppen voeren.
uiteindelijk gewoon gekiemd en uitgelekt voeren

Een beetje honger laten leiden om ze tot eten te dwingen kan ook geen kwaad.

In het algemeen eten mijn vogels liever gekiemdzaad(door aves eivoer gemengd)dan gewoon zaad.

Ben voor papagaaien trouwens zeer tevreden over de kiemmengeling van verselelagehappy :)

Succes Rene





afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-08-08 - 08:39:41 send message to afican parrot

Om op de vraag van kaapsen te reageren: mijn vogels zijn bonte boeren, meyers en jardines. Hoelang ik al kiemzaad geef varieert. Mijn eerste koppel bonte boeren heb ik al een jaar. Mijn laatste koppel meyers nog maar 2 maanden.
Daar ik de late ploeg werk deze week heb ik mijn vogels gisteren morgen gevoederd. Heb de helft eivoer + kiemzaad genomen en de helft zaadmengeling en alles dooreen gedraaid. Ik kon deze morgen constateren dat hun bakje goed gegeten werd en dat de kiemzaden verdwenen waren.happy :)happy :)
Heb nog een vraagje bij. Als ik dit nu volg mag er ook fruit bij gemengd worden? Ik maak mijn fruit fijn in de keukenrobot daar naar mijn mening anders teveel gemorst word.
Bedankt voor de reacties.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-08-08 - 09:36:17 send message to kaapsen

Dus als ik het goed lees beginnen ze er nu wel van te eten?
Als dit het geval is gewoon even op de gevolgde wijze doorgaan en naar behoefte mengen,als ze op een gegeven ogenblik ALLES goed opnemen,kun je ook je verhoudingen aanpassen,ik bedoel de hoeveelheid eivoer,dus ook soms zonder eivoer e.d.
Fruit kun je natuurlijk altijd geven,maar net als de res, probeer eerst uit te vinden HOEVEEL je moet geven,ik heb zelf ook wel eens te ruim gevoerd,zul je zien dat er ook mider geknoeid word,bij mij is het fruit altijd op,ik geef het gewoon in mootjes,laten de vogels wel eens wat valleen,pakken ze het later gewoon weer op.

Gr Kees.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-08 - 09:47:57 send message to Niltava

Mooi dat het werkt. Ik heb gemerkt dat het bij veel vogels ze wel werkt. Soms moet je het echter weer een poosje apart geven als ze het minder opnemen of gaan knoeien.
Maar ze zijn er nu in elk geval aan gewend!


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-08-08 - 11:37:20 send message to afican parrot

knoeien doen ze bij mij niet zoveel behalve een koppel meyers die nogal wat eten uitgooien en van hun drinkwater een soepje maken. Voor de rest valt het nog daar ik mijn voedsel weeg. VB 3Ogr eivoer en kiemzaad + 4ogr zaagmengeling. Dit is een combinatie van een koppel bonte boeren die ik gisteren geprobeerd heb en deze morgen was bijna alles op. Bij mijn eivoer voeg ik ook nog wat maagkiezel en grit bij en nog een eetlepel pelletpoeder. Denk dat dit volstaat nu ze alles opnemen. Ben toch blij dat ze het opnemen want nu hun "normale" broedseizoen aanbreekt kunnen ze het vast wel gebruiken. Nu eens hopen op een resultaat maar denk niet dat het voor direct zal zijn daar het toch redelijk jonge vogels zijn. Alvast iedereen bedankt voor de reacties.happy :)wink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-08 - 11:44:30 send message to Niltava

De hoeveelheid kiemzaad en eivoer is wel veel. Dit zou ik zeker niet het geheel jaar zo geven.
Bedenk dat om de vogels in broedconditie te krijgen het verhogen van het eiwitgehalte een belangrijk item is.
Verder moet maagkiezel en grit vrij opneembaar zijn, dus moet je niet mengen met de rest van het voer.
Dit moeten ze nl naar behoefte op kunnen nemen en daar hebben ze bij menging niet de kans toe.


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-08-08 - 12:30:55 send message to afican parrot

In het begin gaf ik ze ook appart grit en maagkiezel maar daar werd niks van opgenomen. Dit bakje heeft daar maanden gehangen zonder een korreltje te missen.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 220 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede