Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vreemd ras? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vreemd ras?
vogeltjes
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-01-13 - 17:14:32

best vogelliefhebbers. ik heb jonkies van een japanse meeuw en een gordelgrasvink! nu is mijn vraag wat komt hier uit en komt dit vaak voor? ik heb hier nog namenlijk nooit iets over gehoordsad :( alvast bedankt groeten koen


groat
Website Member
Posts :8

Website Member
2004-01-14 - 12:22:30

ik heb jaren gordelgrasvinken en japanse meeuwen gekweekt. Ik heb noot echt bastaarden gekweekt. Wel heb ik veel bastaarden met meeuwen en tropen gezien. zoals de Ceres-meeuw zebra-meeuw etc etc echter heb ik noot een bastaard van meeuw-gordel gezien. je kunt eens informeren bij de NBVV. of gewoon ringen en op TT zetten succes


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2004-01-14 - 12:54:54

Waarom doen mensen dit nou 2 soorten met elkaar kruisen wat heeft dit nou voor zin dan.dan alleen maar raszuivere vogels uitroeien.

Groeten Dennis


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2004-01-14 - 14:34:06

helemaal mee eens Dennis!!!
Gr Freek


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-01-14 - 14:46:59

Proficiat dit is waarschijnlijk een 1 ste kweek.

Maar mag ik je vragen welk nut deze vogel geeft?


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2004-03-03 - 14:20:07

en voor bijna 110% zeker dat dit nog een onvruchtbaar stel vogels oplevert gefeliciteerd je hebt nog niks


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-03-03 - 15:09:17

Japanse meeuwen komen niet voor in het wild maar zijn ontstaan uit kruisingen tussen verschillende soorten zoals nonnetjes,zilverbekje,ekstertjes en nog een paar.
Maar niemand weet precies welke soorten er gebruikt zijn misschien ook gordelgrasvinken???
Door al die soorten door te kruisen zijn meeuwen zulke goede pleegouders en kweken ze vele soorten op omdat ze altijd wel iets herkennen uit hun 'roots'.


henkmeer
Oud Lid
Posts :354

Oud Lid
2004-03-03 - 17:16:05

als we met ze allen geen bastaarden willen waarom worden er dan wel bastaarden gevraagd bij de NBvV.

Henk


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-03-03 - 19:48:30

best knap gedaan maar wat is het nut ik zo hou je het ras toch nie in stand alemaal van die zwakke vogels gaan kweken ik zie het nut er nie van in


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2004-03-04 - 13:47:13

Wat het nut is van zo'n poging ? Ach,de lol van het lukken en kijken wat er uit komt,denk ik. Iets wat we volgens mij allemaal doen toch..... En het zuiver houden vind ik niet echt een valide argument,of mijden de mensen die dit opperen ook Japanse Meeuwen ? En hoe zuiver zijn de vogels die wij in onze hokken hebben nog ? Het argument van het instandhouden van soorten vogels (waar veel mensen mee komen) geloof ik indien het om diernetuinen e.d. gaat,waarbij het doel is terugplaatsing in de de natuur,maar zijn wij kwekers daar mee bezig ?? nee toch,we willen de lol van het voor de beestjes zorgen,het observeren van de beestjes en van jongen,eventueel om er mee naar TT's te gaan. (even ter verduidelijking,ik heb geen bastaarden en ik kweek ze niet,maar vind het wat te gemakkelijk iemand meteen af te sabelen)


zebravinkfriesland
Oud Lid
Posts :37

Oud Lid
2004-03-04 - 15:00:33

het is mischien raar maar mischien krijg je er weer zon hulpvogel uit ! net zoals de japanse meeuw ! maar dan zijn ze wel gewild! net zoals de meeuw! eerst afkraken en dan als het wat word zijn ze geliefd! ik ben er benieuwd naar ! maar kijk eerst maar eens of ze bevrucht zijn!

succes!

die niet waagt ! die niet wint!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 121 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede