Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaarten zo gauw weer in broedstemming Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-10-07 - 15:02:09 send message to dun grijzeroodstaart

dankje lennard !

gr

tim


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-10-07 - 23:57:13 send message to tonnl

Alweer gefeliciteerd, dat gaat lekker bij jou! happy :)
Ik hoop dat het goed gaat.

Ton.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-10-08 - 19:37:48 send message to dun grijzeroodstaart

zal wel goed komen ton !
hoop dat het nog even wacht met de vorst , maar goed ik heb al meerdere mensen gehoord dat ze met kerst jongen in het blok hadden liggen .

ik zal nu wel geen las van maden hebben wink ;) .

ben benieuwd als het goed is dan moeten ze rond oud en nieuw voor uitvliegen of tenminste buiten het blok komen en de boel buiten verkennen !

gr

tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-10-14 - 10:38:33 send message to dun grijzeroodstaart

hoi even een up to date , ik heb vandaag gekeken voor het eerst bij het koppel grijze , maar dat kon ik weer lekker doen , met de eene hand een schepje om de man weg te houden en met mijn andere hand om het luikje te openen [ ik heb namelijk nog steeds bij dit koppel het blok achter in de voilere hangen ] .

maar goed wat ik zag is zeker 1 jong onder de pop en 1 ei wat al heel ver was aangepikt zat al een hele grote scheur in het midden maar ik ben bang dat het is afgestorven .
wat zou ik hier mee moeten doen nog even wachten , de laatste keer dat ik had gekeken had ze net de 3e ei gelegd dus ik weet niet zeker hoeveel het er zijn geworden ik hou het maar op 3 , en het laatste ei had ze afgelopen woensdag 29dagen geleden gelegt .
dus ik weet niet of het jong wel dood is , ik hoorde niks en ik kon niet zo gauw iets rots ruiken , en het ei was niet echt heel erg zwart .
maar goed ik heb wel meer gehoord dat een kuiken er 2 dagen over deed om uit te komen .
zoals ik al zei heb ik voor het laats gezien dat ze 3 eieren hadden , ik zag maar 1 jong maar het zal best kunnen dat er nog 1tje of meer onder de pop lagen want de pop blijft keurig op de jong/en zitten .
ik zal over een week of 2 nog eens kijken dan kan ik ze beter zien , dan zijn ze al wat groter .

maar goed ik baal er een beetje van ik zie dat ei helemaal voor me en dan vraag ik me eigen altijd af WAT IS DE OORZAAK ik weet het , het is de natuur .
mischien teveel kalk , te zwak kuiken , of de ouders zijn te hard in het blok gesprongen waardoor het ei een opdonder heeft gekregen .
maar goed niks aan te doen dus .
het vorige nestje had ze 3 hele gezonde jongen dus het zal met dit nestje ook wel goed komen , ik zal over een paar weken wel zien hoeveel het er zijn .,
maar goed kan ik dit ei nog even laten liggen ? mocht het afgestorven zijn ?


gr

Tim


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-10-14 - 11:41:29 send message to tonnl

Ik ben geen apegaaienkweker maar normaliter houden de vogels zelf het nest wel in de gaten. Als het jong niet goed uitkomt zullen ze het er wel uitgooien.
De natuur inderdaad...
Enne... geduld is een schone zaak. happy :)
groeten, Ton.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-10-14 - 14:59:30 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ton , ja ik laat ze gewoon de gang gaan , ik zal over een tijdje nog wel even kijken .

gr

tim



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede