Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kaas Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kaas
Gloster Benno
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-08-26 - 12:35:13 send message to Gloster Benno

Hey,
ik wou even weten: kun je kanaries af en toe een stukje kaas geven? Of mogen ze dat niet??

wink ;) benno


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-26 - 13:38:38 send message to dooren

Nee, vogels wordt afgeraden melkprodukten te geven omdat ze melksuikers niet kunnen afbreken.
Gert


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-08-26 - 14:16:01 send message to kakatoe

Er word wel degelijk door de vogelarts Hooimeijer geadviseerd om heel af en toe een stukje kaas te geven tenminste bij kromsnavels.
maar wel kleiner dan een halve cm2


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-26 - 14:45:42 send message to dooren

Een mini stukje kaas zal idd niet kwaad kunnen, omdat deze geringe melksuikers nog wel door goede bacteriën in de darm worden afgebroken.

Maar je kent de meeste mensen, ze geven toch altijd meer.

Maar melkprodukten (suikers) aan vogels geven wordt afgeraden.

Maar wat heeft het voor zin, deze melkafgeleidde produkten te geven?.

Ik heb ze in de natuur nog nooit onder een koe zien hangen om zich daar aan te goed te doen.
Gert


Raimond Wolfert
Website Member
Posts :111

Website Member
2006-08-26 - 15:25:49 send message to Raimond Wolfert

quote
Ik heb ze in de natuur nog nooit onder een koe zien hangen om zich daar aan te goed te doen.
Gert



laugh :D Nu heb ik ook nog weinig poezen of mensen dat zien doen. Maar je hebt gelijk.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-08-26 - 15:37:11 send message to kakatoe

Nu heb ik ook nog weinig poezen of mensen dat zien doen.

Zeer veel mensen uit de stad hebben dat nog nooit zien doen en poezen drinken op dat moment de gemorste melk


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-26 - 16:41:44 send message to dooren

Katachtige in de natuur drinken na hun speentijd ook geen melk meer Jan wink ;)

Tja wat wij gekke mensen aan dieren geven en zelf eten kan ik niet voor instaan.
Gert


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-08-26 - 17:33:59 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja, je maakt soms de gekste dingen mee.
Vroeger was het bij veel mensen de gewoonte om hun papegaai, dikwijls een grijze roodstaart,'s morgens i.p.v.water een bak koffie met gekookte melk en suiker te geven.Meestal werd dit nog vergezeld gegaan van een roomboterkoekje.
E.e.a. werd door de vogel met graagte naar binnen gewerkt.
Ga die mensen niet vertellen,dat dit niet goed zou zijn,want het antwoord is duidelijk.Je ziet toch,dat hij het graag eet en drinkt. En hij mankeert niets.
Vr.groeten van
Antoni


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-08-26 - 17:55:02 send message to tonnl

Kaas is gewoon niet goed voor kanaries, te vet en te zout.


Gloster Benno
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-08-26 - 18:29:50 send message to Gloster Benno

ooke bedankt voor de vele reactiesrazz :p

wink ;) Benno


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-08-27 - 10:49:33 send message to Roosje

@ Paintim: Jaa dat ken ik! En probeer ze dan maar wijs te maken dat ze het leven van hun papegaai opzettelijk verkorten. En dat hij pas laat zien dat hij zich niet lekker voelt als het te laat is enz.enz. Heel frustrerend.


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-08-27 - 23:42:34 send message to djenco

quote
Ik heb ze in de natuur nog nooit onder een koe zien hangen om zich daar aan te goed te doen.


Ik ben voor de koeien blij dat er (vloeibare) melk uit de uiers komt en geen geen blokjes kaas. Zouden ze mooi zere tepels van krijgen. laugh :Dlaugh :Dlaugh :Drazz :p

Groet'n,
Dirk Jan


L. Walraevens
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-11-16 - 19:40:42 send message to L. Walraevens

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ja, je maakt soms de gekste dingen mee.
Vroeger was het bij veel mensen de gewoonte om hun papegaai, dikwijls een grijze roodstaart,'s morgens i.p.v.water een bak koffie met gekookte melk en suiker te geven.Meestal werd dit nog vergezeld gegaan van een roomboterkoekje.
E.e.a. werd door de vogel met graagte naar binnen gewerkt.
Ga die mensen niet vertellen,dat dit niet goed zou zijn,want het antwoord is duidelijk.Je ziet toch,dat hij het graag eet en drinkt. En hij mankeert niets.



Net zoals je mensen die hun hond niet zien als een dier, maar als hun kind. Maak hen eens wijs dat chocolade giftig is voor hun hond. Ze bekijken je dan ook zéér giftig aan en halen ook bovenstaande feit aan: hij/zij eet het graag, is levendig en speels en is kerngezond! Dat het beest zijn nieren stilaan naar de maan gaan, dat beseffen ze niet. Na een paar jaar zijn ze dan verwonderd dat hun kindje sterft, een paar jaar eerder dan de vooropgestelde rasleeftijd. Maar niet erg, we nemen gewoon een nieuwe hond (puppie) en we beginnen van voor af aan en gaan lustig verder met "vertroetelen".
Dit is voor mij géén dierenliefde, maar dierenmishandeling, maar dan wel met liefde??



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede