Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voedsel ara Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voedsel ara
Black Dragon
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2006-08-27 - 11:35:21

ik heb hier 'n vrij jonge blauwgele ara nu ongeveer 'n 8 maanden. Nu kocht ik gisteren eens een ander soort Ara voer in de winkel maar hier zitten wel pindanoten in. Maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat ze deze beter niet zouden krijgen. vergis ik mij hierin of is dat werkelijk ? ik heb ze voorlopig maar uit het voer gevist zodat em ze voorlopig zeker niet kan eten.

Alvast bedankt


Greetz


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-08-27 - 12:42:31

Het is beter om geen pinda's te voeren ivm schimmel


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-08-27 - 20:09:32

Ongepelde pinda's kunnen het best vermeden worden. Dit omdat er in de barst van de pinda schimmels kunnen zitten. Als de papegaai deze schimmels binnen krijgen dan kunnen ze daardoor verschillende infecties oplopen waaronder een kropinfectie.

Gepelde pinda's mogen wel gegeven worden indien deze ongezout zijn. Geef hiervan alleen niet te veel. Pinda's bevatten alleen vet en geen voedingswaarde. Het word aan voer toegevoegd omdat het zo goedkoop is.


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2006-11-24 - 16:41:20

awkHoi.
Je kan pinda"s geven die geschikt zijn voor mensen je haalt ze bij de nootenbar de rest kan je niet vertrouwen maar wat hawkeye zecht klopt niet ze zitten vol met eiwit mineralen vitamines B6 B3 B1 en E de vetten zijn meer onverzadigd en meer voudig onverzadigd dan verzadigdevetten denk dat ik zelf in de tijd dat wij nog papegaaien hadden onze resultaten veel met brood met pidakaas hebben bij gedragen zoals moluken witkuif oranjekuif geelkuif rose blauwgeel groenvleugel geelveugel maracana geelnek wijnborst dubbel groenwang fins bril geelnek diverse pionusen kraagpap kaapse jardin en nog veel meer beweer niet dat er niets in pinda"s zit ze zijn wel gevaarlijk als je geen goede hebt

gr wybe





crmossel
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-11-24 - 17:20:42

waarom ga je niet over op pellet voer via bv prittybird of versala bij de dieren winkel plus maak je wat aanvulling met fruit groente en palmnoten diepvries even kijken op internet waar te koop ik dacht dat ik ze kocht bij een man in emmen. dan krijgen je ara's mooi wat ze nodig hebben en ze hebben weer wat te doen met die palmnoten vr gr cor


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-25 - 00:02:30

Zo ongeveer alles wat je zou willen over pinda's staat op http://www.food-info.net/nl/national/ww-pindakaas.htm#8

Het uitscheidingsproduct van genoemde schimmels; aflatoxine, is het grootste gevaar. Wij mensen hebben een mega-lever, vogels maar een kleine, ook in verhouding.
Niet geven dus is het beste advies.


jim
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-11-26 - 20:08:16

Wij kweken met bijna alle grote ara soorten,en
ik heb nog nooit problemen gehad met pinda
of andere notenrazz :palm,hazel,macadamia,walnoten enz...
Nooit geen sterftes onder de vogels,en altijd
een goede kweek.

Dus zo schadelijk is dat nu ook weer niet.

Groeten Jimwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede