Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > tentoonstelling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tentoonstelling
kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-01-16 - 14:43:56 send message to kakatoe

Is een tt eigenlijk wel zinvol?
Er zijn zoveel tt's maar worden de vogels die binnenkomen wel gekontroleert opziekten en moeten de bezoekers bij de ingang zich wel of niet laten ontsmetten?
Nu men de vogelpest weer achter de rug heeft valt men zo weer in het oude ritme.
Tijdens de pest mocht er niks meer en het is nog niet voorbij en met doet er niks meer aan.
In Apeldoorn ook niet tot mijn stomme verbazing kon ik zo naar binnen lopen zonder mij(n) schoenen en handen te ontsmetten.
En zie dat er mensen aan de kooien en de vogels zitten met allegevolgen vandien.
Nu komt er een inzender thuis en een paar uur later ligt zijn vogeltje wat weer is gekomen kampioen of geen kampioen dood onder in zijn kooitje.
Wie is hier nou aansprakkelijk voor de in zender zelf de organisatoren die geen maatregelen heeft getroffen omtrent het ontsmetten bij de ingang of de bezoekers waar bij iemand thuis de vogels een zeer besmettelijke ziekte hebben.
Want er zijn mensen die ondanks dat zijn/haar vogels ziek zijn toch naar een tt gaan en vlak voor dat hij/zij naar de tt afreist nog even bij de vogels gaat kijken en als er 1 dood ligt nog even in de prullebak gooit met de blotehanden


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-01-16 - 15:04:46 send message to Mario

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2004-01-16 - 21:09:02 send message to gouldamadine

nu leg je wel op alle slakken zout je komt zelf ook op de vogelmarkt en daar loop je het meeste risico om iets optelopen en op de meeste markten is er ook geen ontsmettingsbak te vinden . en als je naar een ander kweker gaat ontsmet je ook niks kom daar dan ook niet meer.


item
Website Member
Posts :47

Website Member
2004-01-16 - 21:36:53 send message to item

je moet niet zo overdrijven je maakt de mensen bang om nog ergens te kopen of te bezoeken bevorderd niet de hobby die negative post op dit forum.
U kaketoe komt wel steeds met negative berichten over vogelliefhebbers .


duif5
Oud Lid
Posts :127

Oud Lid
2004-01-16 - 21:53:26 send message to duif5

Kakatoe, mijn berichtje was ook niet al te positief, maar ik moest het even kwijt, en dat lucht erg op. Maar het is nou eenmaal zo dat er overal wel ergens een virus ronddwaalt. En dat zal altijd wel zo blijven, maar hoe lang is dat al niet? Je kan toch gewoon overal naar toegaan en als je thuiskomt was je bijv. je handen en doe je schone kleren aan, je eventuele nieuwe vogel(s) apart zetten en dan is er volgens mij echt helemaal niets aan de hand. Trouwens, ik zou er ontzettend van gaan balen als ik niet meer naar een TT zou kunnen gaan.
Groetjes


johan t w
Oud Lid
Posts :36

Oud Lid
2004-01-16 - 22:03:44 send message to johan t w

ik ben het gedeeltelijk met kakatoe eens.
het is niet negatief wat hij schrijft maar dat je gewoon moet uitkijken.
een tt kun je ook geheel niet vergelijken met een vogelmarkt.
duif wat jij zegt is ook waar maar hoeveel mensen komen niet thuis met hun vogel die op een tt hebben gezeten en gaan na een paar uur dood kan stres wezen.
maar ik lees hier ook dat kakatoe altijd maar iets negatiefs schrijft of is dat jij de waarheid die men niet onder ogen wil zien dat denk ik dan eerder.
daarom ga ik ook nooit naar een markt of tt ik ga wel naar kwekers en heb zelf dan wel van die plastic schoenen bij mij en was mijn handen dan wel


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2004-01-17 - 01:01:14 send message to psittacula

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

user wiped their message


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-01-17 - 14:33:37 send message to dijkkamp

of het stukje van kakatoe niet negatief is betwijvel ik ten zeerste maar hij geeft zijn mening en dat mag gelukkig ook van zulke stukjes kun je als je wilt wat leren en er zit een kern van waarhied in alleen wat doe je er mee schrijf je het alleen maar van je af of ga je naar de organisatie en legt het probleem waar jij mee zit voor aan hen en vraagt wat of ze daar mee gaan doen.En dat mensen aan de kooien en de vogels zitten is maar weg gelegt voor een selectieve groep tijdens een T.T. dus dat daar ook van die problemen van ziektes mee ontstaan lijkt mij sterk.
Ik denk dat als er problemen onstaan dat het meestal op een markt gebeurt en bij wie die problemen onstaan kun je zowel zien aan hoe de verkoper zijn handelswaar heeft zitten 20 vogels in een kooi waar de gemiddelde liefhebber er nog geen 4 in zou zetten,kooien die niet schoon gemaakt zijn en dergelijke

met vr.gr. henk dijkkamp


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2004-01-17 - 19:33:19 send message to kakatoe

de meeste besmetingen loop je op op een vogelmarkt dat klopt.
maar ga je er mee naar een bestuur dan kijken ze je aan of dat je niet goed wijs bent.
dat is net als met het roken een bestuur durft en wil het niet verbieden.
waarom kan het roken wel op een tt verboden worden en houd men zich er aan en op een vogelmarkt niet
is men dan bang om inkomsten te verliezen of zijn ze bang dat als men het roken verbied zich dan moet opstellen als een politieagent
heb zelf ook gerookt en niet zozuinig ook maar waar het niet mocht deed ik dat ook niet



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede