Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Steve Irwin Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Steve Irwin
Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-09-04 - 08:39:27

quote
Maandag 4 september 2006 - SYDNEY – De wereldberoemde ‘krokodillenjager’ Steve Irwin is dood. De 44-jarige Irwin - bekend door zijn tv-programma's over dieren - stierf maandagmiddag (plaatselijke tijd) nadat hij tijdens het duiken voor de Australische noordoostkust bij Port Douglas in zijn borstkas werd gestoken door een pijlstaartrog.
[url=http://www.bndestem.nl/buitenland/article623025.ece]Klik hier voor meer.[/url]

Als we het hebben over "In het harnas ..." Een gemis voor ons dierenliefhebbers!


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-09-04 - 08:52:39

Ik vond ook dat hij altijd overal letterlijk en figuurlijk indook met de nodige risico's, helaas was dit avontuur zijn waterloo.

Jammer de progamma's waren altijd interessant.
Gert


reyn
Website Member
Posts :76

Website Member
2006-09-04 - 09:23:28

heb zondag nog een programma zitten kijken van hem. ongelofelijke risico's met crocodillen

maar wist wel waar hij mee bezig was.

een triest verhaal
helemaal als je als crocodile hunter gedood word door een rog


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-09-04 - 09:27:21

Geeft toch wel een heel raar gevoel.
Ik ben in febr. 2006 nog in zijn Australia Zoo geweest. Kilometers van te voren zie je al enorme portretten van Steve langs de kant van de weg.
En nu.......

pim


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-09-04 - 09:38:08

jammer mocht zijn programma`s altijd graag kijken.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-09-04 - 10:15:25

even een wat uitgebreider artikel ter informatie :

quote
'Crocodile Hunter' Steve Irwin overleden
door onze internetredactie
BRISBANE - Steve Irwin, de Australische televisiepresentator die bekend is als The Crocodile Hunter, is maandag overleden nadat hij tijdens een duikexpeditie was gestoken door een pijlstaartrog. Dat hebben Australische media, die zich beriepen op informatie van de politie of de autoriteiten in Queensland, gemeld.


TeleVideo



Irwin zou door het dier in zijn hart zijn gestoken. In heel Australië en ver daarbuiten is geschokt gereageerd op zijn overlijden.

Irwin was bezig met het maken van een documentaire over het leven in zee toen het noodlot toesloeg. Irwin was met zijn filmploeg aan het werk bij het Batt Reef, voor de kust van de plaats Cairns, in het noordoosten van Australië.

Een reddingshelikopter kwam te laat voor 'The Crocidile Man' die ter plekke overleed. Zijn Amerikaanse vrouw Terri zou op dit moment door de bergen van Tasmanië trekken. Ze zal zo snel mogelijk worden opgespoord en van het tragische feit op de hoogte worden gebracht.

Kinderen

Irwin in gevecht met een krokodil.

Steve Irwin laat een dochter (8) en een zoon (3) na. In 2004 kreeg hij kritiek van zelfs zijn ferventste aanhangers toen hij zijn een maand oude zoontje Bob op de arm had terwijl hij een krokodil in zijn dierenpark voederde. Het feit dat hij daarvoor zijn excuses maakte op Amerikaanse nieuwszenders was een bewijs van zijn internationale populariteit.

Irwin verwierf wereldfaam door zijn levensgevaarlijke jacht op krokodillen en andere gevaarlijke wezens. Met zijn kreet 'Crikey!' werd hij razendpopulair bij zijn fans. Irwin was voor het eerst in 1992 op Discovery Channel te zien.

In het nauw

Irwin samen met zijn vrouw Terri.

Een pijlstaartrog kan een diameter van ongeveer 2,5 meter bereiken. Het dier heeft staartstekels met een sterk gif. Pijlstaartroggen zijn niet agressief in hun gebruik van het gif. Volgens deskundigen steken zij alleen als zij zich in het nauw gebracht voelen.



msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2006-09-04 - 12:59:22

gewoon jammer..
was leuk om te zien.
maar jah kan niet altijd goed gaan denk ik dan maar.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-04 - 13:13:36

Ik denk dat hij het zelf wel een mooie manier vond om te gaan.

Don't try this at home....


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-09-04 - 15:59:43

Inderdaad jammer dat dit gebeurd is ...
Het was een geweldige energieke man, met een hart voor de natuur en voor het gevaar.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-09-04 - 16:54:45

Ja, echt vreselijk.Ik heb altijd naar de uitzendingen gekeken.Wel erg gevaarlijke dingen gezien. Wie zou nou gedacht hebben,dat een pijlstaartrog zijn dood zou worden.Eerder een krokodil.
Vr.groeten
Antoni


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-09-04 - 17:49:50

Wellich denk ik ook een grote onderschatting geweest, krokodillen zijn vele malen gevaarlijker, maar die kende hij door en door.

Een steek van een pijlstaart rog levert normaal gesproken een flinke pijnelijk spier op die tijdelijk niet werkt.

Er is slechts een spier die bij een mens niet mag stoppen met werken en dat was nu net de hart(spier)waarin hij gestoken werd.

Maarja na jaren lang films maken met voornamelijk kroks wil het verwende publiek wel wat anders, onder water in een vreemde wereld is het voor steve het noodlot toegeslagen.

Het ergste is dat er kinderen achterblijven die het zullen moeten stellen zonder vader.

Zijn vrouw is blijkbaar in Tasmanie aan het rondtrekken en moet nog op de hoogte worden gesteld.
Gert


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-09-04 - 21:00:44

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De dood van Steve is inderdaad wel heel krom. Werken met krokodillen, wat erg gevaarlijke dieren zijn, en dan sterven door een steek van een pijlstaartrog. Ik vind het heel erg voor de familie en dan vooral voor zijn dochtertje. Hij was helemaal gek van haar. Zal zwaar zijn voor de familie, want volgens mij was het een persoon die altijd overdadig aanwezig was.

Persoonlijk mocht ik hem absoluut niet; hij had inderdaad veel verstand van de dieren waarmee hij werkte en ook van de natuur, maar ik vind dat hij een te grote eigendunk had en van zijn programma's dacht ik altijd: Het zou pas echt een goed programma zijn als die Steve daar een beetje rustig gaat doen en niet zo van "Kijk, kijk, kijk wat ik kan en wat ik durf!" en "Kijk mij dan, ik doe iets heel gevaarlijk alleen maar om jullie te laten zien dat het gevaarlijk is!"

Nee..., ik betreur zijn dood want hij zat vol levenslust en strijdkracht, maar ik eigelijk nooit langer dan 5 minuten naar hem (in zijn programma's) kunnen kijken.

Groet,
Wouter.


jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2006-09-04 - 21:52:24

Het mooiste vond ik een uitzending van Animal Planet van Steve Irwin waarin hij een aantal dieren moet verhuizen is is hier doodsbang voor Palm Kaketoes. Helm Kaketoes en nog andere soorten papegaaien hij zegt dat hij banger is voor deze vogels dan voor de ergste gifslang of grootste krokodil.

Geeft toch maar weer aan dat wij een gevaarlijke hobby hebben.

Steve Rust in Vrede ik heb veel om je gelachen....


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-09-04 - 22:18:25

jammersad :( keek alltijd met veel plezier naar zijn programma's.
Vond het geweldig, echt jammer dat die is overleden en dan op z'n maniersad :(
Maarjah het is niet anders.

Groetjes,

lennard


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-09-09 - 23:49:07

Een opmerkelijk figuur in vele opzichten!

Zeer geliefd door miljoenen! fans en bewonderaars, maar ook zeer omstreden door zijn expliciete manier van aanpak en omgang met dieren.

Een overdreven idioot die onnodige risico's nam, of een zeer gedreven kenner?

Ook zijn uiterst commerciële aanpak werd hem nogal eens verweten en dit aspect heeft mij persoonlijk al geruime tijd geïntrigeerd.

Steve Irwin maakte van het oorspronkelijke reptielenpark van zijn ouders een goed florerende dierenpark (Australia ZOO) van wereldformaat!
Australia ZOO werd onder leiding van Steve Irwin binnen een periode van 15 jaar een aanzienlijke economische input voor toerisme in Australië en Queensland in het bijzonder en betekent werk voor 400+ mensen.

In Australia ZOO werden al vele eerste fokresultaten in gevangenschap ter wereld bereikt!
Australia ZOO werkt mee aan diverse beschermingsprojecten en heeft een opvangfunctie voor diverse soorten.

Irwin kocht 'op eigen titel' enorm veel terrein in Australië, Fiji en Vanuata aan om daar vervolgens beschermde gebieden van te maken!

the man put his money were his mouth is! en dit laatste zie ik de meeste critici niet nadoen of anderszins evenaren!

Vergeet ook niet dat door het televisiewerk van Irwin tegenwoordig geheel anders tegen een aanzienlijk aantal diersoorten wordt aangekeken dan daarvoor. Dit heeft een duidelijke afname van onkunde en daardoor zinloos afschieten van b.v. krokodillen en vele soorten slangen tot gevolg gehad!

Steve Irwin wordt begraven op het terrein van zijn geliefde dierenpark, alwaar een monument zal worden opgericht.


wat mij betreft: HATS OFF to Stephen Robert Irwin!





Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 253 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede