Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat mag hier nog bij? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wat mag hier nog bij?
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-09-20 - 00:35:34 send message to Swaas

Ik heb een voliere van zo'n 10 meter op 1,5m breed en 2 hoog.
Daarin zitten een paar zebravinkjes, een paar kanarie's, 1 koppel diamantduifjes, 1koppel meeuwkes, 1 koppel spitsstaartamandines, 1 koppel astrildes, koppel roze bourkskes, en een koppel sijsjes.
Wat zou ik er eventueel nog bij kunnen zetten om het geheel nog wat op te fleuren,( de kanaries zullen waarschijnlijk de winter niet meer overleven ze zijn allemaal meer dan 10 jaar oud).


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-20 - 11:46:30 send message to tonnl

Ligt er aan wat je mooi vindt. Ik vind zelf groepjes mooier dan enkelingen of koppels. Een groepje van 12 zilverbekjes bijvoorbeeld zou in zo'n ruimte bijzonder mooi zijn.
Hou je van meer kleur, denk dan eens aan gouldamadines of papegaaiamadines. Ook hier weer, meer van 1 soort maakt het vaak nòg mooier.
Succes met een keuze maken, er past best wat bij nog.
Ton.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-09-20 - 12:24:31 send message to paintim

Net als in een aquarium waar je schooltjes kleurige visjes in doet zoals tetras is het natuurlijk een heel fraai gezicht om in een wat ruime voliere groepjes vogels te houden i.p.v.enkelingen.Je moet zoiets wel zorgvuldig kiezen,want je zit dan wel een aantal jaren vast aan hetgeen je gekozen hebt.
Vr.groeten van
Antoni


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2006-09-20 - 12:53:11 send message to hansbuffel

Als je wat kleur wil is de ORANJE WEVER (Euplectes orix) een goede optie.
De PARADIJSWIDA (Steganura paradisea) is ook mooi in een lange vlucht daar deze tijdens het vliegen met zijn lange staart golfbewegingen maakt.
Van deze soorten zet je best één man en twee popjes samen.

Hans


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-09-20 - 14:54:27 send message to goulds

Je zou het ook naar 1 richting kunnen gooien
bv austr.prachtvinken.Deze kunnen bijna allemaal samengehouden worden met dezelfde verzorging.

Je kunt je huidige bestand ook uitbreiden door van elk koppel dat je bezit een tweede koppel erbij te zetten.4 spitsstaarten naast mekaar is veel mooier dan 2,6 naast mekaar is nog mooierwink ;)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-20 - 16:48:35 send message to tonnl

En 8 is nog weer mooier... happy :)

Bij een groepje heb je ook minder problemen als er eens eentje dood gaat. Een los popje blauwfazant bv vind je haast niet meer.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-09-21 - 01:47:02 send message to Swaas

Kunnen gould in een buitenvoliereshocked 8Oshocked 8O men had me verteld dat die binnen moesten zitten.
En ik had maar 1 koppel van elks omdat ik vreesde dat meer spitsstaartamandines samen zouden vechten shocked 8O
Dus kan ik gerust nog 2 koppels spitstaartamandines bijzetten en een 3tal koppels goulds (die vind ik zooooo prachtig)
Ik ben ook op zoek naar wat blauwkopfazantjes , daarmee zal het voldoende bevolkt zijn denk ik laugh :D


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-21 - 13:13:10 send message to tonnl

Dat kan heel goed, meerdere koppels van die soorten.
Heel grof kun je de vogels verdelen in zangvogels en andere soorten. Veel zangvogels hebben een eigen territorium nodig, juist dáárom zingen ze. De vogels die jij noemt, horen niet tot de zangvogels. Dergelijke soorten gaan vaak goed in groepjes.
nb: heel algemeen gesproken, uitzonderingen zijn er altijd. happy :)
Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede