Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Aparte vogels bij dierenspeciaalzaken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Aparte vogels bij dierenspeciaalzaken
hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2006-09-22 - 21:17:20 send message to hoogervorst

Beste forumleden,

Hierbij wil ik een oproep doen voor het melden van bijzondere vogels die bij dierenspeciaalzaken zitten en waar de leifhebber geen weet van heeft.
Vele soorten vogels kan je op het internet vinden, maar nog meer vogels weet je niet te zitten.
Voorbeeld uit eigen ervaring van heden door mij:
Ik ben al een poosje op zoek naar geelkeelgaailijsters en kastanjekopgaailijsters(vooruitlopend op reacties, ik heb een steraccount).je kan zoeken wat je wilt, totdat ik een tip kreeg van iemand over de kastanjekoppen die zouden zitten bij een winkel in vlodrop(achter roermond), voor mij 200 km rijden. Ik bellen, ja ze zaten er al een jaar, niet kwijt te raken en zeer schappelijke prijs. (sommige handelaren zouden zich moeten schamen als je de vraagprijzen hoort)
Vogels vandaag gehaald en tot mijn verbazing zie ik ook nog groene glanspreeuwen, vele australische vinken (ook bijzondere), wildzang en vele grote parkieten.
Zo zie je maar wat je soms tegen kan komen in een dierenzaak, als je het maar weet.
Uiteraard als je iets ziet, waarvan de datum ietwat gedateerd is, ga je eerste bellen of het er nog zit.
Mijn tip is dus dierenspeciaalzaak de parasol te vlodrop.
Wat is uw tip en welke (bijzondere/aparte) vogels zitten daar op het moment van melding op het forum.(geldt ook voor belgie en duitsland uietraard, liefst met website)
Ik hoop vele wegkwijnende of bijzondere vogels op deze manier bij de liefhebber te krijgen.

MvG,
Ronald / Purmerbird


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-22 - 21:35:40 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Leuk topic Ronald! Ik hoop dat we zo nog wat "losse" vogels kunnen opsporen.

Ik tip "het Voederpaleis" in Den Bosch. Ik vond en kocht daar een mannelijke trompet-neushoornvogel uit een papegaaienkooi!
Verder zag ik er diverse roofvogels en nog wat Afrikaanse import als wevers en wida's (ook poppen!) en veel tropen.



hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2006-09-22 - 22:05:34 send message to hoogervorst

Karel,

Ik stond in dubio om daar ook vandaag langs te rijden(evenals animal world te Eindhoven), maar kon het eigenlijk niet geloven dat de roofvogels die van deze zaak op internet staan er ook werkelijk zouden zitten.
Nu heb ik dus spijt dat ik niet langs gegaan ben, zo zie je maar er zitten aprte vogels in de speciaalzaken Wie volgt ?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-22 - 23:39:34 send message to tonnl

Het is natuurlijke wel reclame happy :), maar van een aantal vogelhandelaren hou ik de websites bij. Op 2 sites staat constant de actuele voorraad.
Bij de fa. P.J. Hoeben te Haarlem zitten bv kleine cubavinkjes nu.
Bij Geon Schrijver kobaltvleugelparkieten maar ook Peale's kortstaartpapegaaiamadines.

Groeten, Ton.


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2006-09-23 - 21:57:23 send message to J. Santegoeds

Hallo,

Kunnen jullie misschien óók wat méér gegevens over de betreffende handelaren hier neer zetten?
Eventueel telefoonnummer, adresgegevens, www. links?

Het zou een hoop zoekwerk schelen....

Groeten, J. Santegoeds


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-09-23 - 22:11:20 send message to Karel

Om te voorkomen dat dit topic inderdaad teveel op reclame gaat lijken heb ik het telefoonnummer naar je berichtenbox gestuurd.
Succes!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-09-24 - 09:01:57 send message to ParkietenPeter

We zullen het inderdaad toestaan om hier te melden welke 'zeldzamere' vogels waar gezien zijn. We gaan er wel vanuit dat hier dan geen reklame gemaakt wordt voor eigen vogels. Mocht hier misbruik van gemaakt worden zal dit topic ook direct verwijdert worden. Het uitwisselen van details over de plaats van de betreffende winkel zal dan ook via persoonlijke mail te moeten geschieden.

We hopen zo een beetje tegemoet te komen aan de wens van onze leden.

Met vriendelijke groeten,
Peter


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-23 - 22:11:21 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb een paar dagen geleden een keurig geringde ekster gezien bij een handelaar. Volgens hem ging het om een nakweekvogel. Belangstellenden kunnen middels een PM het adres krijgen.


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2006-10-24 - 19:32:06 send message to pitylus

Bij een handelaar in belgie zitten er haakbekken ek 2005 , alle soorten mutatie s mussen ( ook witte )coloria s, cana s , blauwkopfazantjes , geelbuikgors ek .


marco
Website Member
Posts :58

Website Member
2006-10-24 - 19:37:20 send message to marco

hoi welke handelaar in belgie is dat ,en heeft hij een grote sortering vogels
alvast bedankt


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-03-17 - 22:37:49 send message to hoogervorst

Vandaag bij 2 handelaren in belgie geweest, er zaten nog vogels waar je wat mee kan als je er naar op zoek bent.
Bij Huysmans in Dessel heb ik de volgende aparte/ bijzondere vogels gezien:
Blauwe boekvink, koppel kruisbekken, strepengorzen(4 stuks), geelkaptroepialen(koppel), 1 driekleurglansspreeuw, 1 wenkbrauwbuulbuul(pycnonotus goiavier) of iets wat hier erg op lijkt,1 garrulax pectoralis (of iets wat hier erg op leek) en enkele koppels lori's.
Bij Eric van Tendeloo te Nijlen heb ik gezien strepegorzen(7 stuks), emblema picta, 3 japanse nachtegalen, 1 man granaatastrilde, 1 man koningswida, 1 man dom. wida, vele duivensoorten, kleurmutaties chin. dwergkwartels(wit, bont, roodbruin) en een koppel lelkievitten(afrikaanse?) 1 losse spreeuw.

Bij beide geen afrikaanse astrilden gezien verder, wel veel australische prachtvinken, kanaries en het normale spul.


G de Beer
Website Member
Posts :14

Website Member
2007-03-18 - 15:53:57 send message to G de Beer

bij Animal Trading Company in Tilburg zaten 2 weken geleden ongeveer 100 driekleurpapagaaiama-dines


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2008-06-09 - 14:17:52 send message to theelepeltje

Wellicht handig om dit topic weer nieuw leven in te blazen! Bring it on!


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2008-06-09 - 17:02:15 send message to padda

een drietal weken geleden een 10tal st helenafazantjes gezien bij Verkindere in Roeselare/Beveren (West-Vlaanderen). Er zaten toen ook een viertal vogels waarvan ik dacht dat het blauwgrijze roodstaartjes waren maar er stond iets anders op het kaartje (kan het me niet meer herinneren). Aangezien ze er in die winkel vaak naast zitten qua naamgeving denk ik toch dat het blauwgrijze roodstaartjes waren.
Ik weet niet of ze er nu nog zitten

Jurn


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-06-09 - 19:04:51 send message to Zjurre

St. Helena fazantjes zie je weer overal, (il)legale import denk ik. Op de markt in Barneveld staat er iedere week een handelaar met kisten vol, net als napoleonwevers en enkele Japanse nachtegalen.


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2008-06-10 - 09:33:05 send message to Innerlife

Het waren inderdaad blauwgrijze roodstaartjes Jurn, heb ze ook gezien.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede