Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pyrrhura's bij elkaar Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pyrrhura's bij elkaar
ADenee
Website Member
Posts :26

Website Member
2006-10-01 - 17:16:22 send message to ADenee

Ik snap het niet tegen mij wordt altijd gezegt dat Pyrrhura soorten niet bij elkaar kunnen omdat ze te agressief zijn maar als ik bij de advertenties kijk zie ik voliere's met verschillende soorten Pyrrhura's bij elkaar wie heeft hier ervaring mee


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-10-01 - 18:12:36 send message to blg

waarschijnlijk jonge vogels.


marti
Website Member
Posts :303

Website Member
2006-10-01 - 18:22:24 send message to marti

Het gaat prima... zolang er niet teveel broeds worden... ook oudere vogels wel. Ik heb altijd een voliere vol met reserve kweekvogels. Enig nadeel is dat zodra je er meer dan 5 a 6 in een voliere hebt, ze vaak elkaar de koppen gaan plukken..
Jonge vogels heb ik sowieso met meerdere bij elkaar.. ook uit verschillende nesten.. gaat prima..

Martijn


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-10-01 - 19:19:51 send message to rupicola

groepjes jonge vogels kunnen prima bij elkaar, overigens kun je de jongen ook uitstekend langdurig bij de ouders laten!

Koloniebroed blijkt bij enkele liefhebbers met succes te kunnen plaatsvinden.
Zelf heb ik er zeer slechte ervaringen mee en kan ik het (behoudens uitzonderlijke situaties) niet aanbevelen.



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-10-04 - 21:57:36 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

toevallig deed Mathias Reinschmidt onlangs melding van het feit dat men in Loro Parque Tenerife - voor het eerst- gaat experimenteren met drie grote gezelschapsvoličres voor diverse soorten Pyrrhura's.

Helaas worden er geen afmetingen bij genoemd, maar als je dit park een beetje inschat gaat het hierbij om zeer grote voličres.

Omdat deze situatie in slechts zeer weinig gevallen te vergelijken is met de faciliteiten bij gemiddelde liefhebber valt dit dus onder de uitzonderlijke situaties.

Ik zou het dus alleen proberen wanneer ik de beschikking zou hebben over zeer grote voličres!

P.S. bij mij is het destijds ernstig misgegaan met 4-4- molinae in een voličre van 2 x 3 x 2 meter met aansluitend een bijna evengroot binnenverblijf.
Deze vier koppeltjes waren de enige bewoners.

Zonder enige voorafgaande aanwijzingen vielen er van het ene moment op het andere twee doden en een enkele behoorlijk gewonden!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 169 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede