Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kalk oplossingen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kalk oplossingen
jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-10-10 - 16:39:36 send message to jani

Als ik de kalkpreperaten van birdcare(calciveten het preperaat van vetafarm(calcivet) vergelijk zouden deze de zelfde hoeveelheden calcium,vit D3 en magnesium sulfaat bevatten.
Ze hebben beide de zelfde naam,enkel de prijs bij birdcare is stukken duurder.
Is er iemand die hier weet wat dan toch de verschillen zijn,en wat de ervaringen met deze produkten zijn.


avo
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-10-10 - 18:23:13 send message to avo

Hallo Jani
Ik weet niet wat het verschil maar ik kweek al 25 jaar grijze en poicephalus sooten en ik doe al die jaren carmix door het voer altijd nesten van 3 eieren alles uitkomen en groot worden,maar delaatst 2 jaar gebruik ik calci-lux door het water 4 maal week en nu heb ik meer nesten van 4 als van 3 ik bedoel te zeggen dat het merk niet uit maakt.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-10-10 - 18:53:32 send message to Dennis Fr.

zelf gebruik ik ook calcilux voor mijn poicephalussen en caique`s en dit bevalt me zeer goed.


gezienus
Website Member
Posts :103

Website Member
2006-10-10 - 20:19:25 send message to gezienus

hallo allemaal,
Ik meng het calcivet door het eivoer, niet door het water.
Zou dit de optimale werking beinvloeden?

groeten
raymon


avo
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-10-10 - 20:48:12 send message to avo

zou kunnen ligt eraan of dat ze het eivoer goed opnemen,ik doe het door het water,maar geef ze 1 dag geen water in de drinken weleens 3 dagen niet en dag zonder water maakt niet uit ze hebben dan wel dorst en nemen wel de calcium op en vaak geef ik zedan ook gelijk de vitaminekuur (Quikon multivitamine)en dat gaat perfekt.
Groetjes André


gezienus
Website Member
Posts :103

Website Member
2006-10-11 - 20:16:46 send message to gezienus

eivoer nemen ze zonder problemen, fruit is wat moeilijker.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-10-11 - 20:36:14 send message to jani

Is hier dan niemand die ervaring heeft met calcivet of met het bedrijf vetafarm,zijn deze een betrouwbaar toeleveringsbedrijf?


L. Walraevens
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-11-16 - 18:50:28 send message to L. Walraevens

De producten van The Birdcare Company zijn stervensduur in vergelijking met gelijkwaardige producten van een andere fabrikant.
Ik hou me aan de producten van Orlux, zowel qua eivoer als qua supplementen (Premium Health Line).
Iedereen heeft natuurlijk zijn waarheid aangaande zaadmengeling, eivoer, supplementen, etc.
Maar één ding leerde ik: eens jouw vogels al het bovenstaande van een bepaald merk goed opnemen, waarom zou je dan veranderen? Elke maand komen er "nieuwe, revolutionaire, nooit geziene, ..." producten en supplementen op de markt. Moesten we die allemaal door ons (commercieel) eivoer gaan mengen, dan bestaat het uit 754 poedertjes, druppeltjes, etc.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 190 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede