Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > platte ontlasting Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-10-27 - 19:02:09 send message to afican parrot

Hallo Eric, ik denk dat ik eens zal proberen met harrison's. Daar ik mijn zaadmengsel afweeg van koppel tot koppel had ik graag enkele gewichten gehad. VB 20 gr. voor een koppel meyers. Gebruik je de grote korrels of de kleinere?


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2006-11-11 - 14:06:41 send message to swanny

Ik geef de grote korrel en geef buiten het zaad en de groente met fruit en kiemzaaden eivoer per dag aan een koppel meijers een handvol pellets. dat zijn er ongeveer 20
laat eens weten of het geholpen heeft
MvG


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-11-11 - 21:04:50 send message to kaapsen


(QuoteAls ik het goed begrijp met ik gewoon een bakje gritmengeling geven? Ze krijgen eigenlik iedere dag een beetje grit door hun eivoer. Ik overdrijf wel niet hiermee omdat ik gehoord heb over verzakte magen bij vogels die overdreven veel grit opnemen).
Dag African,geef de mineralen en grit apart,dan kun je OOK de eventuele opname een beetje controleren,jouw opmerking,ik overdrijf wel niet hiermee,zal voor iedere vogel individueel verschillend zijn.

Gr Kees.


polflietjen
Website Member
Posts :56

Website Member
2006-11-11 - 21:33:04 send message to polflietjen

Kan een vogel dat niet wat voor zichzelf bepalen hoeveel grit hij moet opnemen, of heb ik het fout?
groeten.


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-12-01 - 17:13:00 send message to afican parrot

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Goed nieuws. Ik gebruik sinds vorige woensdag dus harrison's in afwisseling met hun zaadmengsel. Wel de ontlasting is stukken beter. Van de reuk is niets meer merkbaar en de hygiene in hun verblijf is stukken beter. Ze lusten ze wel maar al mijn koppels nemen voorlopig hun zaad voor maar dat waren ze wel gewend dus ... Ben tevreden over het resultaat en zal dus voorlopig doorgaan met dit schema. Bedankt alvast voor de info. happy :)


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2006-12-01 - 19:46:43 send message to swanny

Hallo African parrot
ik ben blij dat "mijn tip" heeft geholpen. als je de zaadmengeling halveert zul je zien dat ze vanzelf meer harrison gaan eten. na 1 week kun je ze weer hun oude hoevelheid zaad geven en zullen ze de harrison goed blijven eten, soms hebben ze het liever dan zaad.

De oorzaak van de platte ontlasting is mij zonder enige twijfel duidelijk. het is zoals ik al eerder gezegd heb een hormonale zaak. De man van 2 jaar wordt broedrijp en daardoor komt soms die platte ontlasting voor. Gelukkig niets om je ongerust over te maken. Het vreemde is dat het ook weer over gaat, dat kan tussen een half jaar en 1 jaar duren. als je rond die tijd vermindert of zelfs stopt met Harrison zul je zien dat de ontlasting weer normaal is.
Ik geef trouwens tijdens het bebroeden van eieren geen Harrison. Sommige poppen hebben een snellere ontlasting door de pellet en de kans bestaat dat ze de eieren bevuilen tijdens het broeden omdat ze wat ontlasting hebben in de blok. Of je moet ze een luier aangevenwink ;)
MvG


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2006-12-02 - 16:09:27 send message to Rogert

Hallo,

Gisten kunnen ook veroorzaakt worden door universeel- ei- en vruchtenpate. Dit is een produkt wat vaak in of buiten de koeling bewaard wordt maar waar men geen rekening mee houd is dat het een produkt is waar vocht in zit. Het is een bederfelijk produkt dat door verkeerde conservering kan gaan gisten en schimmelen. Het beste is om ei-, universeel- en vruchtenpate in te vriezen en het per portie er uit te halen. Je kan het gewoon in het zakje invriezen, het is erg makkelijk los te krijgen.

Houtskool is inderdaar net zo werkzaam als norit en kan goed voor de darmwerking zijn, maar houd er wel rekening mee dat het kanker kan veroorzaken ook bij de vogel!

Misschien is probiotica ook een optie om uit te proberen. Dit is vergelijkbaar met yakult of orthiflor voor mensen. Dit zijn slapende microorganisme en goede bacterien die de darmflora positief stimuleren. Zoals de reklame al beweerd: 70 % van je gezondheid wordt door je darmen bepaald ........ geld ook voor je huisdier!


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-12-02 - 16:26:43 send message to afican parrot

Van daar dat er een beetje ontlasting in het nestblok ligt bij enkele koppels. Ik ging dit nog vragen in een nieuw topic. Dit zou dus te wijten zijn aan de harrison's?

Even over die houtskool. Dit gewoon in een bakje doen en vogels nemen zelf op wat ze nodig hebben? Lusten ze dit of moeten ze dit nemen tegen hun zin?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-12-02 - 16:35:57 send message to Karel

De houtskool nemen ze zelf op. Ze "weten" wanneer ze het nodig hebben.
In de natuur zijn parkieten waargenomen toen zij houtkool opnamen van een boom waar de bliksem in was geslagen.


Exotic Animals
Website Member
Posts :5

Website Member
2010-01-31 - 10:25:13 send message to Exotic Animals

Ik lees steeds "misschien teveel Fruit"
Je kan een vogel nimmer teveel fruit of groenten geven. Als een vogel genoeg fruit heeft gehad, stopt hij vanzelf met het eten ervan. Sla is mijn inziens niet goed om te geven aan vogels. Kies dan liever "Mier" een onkruid die groeit in ieders tuin. Vogels kunnen niet zonder fruit en groenten!!!. Hierin zitten de vitaminen en mineralen waar een vogel dagelijks behoefte aan heeft.


Calamariz
Website Member
Posts :30

Website Member
2010-02-01 - 15:13:55 send message to Calamariz

waterige ontlasting kan ook met de lever te maken hebben,i.v.m. vitamine d tekort.Vogels die geen zonlicht krijgen,kunnen vitamine d te kort komen.Geef zelf in zo'n geval de vogel druppels vitamine d voor kinderen.I.p.v. bij volwassenen mensen 20 druppels,geef ik de vogel om de dag 1 druppel.Dit ongeveer 10 dagen.Het is in die hoeveelheid niet schadelijk.Mocht het niet helpen zoek ik pas in andere richtingen.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2010-02-01 - 17:50:28 send message to P.Rooth

Houtskool is ook een plank die niet opgebrand is en Spenkelink van Schaik schreef in haar boek al dat ze een gebrande plank ophing kunnen ze zelf beslissen wanneer er houtskool nodig is , weten de vogels misschien wel beter als wij .

Houtskool absorbeert buiten de verkeerde stoffen ook andere die wel goed voor een vogel zijn .

Denk eens aan de THEE die in een ander topic vermeld staat dat als drinkwater te geven .

Paul




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede