Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Zebravink Broed Vraag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Zebravink Broed Vraag
Zebravinkje
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-01-25 - 20:50:13

Ik heb sinds kort 2 zebravinken een pop en sinds 3 weken nu ook een mannetje erbij. We hebben zo'n nestje gekocht die je in de kooi op kan hangen en er liggen al 2 eieren in alleen het vrouwtje gaat er niet op liggen broeden. Heel af en toe gaat ze er wel op zitten maar dat is zelden. Is dit normaal? Is het nog geen tijd voor eieren eigenlijk? We zouden graag willen dat ze uit komen. Ik hoop voor reacties bedankt alvasthappy :)

Groetjes, Angelique


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-01-25 - 20:57:52

De meeste zebravinken beginnen pas vast te broeden na het 3de ei en dit doen ze trouwens afwisselend man en pop z'on 14 dagen lang dus geen paniek als de vogels na 2 eieren nog niet vast broeden,het kan natuurlijk zijn dat de pop nog te jong is en nog niet klaar is om te broeden,want zebravinken beginnen soms al te kweken als ze nog maar 3à4 maanden oud zijn,echter om succesvol te broden moeten ze minstens 6 maanden oud zijn,beter nog 1 jaar oud.
En wat betreft de periode om te leggen kan ik kort zijn: Als zebravinken over voldoende voedsel en water beschikken kweken ze gans het jaar door ook al vriest het dat het kraakt.


Zebravinkje
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-01-25 - 21:09:54

Ok heel erg bedankt dit is zeer nuttige informatie waar ik zeker wat mee kan.happy :)

Groetjes, Angelique


Stefan244
Oud Lid
Posts :15

Oud Lid
2004-01-28 - 20:55:42

Ik ben het helemaal met mario eeens. Het beste ermee beginnen te kweken als ze zo rond de 9 maanden oud zijn.
Groeten Stefan


Zebravinkje
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-02-03 - 22:15:42

Ja daar ben ik weer en ik heb weer een probleem. Me zebravinken hebben nu al 5 eierenhappy :) Maar gister deed het mannetje heel erg gewelddadig tegen het vrouwtje, hij begon aan haar vleugel te hangen en haast te vechten. M'n vader heeft hem maar ff in een apart kooitje gestopt, nu mijn vraag is dit een goed ideei?? Het vrouwtje zit nu gewoon haast heel de dag op haar eieren te broeden. Het mannetje wou steeds op het nestje zitten maar dat wou het vrouwtje niet en toen kregen ze ruzie volgens mij. Wat moet ik doen? Wat is het beste?


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2004-02-03 - 23:56:34

Ik denk dat de pop te jong is laat de man er af
en kijk wat de pop doet een pop zebravink kan heel goed een nestje groot brengen
Meer info kijk

home.planet.nl/~alber921/


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-02-04 - 09:38:40

idd toontje volledig mee eens laat de man apart in een kooitje zitten in de buurt van de pop en meestal zal de pop wel alleen de eieren uitbroeden en jongen opvoeden.


Zebravinkje
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-02-04 - 18:08:18

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nou ik zal jullie advies dan maar opvolgenhappy :) En gelukkig is alles weer rustig nou ze zit lekker rustig op dr eiren. Voor de tweede keer bedanktwink ;)
En een nuttige linkhappy :)

groetjes, Angelique


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-02-05 - 18:20:46

hallo het is nit zo verstandig gewweest om ze te scheiden ik heb zelf ervaren dat als de man weg is dat de pop op houd met broden of met voeren naar mijn mening had je het beter niet kunnen doen ik wens je daarom ook veel sukseshappy :)veel groeten dirk (spitsstaart)


Zebravinkje
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-02-05 - 21:38:17

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nou ik kan je zeggen dat ze heel de tijd gewoon op dr eitjes zit, alleen als ze moet eten gaat ze er even vanaf, daarna gaat ze gewoon weer verder met broeden. happy :)


Zebravinkje
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2004-02-16 - 12:26:27

Eindelijk zijn de eitjes uitgekomenhappy :) maar wat nu? Wat moet je ze te eten geven? Ik heb al op wat sites gekeken en daar staat vooral Tropisch zaadmensel,trosgierst, eivoer. Maar misschien zitten hier wel een paar experts en zeggen misschien wel wat anders??? Ik heb ook al een stukje sla aan de kooi gehangen en dat is al weer bijn op voor de rest gewoon voer en krachtvoer. Dus ik hoor het graaghappy :)

groetjes, Angelique


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2004-02-16 - 14:09:05

sla zou ik niet geven als er jongen zijn die jonger zijn dan 2 weken sla is namelijk veel vocht en dat is niet zo goed voor ze i.v.m.dunne ontlasting en in samenwerking met wat ik geef.
ik geef de ouders altijd als ze jongen hebben eivoer rulgemaakt met roosvice en wat water niet te nat maken en ook geef ik ze oud bruinbrood met daar op melk oppassen voor verzuring dus niet te warm in eht hok of na een halve dag weg halen en dit wissel ik af met oud bruin brood met suiker erop en dan wat vochtig maken met water zodat de suiker er niet afvalt ze krijgen op die manier genoeg vocht binnen van daar geen sla hopenlijk kun je hier wat mee


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-02-16 - 16:54:25

Ik geef al meer dan 10 jaar een goed zaadmengsel,trosgierst en eivoer aan mijn zebras en dit is meer dan voldoende om hun jongen met op te kweken.
Sla zou ik zeker niet geven daar ze daar diarree van krijgen,als je toch wat groenvoer wil geven zou ik kiezen voor vogelmuur(OPGELET!!!enkel die met de witte bloemetjes,want de rode is giftig).


MARCO1988
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-07-17 - 22:35:57

dag zebravinkje ik zou je zebravinkjes niet te veel sla geven , daar krijgen ze diarree van , als je mannetje aggressief doet tegenover je pop , zou ik het mannetje enkele uren appart zetten , als het daarna blijkt dat ze nog aggresief doen tegenover elkaar zou ik je mannetje aan een andere pop koppelen .


Mem
Website Member
Posts :1

Website Member
2014-01-12 - 13:12:04

Goedemiddag,

Wij hebben drie Zebravinken waarvan we van twee zeker weten wat het geslacht is. De derde is een lichtgrijze met hele lichte wangen. Nou is het zo dat we eerder 6 hadden en helaas twee moesten afstaan doordat ze veel ruzie maakten met 1 vrouwtje die ook daardoor is overleden. vandaar dat we er drie over hebben. nou hebben deze drie zebravinkjes eitjes gelegd. 7 in totaal waarvan ze 5 zelf hebben stukgemaakt. twee hebben ze volledig gebroed. het gekke is dat dus de vrouwtje en die lichtgrijze waarvan we niet weten wat het geslacht is het steeds samen warm hielden en dat het mannetje het af en toe over nam. Nu hebben wij twee vragen. hoe zouden we zeker kunnen weten wat het geslacht van die grijze is. en het mannetje gooit steeds de eitjes uit het nest waarvan 1tje nu half open is en het baby vogeltje steeds in beweegt. de twee anderen doen nu niks meer en zitten beneden op het stokje. moeten we nu het mannetje weghalen? en of moeten we het eitje helpen met uitkomen. is het normaal dat het mannetje nu deze eitjes waarvan 1tje echt open is steeds eruit gooit. alvast bedankt voor jullie hulp


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2014-01-12 - 15:43:48

Heb je er maar één nestkastje inhangen? Zo ja, dan zou ik er 1 of 2 bijhangen. Mogelijk dat popje 2 dan voor een ander kastje kiest en de man zijn driften op haar kan richten ipv op de pop met de eieren/jongen.

Als dit niet werkt, kun je het best de man even apart zetten.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede