Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > forpussen en catharina Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : forpussen en catharina
markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2006-11-01 - 16:10:54 send message to markjansen

Kan ik in ee gemgde voliere waar nu kakariki's/grasparkieten en valparkieten.
Forpus cloetis en catharina parkieten er bij doen. Heeft iemand hier ervaring mee.\
Het hok is 2 meter hoog en breed en 6 meter lang


barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2006-11-01 - 17:44:41 send message to barraband

absoluut niet doen
word oorlog


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2006-11-01 - 17:53:22 send message to Daniel

catharina's zijn heel vreedzaam maar forpus coelestis zijn heel fel en die moet je zeker appart houden


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-11-01 - 17:59:57 send message to Dennis Fr.

hoe zijn je kweekresultaten dan met de kakeriki`s in de voliere samen met gras en valkparkieten daar de kakeriki zo nieuwschierig is en daardoor vaak nesten verstoord.en als het niet om het kweken gaat kunnen zoals al gezegd is catharina`s er wel bij mits je ruimte in de voliere groot genoeg is voor zoveel vogels.maar forpussen is niet aan te raden klein leuk vogeltje maar met een zeer groot karakter wat je gewonde en/of dode vogels kan opleveren.


polflietjen
Website Member
Posts :56

Website Member
2006-11-03 - 20:42:28 send message to polflietjen

uw kakarikies,grasparkieten en valkparkieten samenhouden gaat, maar hoe groot is je vlucht?
forpusse zijn tege evengrote of kleinere soorte vaak agressief zoals al werd aangehaald...
groeten


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2006-11-05 - 18:22:19 send message to markjansen

sorry voor het wat te laate antwoord.

Het hok/vlucht is 2m bij 2m bij 2m. De vlucht die als een gezelschap voliere voor een ouder stel. Die de vogels hebben voor het uitzicht als ze in de kamer zitten. Ze vinden de kleur belangrijk, ik bedoel dat er een beetje variatie inzit.

Dennis Fr ik kan nog niks zeggen over de kweekresultaten. omdat de kakariki's er pas in mei zijn bij gezet, en alle ''oude'' valk en grasparkieten heb ik er uit gehaald. Weg gedaan omdat er te veel jongen in zaten van andere jaren. Die ik over wouden gaan tot broeden en bang was voor inteelt.
Ik heb zelf kakariki's en grasparkieten gehad of heb, maar heb altijd koppel gewijs gebroed. Ik bedoel niet meerdere vogels/verschillende soorten bijelkaar.
Ik heb geen ervaring met catharina's of forpussen, van daar de vraag. kunnen jullie misschien een andere soort aan raden. behalve neompha's



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede