Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > tips over vlucht kooien gevraagd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tips over vlucht kooien gevraagd
ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2006-11-03 - 19:02:16 send message to ej roelofs

hallo.ik wil nieuwe broed kooien maken aan een wand van 5 meter bij 220 hoog.heb jaren lang aga's gekweekt maar wil nu eens iets anders,ik weet nog niet wat maar in ieder geval iets grotere ssoorten
mijn vraag is hoe groot moet de idiaale broed kooi zijn om er van roodrug tot aan bonte boertje in te doen
misschien kan ik van jullie foto's of tips krijgen waar ik met de bouw van de kooien rekening mee kan houden alvast bedankt


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2006-11-04 - 18:01:39 send message to ej roelofs

helemaal niemandsad :(sad :(


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-11-04 - 18:12:24 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ikzelf kweek bonte boeren in 100x80x80 en 120x80x80 dit is toch wel een minimale maat vind ik.velen zullen zeggen vogels horen niet in een kistkooi maar als je niet veel ruimte hebt is het toch een mooie oplossing om vogels te houden.
En ze doen het heel goed in kistkooien vaak beter dan grote volieres.daar zijn ze vaak wild en schuw.Als je kooien maakt zorg dat ze makkelijk schoon te maken zijn een lade erin broedblok makkelijk plaatsen voor nestcontrole maar ook makkelijk dicht te maken als je het blok weg zou halen.voorzetraam makkelijk demontabel mocht je de zitstokken moeten vervangen.Simple dingen.eigenlijk wel de standaard dingen maar toch wel iets om nog ff te vermelden.

Groeten Dennis


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-11-04 - 19:22:43 send message to lennard

ik kweek met de zelfde maten van dennis met bonte boeren en ik denk toch ook wel dat dit de minimale maat voor bonteboeren is.

Groetjs,

Lennardhappy :)


GJ.Roelofs
Website Member
Posts :4

Website Member
2006-11-05 - 08:40:33 send message to GJ.Roelofs

mijn mening is dat vogels sowieso na het kweek seizoen moeten kunnen vliegen.en niet hun leven moeten slijten in een kooi van 80x100razz :p


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-05 - 10:57:58 send message to johanblok

Op die ruimte zou je 6 kooien kunnen maken, 2 boven elkaar, drie in de lengte. De lengte van een kooi is dan 5/3=1,66, de hoogte een meter. Dan heb je redelijke ruimtes voor bijvoorbeeld bonte boeren en roodruggen.


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2006-11-05 - 21:39:41 send message to ej roelofs

en welk soort kooien zou ik moeten maken als ik met lori's wil beginnen???
mijn ruimte ziet er zo uit
__________________
| |
/ | hier 4 volieres | volieres afm.
/__|___________________| 1x4x2
| |
| |
| |3 mtr
| |
|_______________________|
5 mtr



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-06 - 10:53:08 send message to johanblok

Dan zou je heel goed 5 vluchtjes van 2 meter lengte en 1m breed kunnen maken, je hebt immers drie meter ter beschikking. Zelf vind ik bredere vluchten veel mooier ogen, er is dan ook meer ruimte voor touwen en ander speelgoed dat bij smalle (<=1m) vluchten al snel in de weg hangt.
Ik denk dat deze, bij gebruik van de juiste materialen, heel geschikt kunnen zijn voor lori's, maar ook voor de kleine papegaaiensoorten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede