Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vitrinekooi Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vitrinekooi
Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-11-06 - 19:09:35 send message to Gouldamadine121

Even een vraagje, naar aanleiding van de foto's van tonnl, vroeg ik me af: kan je vogels permanent in een vitrinekooi houden en hoe moet deze dan ingericht zijn, ook naar de praktische kant? En welke soorten zijn zo het best houdbaar en kan je er eventueel ook met kweken ?
Greets


Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-11-06 - 22:19:14 send message to Gouldamadine121

Weet niemand hier iets over ?
Greets


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-11-07 - 01:55:25 send message to cocobar

Ik denk wel dat je permanent vogels in een soort vitrine-kooi kan huisvesten (kijk bv eens op www.avitoon.nl). Bendenk dan wel, als je deze gaat bekleden met boomstronkjes, blaadjes en takjes,... etc dat dit extra werk opleverd en misschien ook ziektes in de hand kan gaan werken!!


Gouldamadine121
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-11-07 - 18:30:25 send message to Gouldamadine121

Er zal toch wel iemand zijn die iets weet over vitrinekooien wel te verstaan met bekleding voor in de huiskamer ?
greets


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-11-07 - 18:40:53 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je zult oude boeken moeten bekijken, ze waren vroeger algemener.
De teruggang heeft denk ik te maken met het schoonmaken.
Je zou ook buitenlandse sites kunnen zoeken, in het buitenland zijn ze er meer volgens mij.
Eén ding weet ik nog wel van vroeger laat het ruit voor boven naar binnen hellen zodat deze minder snel bevuild wordt.

Misschien ook eens bij terraria, paludaria kijken?
Misschien heeft men daar wat gevonden voor het schoonmaken.
www.vivaria.nl/home/intro.html



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-08 - 00:03:59 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De luchtcirculatie kan een probleem zijn als je glas gebruikt voor de voorkant, met gaas is er geen enkele belemmering.
Alle kleinere vogels zijn dan geschikt is mijn mening. De maat bepaalt of vogels het naar de zin hebben, niet zozeer de vorm van de kooi.
Schoonmaken is met een vitrinekooi bewerkelijker dan eens per week een lade met zand verwisselen, maar door strategisch de zitplaatsen te kiezen kun je veel rommel voorkomen.
Een schaaltje houtsnippers onder de meest gebruikte zitplaats, dat kun je eenvoudig wegwerken in wat mos en regelmatig even leeg gooien.
Wat meer moeite maar daar staat veel tegenover: een veel mooier gezicht, een stuk natuurlijker uitstraling en niet vergeten, het plezier van het regelmatig mooi inrichten.
Tip, als je verlichting gebruikt, plaats die dan aan de voorkant en zodanig dat je er van voren niet zelf inkijkt, anders zie je de vogels niet zo mooi. Ook niet teveel licht, 18 wat voor een kooi van rond de 80 cm breed blijkt voldoende en stoort de vogels niet.
Het voorfront dat de speciaalclub heeft laten maken blijkt zeer praktisch; geheel demontabel maar met de schuif"deuren" erg veilig. Omdat de schuifdeurtjes laag zitten ontsnapt er zelden een vogel. Vluchtende vogels gaan bijna allemaal liever omhoog.
Ton.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-11-08 - 07:23:11 send message to Niltava

Voortbordurend op wat ton zegt. Inderdaad het voorfront makkelijk verwijderbaar maken.
De ventilatie kun je denk ik verhelpen door goed naar de teraria te kijken.
Verder had ik vroeger een vitrine met zandlade.
Veel van het schoonmaken, ventilatie etc heft ook verband met de grootte. Maak je een 4 meter lange vitrine met 1 klein paar vogels of 1 meter met 2 koppels, maakt nogal een verschil.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede