Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoe zit het met de vogelpest Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : hoe zit het met de vogelpest
hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-11-25 - 20:04:06 send message to hjvdlindehof

wie weet hoe de stand van zaken is m.b.t. de vogelpest.op het nieuws hoor je er niets meer over.er worden in europa geen besmette vogels gevonden je hoord niet over mensen in azie die er aan overlijden,cortom zijn we 'erdoor'???
waarom zitten de grenzen naar buiten de e.u. dan nog dicht,of is dit met een bijbedoeling


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-11-25 - 20:33:43 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
waarom zitten de grenzen naar buiten de e.u. dan nog dicht,of is dit met een bijbedoeling


Vandaag uit betrouwbare bron vernomen dat 7 december beslist gaat worden of de export buiten europa weer open zal gaan.

MVG rene


polflietjen
Website Member
Posts :56

Website Member
2006-11-25 - 21:15:52 send message to polflietjen

Zoals je weet is de trek altijd het gevaarlijkste tijdstip voor het oplopen van besmetting, deze trek is nu gedaan en daarom konden vanaf 1november terug vogelbeurzen e.d plaatsvinden. Natuurlijk is de vogelpest niet helemaal weg, maar door er niet meer over te praten gaat de schrik er toch bij de mensen uit eh, of toch; dat is wat ik ervan denk wink ;)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-11-25 - 22:39:33 send message to goulds

7dec hmm dan krijg ik geen import van de sint,hopelijk heeft kerstmannetje wat zitten,al zal de quarantaine er nog aangeplakt worden bij goed nieuws.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-11-25 - 22:48:58 send message to broto

quote
Zoals je weet is de trek altijd het gevaarlijkste tijdstip voor het oplopen van besmetting, deze trek is nu gedaan


Door het warme weer zijn er nog steeds vogels hier , die anders al lang waren vertrokken, de vogeltrek is dus nog niet over.
Denk dan ook niet dat de import open gaat, hoe graag sommige dat ook zouden willen.

Henk


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-11-26 - 09:37:58 send message to hj de graaf

de ophok plicht is deze week wel afgeschaft om dat er tot nu toe nog geen besmette trekvogels gevonden zijn en ook geen nieuwe uitbraken in europese landen voor meer info

http://www9.minlnv.nl/servlet/page?_pageid=104&_dad=portal30&_schema=PORTAL30&p_item_id=134394

mvg


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-11-26 - 16:14:02 send message to Niltava

quote
Door het warme weer zijn er nog steeds vogels hier , die anders al lang waren vertrokken, de vogeltrek is dus nog niet over.

Hmm, volgens mij zijn de vogels uit het noorden en oosten al wel gedeeltelijk hier gekomen en blijven hier wat rondhangen. Dus als ze wat bij zich zouden hebben...
Het blijft natuurlijk merkwaardig dat er niet meer is gesignaleerd. En dan bedoel ik niet dat ik meer verwacht had, eigenlijk wat er nu gebeurd.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-26 - 18:56:35 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Moment van afschaffen heeft vooral ook te maken met het feit dat na 12 weken ophokken eieren niet meer als uitloopeieren verkocht mogen worden, en dus veel minder opbrengen.

Overigens, heb ik niet de indruk dat er veel kippen daadwerkelijk opgehokt zaten...


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-11-26 - 19:20:37 send message to broto

quote
Hmm, volgens mij zijn de vogels uit het noorden en oosten al wel gedeeltelijk hier gekomen en blijven hier wat rondhangen.


Normaal zitten de weilanden vol met ganzen, nu is dit nog niet het geval, dit zijn juist ook de vogels waar ze bang voor zijn dat ze het virus bij zich hebben


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-11-26 - 19:37:09 send message to Niltava

Ganzen zitten hier wel hoor wink :)(Friesland)

Warom zouden die ganzen in het hoge noorden na/tijdens een broedseizoen niet het loodje hebben gelegd??

Aangezien het een vrij heftig virus schijnt te zijn zou de verwachting ook moeten zijn dat het snel uitgewoed is.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 264 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede