Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > klopt niet helemaal .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : klopt niet helemaal ..
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-04 - 16:24:02 send message to dun grijzeroodstaart

Te koop

1-1 ng edelpapegaai vaste voetring van 06.
bewezen koppel.


zag deze advertentie staan , volgens mij kan dat niet vogels van 06 en bewezen raar .
deze man heeft ook een tijd een bewezen koppel grijze aangeboden en die wou hij ruilen tegen een bewezen koppel edels .
volgens mij is dit een grote besodemieteraar
!


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-12-04 - 16:48:05 send message to cocobar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
1-1 ng edelpapegaai vaste voetring van 06.
bewezen koppel.

volgens mij is dit een grote besodemieteraar

Je moet advertenties steeds met een korreltje zout nemen. Om op te vallen of om meer kans te hebben tot verkoop probeert men steeds bepaalde "kernwoorden" die goed klinken in de advertentie te verwerken.

Als er mooi, groot, zeldzaam, toplijn, topkweker, TT-kwaliteit, bewezen koppel, etc staat,
dan moet er al een belletje gaan rinkelen, want wat zeggen deze woorden jou meer over een bepaalde vogel? Juist, niks! (zulke woorden denk je best gewoon even weg!!)

Altijd alert blijven is de boodschap, want op die paar momenten dat je tot een aankoop over wil gaan, kan je nadien veel spijt van hebben!!

Om die persoon nu een **** te noemen, vind ik weer een stap te ver, maar zijn advertentie klopt inderdaad niet en daar moet je gewoon je conclusies uit trekken of extra alert zijn als je bij hem/haar langs gaat!!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-12-04 - 17:23:30 send message to johanblok

Het is geen wet van meden en perzen, maar het lijkt er vaak wel op (of het nu over vogels, hout, kozijnen, auto's of fietsen gaat): hoe meer verkooppraatjes, hoe onbetrouwbaarder.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-12-04 - 17:34:18 send message to zebraonline

Toch zijn er mensen die wel eerlijk advertensise plaatsen...ik wil mezelf niet veredelen maar als ik in een advertensie schrijf dat het vogels van TT-kwaliteit zijn dan is dat ook zo...zijn het geen vogels van TT-kwaliteit dan schrijf ik dat er ook bij en/of zet ik erbij 'leuke vogels voor in de voliere of als gezelfschap'
Er zullen natuurlijk wel mensen zijn die mijn vogels geen TT-kwaliteit vinden en andersom ook maar dat hangt er vanaf wat je zelf in je hok hebt...

Onlangs kocht ik enkele vogels die regionaal overal kampioen speelden maar bij ons in de regio zijn dit doorsnee vogels en presteren dus niet op TT...risico van het vak...


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2006-12-04 - 18:20:38 send message to Fokke

Waarom direct het slechte in de mens vermoeden.
Zou het niet kunnen zijn dat deze mijnheer niet deskundig is op het gebied van verkopen van vogels en eigenlijk bedoelt dat het zichtbaar een koppel is (duidelijk geslachtsonderscheid). Eigenlijk jammer dat er steeds mensen zijn die direct het slechte denken met het gevolg dar er weer een ellenlange discussie ontstaat hoe slecht mensen wel niet zijn. Trouwens in dit geval weet toch iedereen dat dit geen bewezen kweekkoppel kan zijn.


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2006-12-04 - 18:35:04 send message to adriaanbaan

Gewoon even bellen wat er precies wordt bedoeld met een bewezen koppel. Vaak wordt er bedoeld dat het op zekerheid een pop en een man is die goed met elkaar overweg kunnen.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-12-04 - 18:38:54 send message to tropic

Als je dat een probleem vind, zou ik het eerlijker vinden als je gewoon de vraag stelt aan de adverteerder, en het niet eerst op een forum gooit met al een beschuldigende vinger.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-04 - 18:52:10 send message to dun grijzeroodstaart

ik heb ook gemailt , maar ik heb hem ook al meerdere malen op mp zien adverteren en als je dat had gezien dan weet je wel genoeg !!
ik heb hem ook een mail gedaan en niks terug van ontvangen maar goed ik vind het gewoon zwak , want die man heeft wel meer vogelkennis ...
maar goed mischien fout van me om het zo op het forum te gooien , maar ik was gewoon even boos erover toen ik het zag .

gr

tim


jim
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-12-04 - 19:36:57 send message to jim

Als je bewezen koppels verkoopt,moet je de koper gewoon het volgende kweekseizoen zijn geld teruggeven,als ze geen jongen gehad hebben natuurlijk.
Dat is pas garantie,want zelf weet je goed genoeg dat ze het bij jou toch doen.

Ik heb de voorbije jaren verschillende bewezen ara koppels verkocht,om wat zeldzamere aan te kunnen schaffen.

Heb hier ook nog nooit geen klachten van gehad,alleen positieve reacties.



cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-12-04 - 19:53:35 send message to cocobar

Het is dus nutteloos steeds dergelijke discussies op te zetten. Wie zijn wij om met het vingertje te zwaaien of om rechtertje te spelen. Ook al is er overduidelijk iets mis!! Trek gewoon je eigen conclusies en laat het daarbij ophouden.

En dat het wel een keer mag aangeklaagd worden, ok.

Maar niet systematisch reclame maken voor de boeven in de hobby (en dan bedoel ik zeker niet deze persoon), want welk beeld onthoudt de buitenstaander? Juist ja......

met meer regeltjes als gevolg en dan kunnen we weer voor jaren ver klagen!!


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-12-04 - 20:11:12 send message to kakatoe

Als het die zelfde man is die hier ook adverteerd met edels zegt hij zelf dat de e-mail niet word beantwoord.
Wat hiet de reden van is(ja ik vind het achtelijk maar goed dat terzijde)dat zal hij neem ik aan dan hier zelf wel gaan beantwoorden.
Niet iedereen is een beller of mailer de 1 belt liever en de ander houd meer van mailen en op een mail geen antwoord te willen geven vind ik onbeschoft weet natuurlijk niet of hij dat ook is


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-12-04 - 20:22:28 send message to goulds

Wat als hij adverteerd bij iemand anders als ie zelf geen internet heeft of niet overweg kan met een pc of internet??? is diegene dan onbeschoft??

Ik zet vaak genoeg adv voor vrienden die geen internet hebben.

Vind het wat voorbarige conclusies

Wat als de persoon van adv een koppel van 06 heeft en ze al diverse malen heeft zien paren???
Dan is het toch ook al bewezen koppel echter is het geen bewezen ouderkoppel.

Zo zijn er vele "wazige" adv maar heb je er interesse in neem je toch contact op?


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-12-05 - 06:35:05 send message to bert1974

in de eerste plaats zet deze man veel vaker advertentie,s en iedere keer onder een andere naam.
en het maakt niet uit wat van soort papegaaien hij aanbied.
hij zet overal bewezen koppel bij.
dit was mij ook al vaker opgevallen.
na wat mij vertelt is heeft deze man een dieren winkel.
dit is mij vertelt door derden dus ik kan niet zeggen dat het waar is.
ik zal dus ook niet zeggen dat hij iedereen probeert op te lichten.
want dat een koppel edels van dit jaar nog niet bewezen kan zijn dat weet iedereen die zich een beetje in dit soort vogels verdiept.
verder maak ik mij daar niet zo druk over ik loop lang genoeg mee om niet in dat soort verhalen te geloven.
ook is het zo dat ook al zijn ze werkelijk bewezen dan is dit nog geen garantie dat ze bij jou in de voliere ook zullen kweken.
als er iets niet in orde is bijvoorbeeld je geeft andere voeding, of de voliere bevalt de vogels niet, of ze kunnen niet met de vogels in de voliere er naast overweg.
dan is de kans groot dat ze nooit meer tot kweken over gaan.
daarom zeg ik sowieso dat een koppel voor mij niet eerder bewezen is dan dat ik er zelf jongen bij heb gehad.
en hoe een ander ze dan aanbied dat maakt mij niet zo veel uit.
maar ja zo heeft iedereen zijn eigen gedachten hier over.

groeten bert


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-12-05 - 12:01:05 send message to leon k

voordat er weer een rel komt.hij had het fout getypt het moest 00 zijn daarbij is er nog een persoon die toevallig dezelfde naam heefd en ook uit de zelfde plaats komt.je kan dat controleren aan het telefoon nummer.snap trouwens niet dat er altijd meteen kwaad over iemand gesproken word terwijl je nu ziet dat het niet zo is.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-05 - 12:06:58 send message to dun grijzeroodstaart

hallo,

ik denk dat u me verward met een andere jan uit sneek,ze zijn van 00 ik heb het al veranderd en grijzen heb ik niet.
als u bij mijn gegevens kijkt ziet u dat ik iemand anders ben maar ook jan heet.

mvg jan.




hierbij moet ik het maar geloven , dus sorry voor de beschuldiging.

mvg


tim


J. Bosgraaf
Website Member
Posts :1

Website Member
2006-12-10 - 13:28:20 send message to J. Bosgraaf

Om nu aan deze hele discussie een eind te maken:
de man van de advertentie met ng edelpapegaai van '06: de '06 is/was een typfout!
De edels zijn de pop van 00 en de man van 01.
En het is een bewezen koppel. Daar ben ik 100% zeker van.

En heb niet van hem gehoord dat het een bewezen koppel is. Ik ken de eigenaar daar voor, weet waar ze gezeten hebben!

Wat kan iedereen hier een ophef om maken zeg!
Had die man gewoon opgebeld dan had je het meteen geweten! ipv een zinloze discussie te beginnen.

Deze Jan adverteert weinig tot niets op internet.

En idd staat er vaker een Jan uit Sneek op. (zouden er niet meer personen die JAN heten bestaan??) had je zelf ook kunnen bedenken!
En die andere Jan adverteert idd onder meerdere namen.

Jullie verwarren die twee. Kijk gewoon naar die telefoon nummers! Of bel ze op!



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede