Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wie kan me helpen , vraagje grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-09 - 10:25:02 send message to dun grijzeroodstaart

hoi meijer

ik kan er 1 omruilen en dan een onverwant koppel van maken , maar ik wil het toch nog 1 keer proberen met mijn popje , word het niks dan ruil ik er 1 voor onverwant te maken .
ik ben bang dat jij gelijk hebt , want de pop is best vermenselijkt , maar je weet maar nooit het is en blijft een dier !

gr

Tim


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-12-09 - 10:28:22 send message to ParkietenPeter

Er zijn ook ervaringen dat met twee handtamme vogels gekweekt wordt.

Nu weet ik alleen niet of de jongen dan natuurlijk opgefolkt worden of met de hand omdat de ouders dit dan niet zouden kunnen.

Ik denk als je een man erbij zet en het is niet vechten, dat je dan veel geduld meot hebben. Doorgaans hoor je dat grijzen best wel een jaar nodig hebben om aan elkaar te wennen.

Succes en we zijn benieuwd.

wink ;) Peter


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-12-09 - 11:00:27 send message to dun grijzeroodstaart

ik laat het hier natuurlijk weten of het gelukt is , ik geef ze nu de nodige tijd om aan elkaar te wennen en we zien wel .
zolang ze mekaar niet in de weg zitten met vechten ofzoiets dan wacht ik wel en zie ik wel of het gaat !

gr

Tim wink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-12-09 - 11:41:55 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Er zijn ook ervaringen dat met twee handtamme vogels gekweekt wordt.

Nu weet ik alleen niet of de jongen dan natuurlijk opgefolkt worden of met de hand omdat de ouders dit dan niet zouden kunnen.

Ik denk als je een man erbij zet en het is niet vechten, dat je dan veel geduld meot hebben. Doorgaans hoor je dat grijzen best wel een jaar nodig hebben om aan elkaar te wennen.

Succes en we zijn benieuwd.



Er zullen altijd wel uitzonderingen zijn waar wel mee gekweekt word,maar zou jij het risico nemen als je zelf ook jonge natuurbroed vogels hebt zitten? Ik zou voor de jonge vogels gaan en niet afwachte of het misschien ooit eens zou lukken met deze handopfok vogel welke meer naar de mens trekt dan naar zijn eigen soort.
Ook als ze elkaar na een half jaar of later zouden accepteren wil het nog niet zeggen dat ze zich laat treden.
Het is bij een papegaai niet zoals bij een kanarie
dat je het zelfde jaar al resultaten kunt zien, hier gaat het soms om jaren geduld en niet om weken. En als het blijkt na al die tijd dat het toch niet gaat lukken ben je weer even verder,zonde van je tijd want in die tijd kun je wel een EK natuurbroed koppel van je eigen jongen opzetten.
Ik zou het niet laten afhangen van de resultaten welke wel eens zijn behaald met handopfok vogels,
omdat het altijd de vraag blijft of jou vogel daar ook toe in staat is.

Succes met jou beslissing.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede