Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > tt zutphen wat vinden jullie ervan? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tt zutphen wat vinden jullie ervan?
danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-01-04 - 19:38:50 send message to danielkempenk

ik ben benieuwd wat jullie van de tt in zutphen vinden???

ik vond PERSOONLIJK dat ik er als kromsnavel liefhebber niet veel aan. het overgrote deel van de tt bestaat uit kanaries en wildzang(is wel mooi begrijp me niet verkeerd) maar ik had er graag meer kromsnavels gezienhappy :)

dus bij deze vraag ik naar jullie bevindingenwink ;)

groetjes daniel


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-01-04 - 23:02:01 send message to goulds

Algemeen bekend

Voor kromsnavels kun je beter het volgende weekend naar Apeldoorn gaan

meer vogels,grotere verkoop,persoonlijk mooier dan Zutphen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-01-04 - 23:40:21 send message to tonnl

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Inmiddels is het vrijdagmiddag...
Ik ben net terug, ik vond het een erg mooie show. Veel vogels en ook leuk; veel stands aan de buitenranden met van alles en nog wat op vogelgebied te koop.
De volière met cultuurvogels is heel erg mooi en ook de vitrines zijn de moeite waard. Leuk om het verschil te zoeken tussen boompieperers en graspiepers. happy :)

Enig (behoorlijk) minpunt vond ik de vieze baklucht in de hal. In dezelfe ruimte als waar de vogels staan, zijn ze gewoon vlees aan het braden, zonder afzuiging. sad :(

Ton.


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2007-01-05 - 16:25:30 send message to hoogervorst

Ook ik ben net terug uit Zutphen, de opzet van de show vondt ik ook beter dan wat het geweest is.
Het aantal vogels is met 5500 beduidend minder dan waar men mee adverteerd.
De opzet is meer gericht ingedeeld per soort met daarbij in de buurt de stand van de speciaalclub die erbij hoort.
De vitrines met europese cultuurvogels zijn mij idd ook opgevallen en vondt ze supermooi, ook qua inrichting, de soorten die mij ook opvielen waren de grauwe klauwier, buidelmees en goudhaantje.
De verkoop was verplaatst naar een zijzaaltje, de afscheiding vond ik goed, maar de verlichting kan meer volgens mij.
De baklucht van de beenham was mij niet zo opgevallen, maar dat komt waarschijnlijk omdat het broodje beenham naar meer smaakte.
De rijen stonden ver uit elkaar, waardoor er veel loopruimte was.
Wat mij tegenviel was het aantal vr/ insecteneters, ong. 10 stuks.
Aparte soorten: Hop, kuifgors, himalya kruisbek, mooie emblema picta's, maar wat minder afrikaanse prachtvinken.
Idd vor kromsnavelliefhebbers zit er niet zo veel, maar de kooien waar de rosellasoorten inzaten (50*50*80?)vond ik zeer mooie kooien om deze vogels in te showen.
Al met al een show die de moeite waard is om te bekijken, maar het ligt eraan wat je verwachtingen zijn, ik bezoek deze show meestal om de paar jaar.
Wat nog wel het vermelden waard is dat er een kanarieverkoop is van italianen met kanaries volgens de nieuwe standaard en wat dacht u van de noviteit van de kartonnen TT kooi, heb er gelijk 6 gekocht want fronten heb ik nog zat liggen.
de kartonnen TT kooi is volgens mij ideaal om te gebruiken op beurzen of vogel op te kooien, de prijs is 1,95 alleen de kooi of 4 euro compleet met front, stonkjes, waterfles en voerbak. Geen geld. Kortom een show met positieve en iets minder positieve aspecten, maar het aantal vogels viel mij wel tegen.

Tot ziens in apeldoorn.


nijk
Website Member
Posts :28

Website Member
2007-01-07 - 15:30:44 send message to nijk

Hallo.

Ik ben gisteren geweest in Zutphen (zaterdag) en vond het wel een mooie show, maar helaas was het bezoekers aantal belabbert, aLs je boven stond te kijken zag je op het moment dat ik er was, zo,n kleine 50 personen tussen de vogels staan, de standhouders waren ook al aan het klagen dat het rustig was.
Maar vermoedelijk ligt dat aan Apeldoorn omdat dat volgende week is,k en daar in totaal een kleine 12000 vogels komen. Ik ben zelf een rijstvogel kweker maar rijstvogels zaten er bijna ook niet, plusminus 40 stuks, meerendeel waren kanarie,s. Ben ook boven geweest bij de Italianen om te kijken, naar de kananries met de grove streep. Ze hadden er genoeg , maar toen we vroegen wat 1 kanarie moest kosten , want een collegskweker had er een mooie zien zitten voor zijn verversing van de stam. schrokken we toch wel een beetje. Hij zei zonder te lachen, die kanarie moet 100 euro kosten. Ze denken zeker wij hebben de streep goed, dus kom maar op met het geld, er stonden bijna 1000 kanarie boven dus lekkere handel, als je de strepen goed hebt.

We gaan volgende week ook naar Apeldoorn en kijken daar wel; even of hij iets moois kan vinden

Nijk


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-01-07 - 20:46:01 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

vandaag naar Apeldoorn vogels gaan inbrengen er stonden koiien met nr 11145 dwz dat er meer dan 10.000 inzendingen zijn dat is dik het dubbele van Zutphen ook de verkoopklasse schatte ik op zo'n 3000 vogels


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-07 - 21:22:27 send message to denegon

Ik ben niet naar Zutphen geweest maar je ziet al dat er een aantal verschillende reacties zijn natuurlijk wil iedereen zien wat hem of haar interuseert echter ik ben van de kromsnavels maar vind het ook mooi om naar niet kromsnavels te kijken. bij ons in de buurt is ook altijd een show met van alles wat, het mooiste is dat iedereen dan in zijn/haar categorie iets moois ziet



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede