Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Koloniekweek japanse nachtegaal Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Koloniekweek japanse nachtegaal
molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-01-06 - 18:32:55 send message to molineti

Hallo mede liefhebbers.

Ik ben via via in het gelukkige bezit gekomen van 2-2 Franse nakweek japanse nachtegalen.

De kweker van de door mij aangekochte vogels zou zeer goed kweken met 3 paren japanse nachtegalen in 1 voliere.

Daar ik niet graag over 1 nacht ijs ga,is mijn vraag aan Jullie:

Zijn er meer mensen die positieve of negatieve ervaringen hebben met meerdere paren japanse nachtegalen in 1 voliere?

Daar ik probeer om met deze prachtige vogels te gaan kweken,zijn ook alle tips over voeding ,kweek en huisvesting welkomhappy :)

MVG Rene


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-01-06 - 23:41:27 send message to hj de graaf

heb van bevriend kweker gehoord die nu ook een koppel nakweek heeft dat die man waar hij ze van heeft ook twee koppels in een voliere heeft. was alleen wel een voliere van 30 bij 15 bij 5 m. staat vol met planten en bevat compost en hij gooit er mest in voor het kruipend voedsel. hij heb er van alles zitten zaol kwistaarten maar ook exoten als goudbuikjes

deze man was het opgevallen dat zijn nachtegalen bij voorkeur nestelden in breed groeiende laurierkersen (prunus lauroceracus 'otto luyken bijvoorbeeld

mvg


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2007-03-14 - 20:16:07 send message to bieke

ik heb verleden jaar 3 nesten jongen gehad (12 jongen dood)alles gedaan qwa voeding en insekten
pate's levend en diepvries voer .men zegt mij dat er veel takken op de grond moet liggen want zodra de jongen op de grond komen te zitten zouden ze onderkoeld geraken er zijn er die stierven na ze een week waren uitgevlogen ik heb ook bijstand gevraagd maar het bleef fout lopen ik hoop dit jaar eens geluk te hebben.want heb er wel spijt van.


schijtlijster
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-03-15 - 17:01:18 send message to schijtlijster

Onderkoeling? Wanneer broeden jouw vogels dan?
Ik heb dit nog niet eerder gehoord.
Voerden ze de jongen verder wel goed dan?


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2007-03-15 - 19:01:31 send message to bieke

dit heeft men verteld op een tentoonstelling ik wist me geen raad meer de kweek verliep in de zomer 30 gr..kwa voeding alle insekten die ik kon krijgen .het ouder koppel voederde zeer goed de jongen vlogen een week uit en stierven de ouderman bleef voederen.de handelaar waarvan ik ze had zij me nog het zal je nooit lukken.nu ken ik iemand die ze voor mij wil grootbrengen vanaf de vierde dag.maar elk de helft van de jongen.denk niet dat ik het doe .ik ben echt ten einde raad.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-03-15 - 19:34:50 send message to tropic

met de hand grootgebrachte nachtegalen ben je niets mee.


schijtlijster
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-03-15 - 19:40:17 send message to schijtlijster

Waarom zei die handelaar dat het je nooit zou lukken?
Had deze man geen goede adviezen? i.p.v zo'n stompzinnige reactie?
Ik kan me haast niet voorstellen dat het onderkoeling zal zijn geweest.
Lijkt me eerder dat de vogels iets onder de leden hebben gehad o.i.d.
Vertoonden ze geen raar gedrag?


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2007-03-15 - 19:41:17 send message to bieke

waar licht de fout dan ?? het zou toch leuk zijn enkele jongen te kunnen behouden


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2007-03-15 - 19:52:21 send message to bieke

de vogels zijn handtam kwamen uit mijn hand eten om de jongen te voederen het is een vrolijk en rustig koppeltje


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-03-15 - 21:24:17 send message to lennard

ik zou het nog gewoon een jaar aankijken en als het nog niet lukt het jaar erop 1 jong laten zitten bij de ouders en de rest met de hand grootbrengen, er zijn zat handtame vogels die gewoon kweken.

Groetjes,

Lennard


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-15 - 21:32:08 send message to tonnl

Wat een dom antwoord van die handelaar. Er worden inmiddels behoorlijk wat nachtegalen gekweekt. Bij de speciaalclub is zelfs een aparte werkgroep nachtegalen met prima resultaten,
De truc blijkt met name te liggen in zeer gevarieerd voer aanbieden, heb ik begrepen.


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2007-03-16 - 11:01:02 send message to bieke

bedankt voor de reactie's ik wacht wel af wat het wordt aan de voeding licht het niet ik denk dat ik de meelwormen uit mijn lijst moet schrappen.en ik weet het dat die handelaar fout zit .ik denk dat iedereen zijn best doet voor zijn vogels en zoveel mogelijk aandacht schenkt aan de personen die een antwoord hebben op dit forum vooral bedankt.


schijtlijster
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-03-17 - 14:01:39 send message to schijtlijster

meelwormen moet je sowiezo niet te veel voeren.
De vogels worden hier nl. heel vet van, en ze worden dan wild, wat ik heb begrepen.
Vergelijk het maar met onze Big Mac, het is lekker af en toe, maar je moet er niet te veel van halen.
Gevarieerde voeding schijnt de sleutel tot succes te zijn.
Dus krekels, buffalo's kleine sprinkhanen en rupsen, wasmotten schijnt door de jongen ook graag te worden opgenomen.


jesjena
Website Member
Posts :1

Website Member
2015-04-11 - 18:34:32 send message to jesjena

Kunnen 2 koppels Japanse nachtegalen tijdens het broedseizoen samen in 1 volière.


denbeo1
Website Member
Posts :36

Website Member
2015-04-11 - 20:58:52 send message to denbeo1

beste ,heb dit jaar ook een kpl geringde aangeschaft in de hoop er mee te kweken .heb enkele collega kwekers die er al jaren kweken met vallen en opstaan . dit zijn de belangrijkste mededelingen van de kwekers :in een voliere met overdekt dak bijna geen sterfgevallen.in een open voliere veel meer doden .deze persoon heeft een jong laten onderzoeken naar de oorzaak van sterfte . bleek een soort van coccidiose te zijn.
de ouders zijn er niet vatbaar voor ,doch als ze de jongen voederen zijn deze daar niet tegen bestand ,kan men vergelijken met europese vogels kweken .persoonlijk heb ik 2 produkten gekocht op natuurbasis om zogezegd te kuren ( geen antibiotica )kostte mij 40 euro ,maar vind dit zeker de moeite waard ,of het werkt zal nog moeten blijken.mijn nachtegalen komen in een kooi van 3 x 1.2 m ,volledig gesloten voliere met 3 vensters dubbel glas ,waarvan 1 open kan ,zodat als ik levende insecten geef deze niet kunnen ontsnappen .groetjes



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 232 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede