Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > reacties forum kan vaak anders!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-01-07 - 21:04:11 send message to maikeltje

ja inderdaad je hebt volkomen gelijk daniel.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-07 - 21:29:37 send message to denegon

Als we nou iedereen in zijn of haar waarde laten. ook al is de mening of werkwijze van een ander niet de jouwe dan kunnen we van elkaar leren want dat is het mooie van het forum


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-01-07 - 21:35:31 send message to goulds

Ahh weet je waar het probleem ligt,men kan geen sorry het spijt me meer zeggen,zeggen ik zat fout of bedoelde het niet zo,waarom heel simpel ik zit lekker anuniem achter de pc en jij kent me toch niet.

beetje stress op werk of thuis,kuur ik me toch lekker op het forum uit.

Ikzelf kan ook fel uit de hoek komen,maar heb ten alle tijden aan desbetreffende mijn excuses aangeboden indien nodig openlijk of via pb.

Ook zijn er aantal lange tenen en zere muurbloempjes op het forum die alles persoonlijk aantrekken,zich moeten mengen in discussie alleen om de ander ff de les te leren of aanspreken op zijn abn,wat uiteraard weer olie op het vuur is.

Als men wat vaker gebruik zou maken van happy :)sad :(laugh :Drazz :pangryshocked 8O in hun tekst maakt men de ander ook al bewuster hoe je het bedoeld

jij bent gekangry
jij bent gekwink ;)

zie het verschil

hoe om te gaan met forumgedrag? probeer niet altijd het laatste woord te hebben.
(ik heb toch altijd gelijk overlaugh :Drazz :p)


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-01-07 - 21:55:01 send message to Pionara.nl

Kritiek is niet altijd leuk maar wel noodzakelijk om zaken te kunnen verbeteren.
Als je daar niet tegen kunt moet je niet op een forum gaan zitten.
Het is alleen de manier van schrijven. Je ziet op een forum geen intonatie van het bericht. Dus neem je deel aan een forum moet je leren filteren, nuanceren en relativeren. happy :) of is nou deze laugh :D...wink ;)


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-01-07 - 22:29:15 send message to karis69

Maar is het ook niet zo, dat wanneer je mee doet in een discussiegroep (forum), jezelf ook kwetsbaar moet opstellen, en moet openstaan voor andermans mening.
Ik lees hier toch nog vaak, ik doe het al jaren zo, of ik kweek al 20 jaar, dit betekent niet, dat het nu niet anders kan zijn.
Ik denk, dat er nog best wat mensen zijn, net zoals in het bedrijfsleven die bedrijfsblind zijn, deze willen dan ook vaak maar wat graag hun mening opdringen, op een soms onvriendelijke manier.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb al zeer veel gehad aan de meningen die ik hier gelezen heb op dit forum, en hier al zeer veel van geleerd, dus dat moet ook zo doorgaan.
Maar ik vind wel, dat wanneer men mee doet in een discussie, ook moet openstaan voor andere meningen, en niet alleen je eigen mening.

Karel


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-01-07 - 22:31:35 send message to paintim

Het alleen maar kritiek uitoefenen op bepaalde
fokervaringen maakt de mensen toch enigszins kopschuw.
Het vervelende daarbij is,dat de kritieken soms worden gegeven door personen,die op een bepaald vlak weinig of geen ervaring hebben.Ook gebeurt
het wel ,dat men zichzelf achter een alias verschuilt.
Aangezien ik weinig of niets van Kromsnavels afweet,zal men mij daarover niet gauw op het forum aantreffen. Lijkt mij logisch.Ik lees er wel over,maar ik heb er zelf niet echt ervaring mee.
Vr.groeten van
Antoni


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-01-07 - 22:52:24 send message to chrislaevers

Ik ben zeer nieuw op deze chat (een klein twee weken voor nieuwjaar) en heb aan iedereen info gevraagd (tot vervelens toe misschien) maar ik moet zeggen dat ik zeer goed onthaald werd. Ik heb op die enkele weken meer geleerd over vogels dan in jaren. Dat er valse noten zijn heb ik ook gemerkt maar misschien niet in de mate van andere personen die al langer op de chat zitten. Ik vind het zeer gezond dat hierover wordt gedialogeerd. Dat op zich betekent heel veel. Dit is ook een chat (ik waardeer dat) waar jong en oud terecht kan. Voor sommige jongeren is dit medium misschien de enige 'klep' voor aansluiting met de werkelijkheid van de volwassenen.Als oudere vrouw en moeder en ex-lerares vind ik dit zeer gezond. Misschien moeten de ouderen onder ons (en dat gebeurt regelmatig) die jongeren even 'zeggen' of 'verklaren' waar de grenzen liggen; dat ze niet doorbomen over privé-aangelegenheden van andere mensen. Dat vond ik zeer genant. Maar ik ben niet naïef. Het zijn zeker niet alleen de jongeren; die zijn in groei en krijgen daar van mij krediet voor. Ik lig momenteel overhoop met enkele mensen die bluffen over 'wildvang'koopjes. Ik heb mijn standpunt, gezien mijn leeftijd daar al lang over ingenomen, ben nu nog verbolgen. Maar ik houd me in. En dat is misschien ook niet de juiste reactie.
Misschien draait het allemaal om sociale controle. Maar waar wordt de grens getrokken?

Ik moet nog veel leren.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-01-08 - 12:41:04 send message to ParkietenPeter

quote
het probleem is dat mensen het al enige tijd zat zijn en ook nu het ''rustig'' is niet (meer) willen of durven reargeren.

Is zondermeer een serieus probleem. Mocht iemand tips hebben hoe e.e.a. weer gestimuleert kan worden door ons (het team) laat het dan aub weten. De vraag blijft dan wel open of er uberhaupt vragen zijn?

quote
Ik lees hier toch nog vaak, ik doe het al jaren zo, of ik kweek al 20 jaar, dit betekent niet, dat het nu niet anders kan zijn.

Dat mag zondermeer ook wel eens benadrukt worden. Zelf ben ik na 15 jaar weer begonnen met een aquarium. Nooit gedacht dat het houden van vissen zo kon veranderen. (en dat geldt natuurlijk best ook voor vogels. wink ;))

Blijft echter een feit dat schriftelijke taal altijd moeilijker is dan gesproken taal (life).
Het blijft soms toch ook wel een geven en ontvangen van elkaar, leer elkaar te verdragen zoals men naar beste dunken is. Zoek wellicht niet altijd iets achter een uitspraak. Dit is natuurlijk niet altijd even makkelijk als je ooit een 'conflict' gehad hebt ben je al snel een bepaalde gedachte geneigd te denken.

Mocht iemand zich echt storen aan een opmerking, laat hem mij of Agabird dan waarschuwen (wij zijn er voor en doen er ook iets mee). Wij kennen de personen doorgaans toch iets langer. Misschien dat zo ook voorkomen wordt dat men zich in z'n schulp terugtrekt.

wink ;) Peter


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2007-01-09 - 12:40:37 send message to dijkkamp

nou peter je weet ik ben in het verleden ook redelijk actief geweest op deze site tot dat ik er niks meer aan vond zoals men soms met elkaar omging en dan de bij jij bent toch ook niet voor niks toen aangesteld als tweede moderator maar de laatste tijd kom ik toch wel weer wat regelmatiger terug en lees niet meer alles maar wel steeds weer meer


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-01-10 - 18:15:28 send message to danielkempenk

ik plaats deze topic toch weer even bovenaan omdat ik denk (zekerweet) dat enkele mensen dit toch nog is goed moeten doorlezenwink ;)

ik kwam toch weer een onvriendelijk bericht tegen.sad :(
houdt het toch leuk voor elkaar je kunt het er niet mee eens zijn met een vraag, je kunt je er zelfs mischien iets aan storen. maar geef dan wel een correct en net antwoord.wink ;)

groeten daniel


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-01-10 - 22:56:29 send message to Pionara.nl

Beste daniel,
Ik vind 2 moderatoren echt wel genoeg.
Ik ben niet altijd even tactvol en als ik daarin te ver ga, verwijderd Jan of Peter mijn bericht wel. prima , zijn ze ook voor. Maar om nou elke keer een topic te starten over een of andere uitlating van iemand.
We zijn niet van suiker , toch?!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-01-11 - 07:13:16 send message to ParkietenPeter

Hier in Nederland kennen we het gezegde: "Je moet niet op iedere slak zout leggen".
Is er nergens een cursus: "Leer te communiceren via Forum"?
Dit topic hoeft niet steeds opgerakeld te worden (bovenaan de lijst geduwt) bij iedere misfitje.
De boodschap moge duidelijk zijn.

Zoals al gezegd; als het echt de spuigaten uit gaat lopen kan ook nDaniel zich wenden tot de moderatoren.

Mijn dank.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-01-11 - 08:36:23 send message to danielkempenk

idd jullie hebben wel een beetje gelijk.wink ;)
zal in het vervolg wel eerst een mailtje naar een opperator sturen. maar vond het gewoon irritant dat er juist net naar dit topic al weer zo onvriendelijk gereargeert werd.
zoals ik al aangaf de volgende x stuur ik een mail.

groetjes daniel


marc1
Website Member
Posts :416

Website Member
2007-01-11 - 13:40:19 send message to marc1

Daniel je hebt groot gelijk........

we voelen ons allemaal koning van ons eigen vogeleilandje,en hebben allemaal de exakte wijsheid in pacht.
en dat willen we anderen graag kenbaar maken...dat is de ''natuur''


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-25 - 13:08:11 send message to denegon

En daniel heb je al iets gemerkt dat het ook anders kan iets aardiger of is het nogsteeds niet aardig op de forum site




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede