Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vraagje grijze roodstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraagje grijze roodstaarten
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-01-11 - 17:20:23 send message to dun grijzeroodstaart

hoi zoals ik al eerder vermeld had hier , heb ik een koppel grijze met jongen van 15 weken ongeveer vliegen overdag uit en savonds zitten ze weer in het blok mooi zicht .
maar nu mijn vraag een 14 dagen ongeveer geleden heb ik volgens mij het ouderkoppel weer zien treeen , en ik ben bang dat het koppel weer een rondje doet .
kan ik de jongen er gewoon bij laten , ze eten nog niet helemaal zelfstandig ?
of gaat dit verkeerd als de ouders echt nog een rondje doen ?
ik kon ook niet het blok weghalen in de buitenvoliere want de jongen kruipen er nu nog in dus ik kan het ook niet tegen gaan dat de ouders opnieuw beginnen !
maar zou de pop nog reserve eitjes hebben , in julli heeft ze een nest gehad 3 eieren en 7weken daarna weer 3 eieren waarvan de jongen nu 15 weken zijn .
de pop zit overigens ook weer vollop in het blok en savonds kruipen de jongen erweer bij .
ik vind het leuk dat het zo goed gaat met dit koppel en dat ik eindelijk met succes kweek maar van mij mogen ze nog even wachten tot voorjaar .

al het advies is welkom .

gr

tim


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-01-11 - 18:02:52 send message to Dennis Fr.

als je een nachthok hebt gewoon het blok weghalen.of in iedergeval als de vogels maar uit de wind kunnen zitten.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-01-11 - 18:19:26 send message to dun grijzeroodstaart

hoi dennis

nachthok heb ik voor dit koppeltje niet , wel helemaal dicht rondom .
blok weghalen zou dat geen kwaad kunnen ? want de jongen kruipen er nog wel in s,avonds.
ik zit daar best mee want ik wou dat al doen maar als het ineens kouder word dan kunnen de jongen niet meer schuilen in een blok , en de jongen als ik die al weghaal en dan in een andere ren doe met een blok zouden de jongen dat redden of zouden ze dan teveel vermageren omdat ze nog niet helemaal zelfstandig zijn .

gr

tim


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-01-11 - 18:34:58 send message to Dennis Fr.

nee gewoon blok weghalen jongen gewoon bij de ouders laten deze worden nog door de ouders gevoerd en leren zo nog veel van de ouders en ze kruipen wel tegen elkaar aan en hebben dan de warmte van elkaar.Ik persoonlijk zou de gok niet nemen dat ze nog zo vlot achter elkaar nog een nestje zouden doen.Dit vergt erg veel energie van de vogels en de kans dat je dan zo`n goed koppeltje verspeeld zou ik niet nemen.

Groeten Dennis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-11 - 18:40:48 send message to johanblok

Ik zou vermoedelijk ook het blok maar weghalen en dan de voliere wat meer beschermen tegen weersomstandigheden met (golf)platen e.d. of zo (eventueel zeil maar zorg wel dat ze dit niet te pakken krijgen). Dit is nu 1 van de situaties waardoor een geisoleerd binnenhok van sandwichpanelen erg nuttig is.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-01-11 - 18:56:16 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ja dan overweeg ik toch maar om het blok weg te halen want zo,n koppel wil ik niet snel kwijt raken .
een nachthok , tja een vriend van me heeft ook nachthokken laten maken maar de vogels zitten altijd buiten haha .
de kooien zijn natuurlijk wel helemaal beschermd met polycarbonaat hoor .
en ik heb dichte schermen liggen , moet ik er in het voorjaar tegen aan maken .
ik zal zaterdag de ren weer in gaan en dan het blok maar weghalen kan ik de jongen nog een paar weken bij de ouders laten en hoef ik me geen zorgen ta maken dat het koppel weer op eieren zit .
april mei is een mooie tijd om ze dan weer een blok te geven zeker ??

gr

tim


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-11 - 19:13:17 send message to johanblok

Mijn vogels zitten uit zichzelf ook zelden in het binnenhok maar bij dit soort situaties en bijvoorbeeld met oudjaar is het toch erg handig. Ook bij flinke vorst heb ik gemerkt dat het veel beter is voor de conditie om ze s'nachts op te sluiten, ondanks dat ze zelf vaak lijken te denken er wel tegen te kunnen. En natuurlijk kun je zo het lawaai s'ochtends vroeg beperken.

Maar goed nu ben ik eigenlijk bij een ander onderwerp aanbeland.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-01-12 - 08:37:37 send message to bert1974

mijn amazones zitten ook altijd buiten.
maar als het wat kouder word gaan ze uit zich zelf wel naar binnen.
mijn grijzen daar in tegen zie ik haast nooit op buiten.
deze blijven liever binnen.
nu moet ik er bij vertellen dat deze eerst altijd een binnen voliere hadden van 2x1x2.
en pas vanaf de bouwvak een ander hok hebben gekregen met een buiten voliere.

groeten bert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-01-12 - 09:44:35 send message to dun grijzeroodstaart

hoi bert

de grijze zijn nog best wel kippig kwa veranderingen dus als ze een binnenhok gewend zijn !
ik las net wel in een ander topic dat ik maar zuinig moet zijn op mijn grijsjes nu de import is dicht gegaan .

mvg

tim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 125 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede