Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Storm..... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-01-19 - 09:11:15 send message to mootje

Ik had alles gisterochtend al binnengezet, gaten dichtgedaan, gewoon uit voorzorg.
Schade....tja..golfplaten, en lijsten aan gort.
De dakpannen van de buren kwamen naar beneden.
Ik heb meelij met de vogels die toch losgekomen zijn, las al dat iemand zijn hele vlucht de lucht in is gegaan, vogels allemaal wegsad :(.
Hier is het gelukkig allemaal goed gegaanhappy :).


Willem Jan
Website Member
Posts :9

Website Member
2007-01-19 - 09:17:02 send message to Willem Jan

En ja hoor, vanochtend hoor ik mijn gaailijster. Die zit 300 meter verderop in een bosrand aan een veld....en zingt het hoogste lied. Zulke uithalers heeft hij nog niet eerder gemaakt.

Ben alleen bang dat zijn vreugde kortstondig is. Ik vrees dat ik die nooit meer zie.

Willem Jan


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-01-19 - 09:22:28 send message to mootje

Je had de rest toch uitgevangen?
Zet dan de deur van de vlucht open, voer met eventueel een soortgenoot in een kooi erbij, en hopen dat ie weer binnenkomt dan.
Ik vind het al wat dat ie ondanks het weer nog zo dicht in de buurt zithappy :).


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-01-19 - 18:37:11 send message to chrislaevers

Ik heb alleen een kip moeten redden die gevangen zat onder een omgewaaid hek. Gelukkig was ik er vlug bij. Ik ga wel de golfplaten extra vastzetten met vijzen. Nu had de wind er toch speling in. De stormen kunnen in sterkte toenemen door de opwarming. Ik hoop van niet. En sterkte voor iedereen die schade heeft opgelopen.


Willem Jan
Website Member
Posts :9

Website Member
2007-01-19 - 20:53:50 send message to Willem Jan

Mootje, bedankt voor de tip.

Omdat de rieten achterwand ook beschadigd was heb ik de voliere leeggehaald. Ik heb wat broedhokken gehaald en daar zit de hele handel nu in.
Ik heb nog een gaailijster van een nauw verwante soort en die zal ik morgen iets voor het licht wordt in een kooi in de vlucht zetten.

Eerder durf ik niet omdat ik al eerder bezoek heb gehad van een steenmarter die dol is op enkel gaas/tralies.

Zo te horen heeft meneer het buiten erg naar zijn zin. Vanmiddag heb ik heb op verschillende plekken in de buurt gehoord. Ben benieuwd of hij zich morgen laat zien

Willem Jan


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-01-19 - 22:51:56 send message to ROCIO

Kan lukken Willem Jan er niet achter aan jagen heb zelf zo Jacarine vinkjes zo terug gekregen succes


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-01-19 - 22:59:54 send message to paintim

Gelukkig had ik de vogels al naar binnen in de broedkooien.
De voliere was ik niet bang voor,want die is bevestigd op balken en het dak is van betonspan.
Alleen zwaar plastic is afgescheurd.
Ik hoop echt,dat degenen die vogels kwijt zijn geraakt er nog wat van terugzien.
Allen het beste gewenst met de reparatie- werkzaamheden.
Vriendelijke groeten van
Antoni


Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2007-01-21 - 16:45:08 send message to Wim B

Zo te horen zijn er een flink aantal die schade hebben gehad en/of waarbij vogels zijn ontsnapt na beschadiging van de voliere.
Ik wens allen succes bij de herstelwerkzaamheden en bij de poging(en) om zijn vogel(s) terug te krijgen.

Groet,

Wim


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2007-01-23 - 22:06:45 send message to mariannenl

bij mij is een een zucht het hele dak van onze gleodnieuwe voliere eraf gegaan richting parkeerplaats opzij van ons huis waar op dat moment gelukkig géén autos stonden!
compleet met glas, dakplaten, hout, en plexiglas totaal verbrijzeld en over de hele tuin verspreid.
Gelukkig had manlief de 5 grijze roodstaarten al binnen zitten.
Tot overmaat van ramp kwam de buurman vertellen ruim maar niet te veel op want onze boom ( een 25 jarige accacia) stond heel erg schuin onze richting
Later op de avond in pikkedonker is de brandweer deze boom komen verwijderen.

gelukkig dus geen vogels vermist om verwond, ik heb alleen veel snijwonden van dat rot plexiglas

Marianne.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-02-02 - 14:04:03 send message to mootje

Ik ben dus nog op zoek naar een adresje, waar je een beetje gunstig doorzichtige golfplaten op rol kan krijgen.
Wil graag mijn vollieres weer opgeknaptlaugh :D.
Weet iemand hier een goed adres voor mij?

@ Willem Jan...Heb je de vogel nog weer in kunnen vangen?

Groetjes Monica.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-02-02 - 17:54:32 send message to lennard

Een tip niet bij Lantro kopen, duurt een eeuwigheid eerdat je je spullen eindelijk compleet hebt.


Willem Jan
Website Member
Posts :9

Website Member
2007-02-02 - 19:45:33 send message to Willem Jan

Hoi Monica,

Nee, ik heb hem niet meer kunnen vangen. Een paar dagen lang liet hij zich wel horen, maar niet zien. Sinds een paar dagen is het stil...

Mijn vogels zitten nog steeds binnen. Ik heb nieuwe gaaspanelen besteld als alternatief voor een golfplatendak. Daar begin ik niet meer aan. Het risico is me te groot te geworden. Ik leg in de volierepanelen wel losse platen, zodat ik die bij storm snel er uit kan peuteren.

Golfplaat heb ik gekocht in Bakel. Daar zit een leverancier die helder polyester verkoopt. Je kunt hem op Marktplaats vinden met zoekterm golfplaat.

Ik weet niet waar je woont, maar je kunt mijn stuk ook krijgen. Het is (op een paar kapotgetrokken schroefgaten na) nog heel en ik leg het niet meer op de voliere.

groet

Willem Jan


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2007-02-05 - 21:23:31 send message to mootje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hey jongens bedankt (en sorry voor de late reactiehappy :)
Ik ben inmiddels weer voorzien.
Nog bedankt voor het aanbod overigens Willem jan wink ;)!
Ik ga ze nu anders bevestigen, gaat het dan weer mis, ga ik ook maar eens denken aan zo'n alternatief.

Groetjes Monica.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede