Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Illegale Vogelimport Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Illegale Vogelimport
DE MOTOR
Website Member
Posts :138

Website Member
2007-01-24 - 14:03:17 send message to DE MOTOR

quote
500 papegaaien in een Audi
AMSTERDAM - Het Guinness Book of Records kan er weer een bijzondere prestatie bijschrijven: douaniers in Kazachstan hielden een man in een Audi aan met 500 papegaaien. Hij wilde ze kennlijk het land binnensmokkelen.
De auto, waar een enorm gekakel uit te horen moet zijn geweest, viel op tijdens controles aan de grenspost van Oezbekistan naar Kazachtstan. Handel in wilde papegaaien is wereldwijd verboden.



Dit las ik net op Telegraaf.nl kijk de grensen zijn dicht maar dan proberen de mensen op andere manieren de vogels hier te krijgen. Dit zal wel niet zo diervriendelijk gebeuren dan als ze op de officiele weg geimporteerd worden.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-01-24 - 15:48:24 send message to chrislaevers

Het is een schrijnend bericht en waarschijnlijk het topje van de ijsberg. Vogels zullen nu 'hot' zijn in de smokkelaarsmilieus. Ik vraag me af wie dan de overlevende vogels (20% misschien als het meezit) opkoopt? Als de vogels bestemd zijn voor de Kazachtaanse markt of voor buurlanden van Kazachstan zal er geen papierwerk nodig zijn, denk ik. Alleen wat smeergeld.
Maar hier in Europa bestaat er toch een infrastructuur om opkoophandelaars te screenen op een degelijke manier. De vraag is: is er een politieke wil om dat te doen? Dan zal het nog vechten tegen de bierkaai zijn vrees ik. Vogelsmokkel is zo oud als de straat. Ik herinner me nog krantenartikels van een 20 jaar geleden (voor vogelgriep en lange beschermingslijsten en importverbod) van een 'catch' in een luchthaven van een man die de vogels in de voering van zijn jas had ingenaaid. Deze situatie is inderdaad zorgwekkend.
Misschien moeten alle vogelliefhebbers een gezamenlijk standpunt innemen en nooit een vogel kopen die niet 'clean' is. Maar ja, kan iedereen aan de verleiding weerstaan om die ene gezochte vogel binnen te halen. Zo ja, dan bestaat er ook de zeer begrijpelijke redenering: ik kan het dier een goede verzorging en ruimte bieden. Dan heeft het nog een leven.
Ondertussen wordt de natuur leeggeroofd.
Ik vrees dat er geen kant en klare oplossing bestaat.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-01-24 - 16:38:21 send message to tropic

de natuur wordt niet leeggeroofd, en dit is al een eerst incident dat volgens mij toe te schrijven is aan de zinloze importstop. Er zullen er nog vele volgen, wees maar gerust. Niet dat ik dit toejuich , versta me niet verkeerd, maar het was toch klaar en duidelijk dat zoiets ging gebeuren. Is dit nu de bedoeling van dierenbeschermers en groene jongens????; geef mij dan maar liever een gecontroleerd import


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-01-24 - 17:08:10 send message to mijnkaketoes.nl

Volgens mij heeft dit niets te maken met de recentelijke import daar. Die praktijken gebeuren daar al jaren om de invoerbelasting e.d te ontduiken. Tevens moeten we als vogel liefhebbers op letten hier niet continu een hype van te maken. De handel zat dit namelijk vrolijk oppakken om nu de prijzen al gigantisch ophoog te gooien. De eerste verschijnselen zijn hier al van op internet te vinden. In de tijd gebeurde dit ook met het ex en ipmort van Australie. En rose kaketoes zijn er nog volop te krijgen. Sterker nog je ziet met name in Duitsland de prijzen nu behoorlijk dalen. Dus ja wat is wijsheid??/

Henk


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-24 - 18:48:17 send message to johanblok

quote

de natuur wordt niet leeggeroofd, en dit is al een eerst incident dat volgens mij toe te schrijven is aan de zinloze importstop.


Sinds wanneer hoort Kazachstan bij de EU? De EU breidt wel behoorlijk uit, maar toch niet zo snel wink ;)

Dit heeft niks met het EU verbod te maken. Overigens, smokkelen vindt al tientallen jaren plaats.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede