Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geluidloze Amazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Geluidloze Amazone
denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-26 - 12:53:37 send message to denegon

Ik (Egon) ben helemaal weg van zuidamerikaanse papegaaien. Amazones caiques. Ik wil graag een koppel amazones maar ik woon in een woonwijk en ik wil geen ruzie met de buurt over geluidsoverlast daarom wil ik weten of er amazone papegaaien zijn die niet of nauwelijks schreeuwen.
BVD Egon


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-01-26 - 12:59:39 send message to danielkempenk

niet of nauwelijks gaat niet lukken hoor hahahawink ;)
maar dan zou ik voor de blauwvoorhoofd amazone gaan schreeuwen al een van de minste en goedkoopst geloof 750 euro voor een koppel

groetjes daniel


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-01-26 - 14:25:04 send message to tonnl

Opgezette vogels zijn altijd vrij rustig...


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2007-01-26 - 14:33:01 send message to rajar

Hallo

Ik heb een koppel blauwvoorhoofden en die schreeuwen zo verschrikkelijk hard en lang dat gaat niet in een woonwijk.
Ik heb 5 verschillende soorten gehad en het is in een woonwijk niet te doen.

M.v.g. Rob


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-26 - 14:43:47 send message to denegon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bedankt voor je reactie Rajar (Rob). Goed dat ik het navraag want ik wil geen ruzie in de buurt. en de vogels te stressen door ze te kopen en dan na 2-3 maanden weer weg te moeten doen is ook wat stressend voor de vogels.
groetjes egon


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-01-26 - 15:00:17 send message to ParkietenPeter

Is er nergens een pagina met de geluiden van verschillende papegaaien te vinden?


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-01-26 - 15:45:58 send message to molineti

Je hebt ze bij mij gezienwink ;)De amazone Barbadensis(geelvleugel amazone)

Mooie kleine Amazone en niet al te luidruchtig

Zeg maar,zoals een rosee onder de kakatoes

groeten rene


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-26 - 16:01:10 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Misschien moet ik dan ook nog eens over de barbadensis ga gaan denken.... Ik zit ook in een woonwijk, maar wel in een dorp waar redelijk veel getolereerd wordt en buren bijvoorbeeld ook hanen hebben.
Witvoorhoofden (nana) bevallen mij heel goed kwa geluid. Mullers schreeuwden bij mij op den duur te lang en veel te hard, dat was op zich wel te managen middels een binnenhok, maar op den duur wordt dat steeds moeilijker als je het druk hebt met andere bezigheden.


barza
Website Member
Posts :23

Website Member
2007-01-26 - 17:41:53 send message to barza

Is het een idee om pionus soorten te proberen,ze lijken op amazone`s maar maken niet zoveel kabaal is mijn ervaring.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-26 - 18:22:35 send message to denegon

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

al vast bedankt voor jullie reacties. De barbadensis en ook pionussen zijn goede opties ja. Ik ga mij eens verdiepen in deze vogels want voor ik ze aanschaf wil ik er wel van alles over weten.
vriendelijke groet Egon


gboom
Website Member
Posts :67

Website Member
2007-01-26 - 19:33:29 send message to gboom

Ook ik kan de barbadensis van harte aanbevelen. Een geweldig mooie amazone vind ik zelf en zeker een van de stillere.
Besef alleen wel dat het nog steelds wel een amazone blijft, dus ook de barbadensis kan lawaai maken!
Qua pionus zou de bronsvleugel interessant kunnen zijn. Ik woon in een woonwijk en hou bronsvleugels zonder problemen in een buitenvoliere.
Succes met kiezen wink ;)

groeten, Gerben


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-01-26 - 23:18:50 send message to molineti

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat amazones en volgens mij ook pionussen vergeleken bij caiques,,saaie,, vogels in de kooi zijn.

Dit zijn zeker vogelsoorten waar Je van tevoren goed over moet nadenken of het wel ,,Jou,,(in het algemeen)vogel is.

Een uitdaging om mee te kunnen kweken zijn amazones (in het algemmen)inieder geval wel.

Groeten rene


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-26 - 23:22:45 send message to denegon

goeie tip rene ik praat ook niet over volgende week dat ik ze wil kopen. eerst wil ik nog witbuikcaiques. maar ik heb dit ook gedaan toen ik met caiques begon eerst veel info verzamelen en daarna een afweging maken of het daadwerkelijk wel mijn soort vogel is en of ik er voor kan zorgen want de vogel mag niet slachtoffer worden omdat ik me niet heb voorbereid. nogmaals bedankt maar we spreken elkaar nog wel


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-27 - 10:20:42 send message to denegon

gerben ook jij bedankt voor je reactie laugh :D
zoals je hierboven kunt lezen ga ik niet over een dag ijs.
ik wil me eerst goed voorbereiden voor ik een keuze maak. Hierbij zijn jullie adviezen van harte welkom.
Ook boekwerken en tijdschriften bekijk ik volop.
nogmaals bedankt en succes met je vogels


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-27 - 11:51:06 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je moet inderdaad wel ontdekken of amazones echt bij jou passen. Ze zijn kwa gedrag echt totaal anders dan grote parkieten en de andere groepen papegaaien. Ze kunnen vanuit dat perspectief heel inactief lijken. Persoonlijk vind ik dat amazones veel meer dan andere vogels een heel eigen karakter en relatie met elkaar ontwikkelen. Ze zijn doorgaans niet bepaald speels (bij witvoorhoofden valt dat naar mijn ervaring nog maar mee) en kunnen zich heel lang op dezelfde plek met tal van minime zaken bezighouden.
Maar ja, dat kan ik ook, misschien dat ze daarom goed bij me passen wink ;)
Als je veel actie wilt zien, moet je geen amazones nemen. In een woonwijk zou ik kiezen voor de minst luidruchtige soort en een wat groter geisoleerd binnenhok.

Aan te raden boek: 'Amazon Parrots' van Rosemary Low.

Caiques zouden heel speels moeten zijn, zelf heb ik daar nooit zoveel van gezien.


BartH
Website Member
Posts :31

Website Member
2007-01-28 - 11:58:37 send message to BartH

Ik heb zelf een koppel geelwangamazones, die heel actief kunnen zijn. Ze zijn heel erg speels en gelukkig niet luidruchtig. Als ik dit koppel vergelijk met de caiques die ik had, dan zijn deze amazones veel leuker. Zeker qua gedrag. Je moet het echter treffen. Ik heb al eens een koppel blauwvoorhoofden de deur gewezen; speels maar net blaffende honden. En dan de gehele dag!!

gr.

Bart



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede