Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Weaningpellets Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Weaningpellets
Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-02-17 - 14:15:29 send message to Wickingh

Hallo,

wie heeft er ervaring met weaningpellets en kan hier iets meer over vertellen?

mvg Frank


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2007-02-17 - 22:18:19 send message to adriaanbaan

Hoi Frank,

Ik maak regelmatig gebruik van de weaningpellets van Pretty Bird. Ik gebruik ze voor de overgang van papvoeding naar het eten van de normale pellets bij grotere parkieten en papegaaien die ik met de hand groot breng. Doordat de weaningpelltets staafvormig zijn krijgen de vogels er gemakkelijk vat op met hun teentjes en ze zijn bros zodat ze er gemakkelijk stukjes kunnen afbijten. De overgang naar vast voedsel gaat zo iets geleidelijker en het tevens een leuk gezicht om een babyvogel met zo’n pellet te zien spelen.

Groetjes Adriaan


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-02-17 - 22:26:22 send message to Wickingh

Hallo Adriaan,

ik ben deze week begonnen met het geven van weaningpellets van scenic op aanraden van Hedwig v/d Horst bij de verkoopcontrole (standaard bij onze jongen).De vogel was net gaan vliegen en nam daardoor in gewicht af.Zij beweerde dat door deze pellets de gewichtsafname minimaal zou zijn.
Is dat ook jouw ervaring?
Hij eet er erg goed van, maar laat daardoor wel weer de zaden en fruit meer liggen, ik heb de indruk dat het zelfstandig gaan eten hierdoor vertraagd wordt,

mvg Frank


adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2007-02-17 - 23:08:14 send message to adriaanbaan

Hoi Frank,

Als vogels zelfstandig beginnen te worden neemt het gewicht af, maar of dat minder is als je weaningpellets gebruikt zal uit ervaring moeten blijken.
Ik weeg mijn baby’s nooit, maar ik let heel goed op de ontwikkeling in het algemeen.
Hoe de vogel reageert op z’n omgeving, of hij goed eet en of de ontlasting er normaal uit ziet zegt veel meer over de gezondheid van de vogel dan het gewicht alleen.
Hedwig v.d. Horst acht ik een zeer bekwaam vogeldierenarts, en als dit haar ervaring is kan je er rustig van uit gaan dat je de goede weg bent ingeslagen mede ook omdat er geen enkel financieel belang voor haar bij is. (Drs. J. Hooimeijer en Harrisons'swink ;)wink ;))

Groetjes Adriaan


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-02-17 - 23:39:07 send message to Wickingh

Hallo Adriaan,

dat we op de goede weg zitten daar ben ik van overtuigd, maar er is altijd ruimte voor verbetering (fine tuning),

mvg Frank



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede