Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wat als twee vogels elkaar niet mogen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wat als twee vogels elkaar niet mogen?
Marc...
Website Member
Posts :43

Website Member
2007-02-18 - 20:10:37 send message to Marc...

Ik heb 2 kanaries in een kweekkooi zitten een manneke en popke maar ze mogen elkaar niet als ze te kort bij elkaar komen jaagt een van de twee de ander weg? Kan ik iets dan zodat ze elkaar meer zouden mogen?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-02-18 - 21:33:35 send message to ParkietenPeter

Ik neem aan dat het een man en pop is?
Je zou ze uit elkaar kunnen zetten en depop nestmateriaal geven. Als zij het nest bijna klaar heeft de man terug erbij zetten. Doorgaans gata het dan beter. En anders zijn ze niet voor elkaar geschapen.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-02-18 - 21:50:00 send message to roodmus

Pop erbij zetten,werkt ook nog wel eens.

Oneven is vaak beter.wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-02-18 - 21:52:52 send message to dooren

Als beiden echt broedrijp zijn zal het beter gaan.

Ik denk dus dat je idd te vroeg bent zoals verteld, als de pop de nest klaar heeft kan men de man erbij zetten.
Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-02-19 - 00:46:21 send message to tonnl

Het kan ook dat een of beide vogels nog niet broedrijp zijn. Hoeveel uur licht krijgen ze?
Meestal bij 14 uur worden ze broedrijp.


Marc...
Website Member
Posts :43

Website Member
2007-02-19 - 12:24:57 send message to Marc...

Ze krijgen gewoon licht zoals de daglengte is ik ga ze ook geen extra licht geven want het blijft een hobby he geen uitbuiterij. Het mannetje is 2 jaar en het vrouwtje 1 jaar. Waarom zou ik ze uit elkaar moeten zetten?


August
Website Member
Posts :48

Website Member
2007-02-21 - 14:58:44 send message to August

Ik heb vroeger veel kanaries gekweekt en steeds met succes. Je moet de man apart steken zeer dicht tegen de pop enkele weken aan een stuk. In de kooi van de pop hang je een nestbakje en doe er nestmateriaal in. Als je ziet dat de pop toenadering tot de man zoekt dan laat je de man bij de pop. Na enkele dagen tot enkel weken ga je zien dat ze een nest beginnen te maken. Als de jongen 14 dagen a 3 weken oud zijn haal je de man weer weg en zet je hem voor een andere pop en doe je hetzelfde. Ik had 8 poppen en 4 mannen. Je moet wel min 12 u veel licht hebben.
Probeer het maar eens. Veel succes ermee.


Marc...
Website Member
Posts :43

Website Member
2007-02-25 - 21:15:24 send message to Marc...

Nou ik heb onder tussen toch nog maar eens de pop geruild voor een andere en het gaat nu stukke beter. De mogelijk om ze apart te zetten voor de kweek heb ik niet. Je kan ze toch ook gewoon kweken als ze altijd bij elkaar zitten, zo gaat dat toch ook in een voliere?

Hoe kan je nu zien dat ze een koppeltje vormen, ik heb de pop nu 2 dagen bij de man zitten. En wanneer, na hoeveel dagen/ weken kan zich een koppelke vormen?

Grtz Marc


Marc...
Website Member
Posts :43

Website Member
2007-02-26 - 21:37:31 send message to Marc...

Zo'n groot forum en niemand weet dit of doet de moeite om een reactie te plaatsen


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-02-27 - 05:59:30 send message to bert1974

hier kun je moeilijk een tijd op zetten.
het ligt er gewoon aan of de vogels in broedstemming komen.
dit kan vrij snel gebeuren maar kan ook een poos duren.
en dan kom je al snel weer uit op het meest belangrijke deel van kweken met vogels.
en dat is geduld hebben.

veel succes.
groeten bert


loran2004
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-02-27 - 13:48:56 send message to loran2004

hallo Marc,

Ik heb veel resultaat gehad met het plaatsen van Bird-lampen. UV lampen.
Misschien heb je dit al, zo niet, dan is het de moeite waard om het te proberen. Door dit UV-licht voelen ze zich beter en het stimuleert de vogel om zich voort te planten. Je hoeft niet zozeer de aantal uren licht te verlengen, maar de vogels hebben toch hun dagelijkse dosis zonlicht nodig. en dat krijgen ze vaak in gevangenschap niet. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
mvg c.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 131 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede