Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kaketoes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kaketoes
De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-02-24 - 14:10:15 send message to De Tol

Hallo wie heeft er ervaring met kaketoes naast elkaar kweeken zou je een koppel Rosé kaketoes naast een koppel Ducorps kaketoes kunnen houden
ik bedoel in twee vlugten naast elkaar

Tweede vraag ik heb gehoord dat je bij een koppel ducorps kaketoes een blok moet hebben met twee uitgangen is dit echt nodig of geld dat alleen voor de grootere zoorten

BVD


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2007-02-24 - 16:00:33 send message to kakatoe

de tol vraagje waarom zou dit niet kunnen heb je het geprobeerd?
2gaten is aanteraden maar niet noodzakelijk


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-02-24 - 16:27:07 send message to De Tol

Ik weet juist niet of het wel of niet kan daarom mijn vraag of er mensen zijn die het wel weten want vroeger bij mijn pennanten ging het verkeert als ze naast elkaar zitten in het broedseizoen als die mekaar zien worden ze heel agressief tegen over de pop en dat wil ik voorkommen met mijn kaketoes ik hoop dat het wel wil anders moet ik een andere vlucht gaan veranderen en verstevigen

over het broedblok ik heb een natuurstam moet ik dan aan de andere kant ook een gat maken of gewoon eerst zo proberen maar ja als de man de pop kapot maakt dan is het natuurlijk te laat daarom deze vraag


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-02-24 - 17:24:42 send message to lennard

Kzou er toch maar een gat bijmakenhappy :) Je weet het nooitwink ;)


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2007-02-24 - 18:56:44 send message to kakatoe

Het is gewoon proberen wat ze doen als ze naast elkaar zitten maar wel tussen ruimte laten zodat ze niet bij elkaars tenen kunnen.
Heb bij mijn witkuiven in het eerste blok ook 2 gaten gemaakt maar nu ze een natuurblok hebben zit er maar 1 gat in en dat gaat tot op heden goed.
Alleen nu nog bevruchte eieren.


Vreekamp
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-02-24 - 19:32:50 send message to Vreekamp

ik had zelf nooit problemen met het plaatsen van 2 kaketoesoorten naast elkaar. Zolang ze maar niet van hetzelfde soort zijn.
Ik adviseer bij kleurkuiven altijd een blok met 2 in/uitgangen. Het kan idd heel lang goed gaan, maar zelfs na jaren loopt het soms nog mis met fatale afloop...


Vreekamp
Website Member
Posts :5

Website Member
2007-02-24 - 19:39:50 send message to Vreekamp

hallo kakatoe, ik heb zelf in het verleden een koppel geelkuiven gehad die ook jaren onbevruchte eieren hadden.
Toen ik ze op advies een blok met 2 in/uitgangen gaf, had ik hetzelfde jaar bevruchte eieren.
Het geval was dat de man de pop het liefst in het blok zag, en zo dus vaak de uitgang versperde.
Hij voerde haar ook in het blok, en ze kon er dus heel slecht uitkomen, met als gevolg ook geen goede copulaties.
Toen de pop eenmaal een extra uitgang had kon ze makkelijker het blok verlaten, en het resultaat was dus hetzelfde jaar 2 mooie jonge geelkuiven.


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-02-25 - 08:30:03 send message to De Tol

Nou ben ik gisteren gebeld door iemand en die zegt dat je nooit en tenimmer twee koppels kaketoes naast elkaar moet zetten ook niet twee verschillende soorten want dat gaat nooit goed zegt hij want de man word in alle gevallen kwaad
op zijn pop of op het andere koppel en dan heeft hij geen aandacht voor zijn eigen pop en dan kweekt hij niet met zijn eigen pop


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-02-25 - 10:03:22 send message to lennard

je zou de tussenwanden ook dicht kunnen maken dat ze elkaar niet zien dan gaat het welhappy :)


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-02-25 - 10:38:33 send message to De Tol

Dat is opzie want dan ben ik het zicht op de vogels kwijt


Eefjuh
Website Member
Posts :22

Website Member
2007-02-25 - 16:15:22 send message to Eefjuh

Hmz... diegene die je heeft gebeld heeft misschien niet echt gelijk.

Denk eens aan de kweker Happybird. Daar heb ik mijn witkuif vandaan. Deze heeft uiteraard wel echt een MEGA voliere, waarvan de witkuiven in een apparte aangrenzende voliere zitten, maar daaraan dus een hele grote vast zit met daarin koppels molukken, koppels rosé's, koppels ducorpsen, en hij kweekt er wel gewoon mee shocked 8O

Maar misschien dat dit door de ruimte komt hoor.

Tevens maakjt hij ook geen gebruik van speciale broedblokken, gewoon een stuk boom wat van binnen hol is met een klein gat erin, waardoor de kaketoes zelf het gat groter mogen maken, en het dus op een wat "natuurlijkere" manier gebeurd.

Nou zijn molukken moeilijk te kweken, toch heeft hij vrijwel elk jaar weer nesten......



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 256 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede