Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > spitsstaarten en jonge vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : spitsstaarten en jonge vogels
spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-02-09 - 18:33:07 send message to spitsstaart amadine

hallo vogelvrienden ik heb een paar vraagjes hoe groot zal ik mijn kweek kooien maken voor natuurbroed spitsstaart amadines en hoe groot zou ik het best mijn kooien voor de jongen vogels ik wil een stuk op 20 koppels gaan houden kan ik het beste kooien maken van 120 of 100 bij 40 diep en 50 hoog of 100 en 60 0f 70 hoog en 40 diep het beste zou mij uit komen van 50 hoog maar ik weet nie wat het beste is daarom vraag ik jullie hulp alvast bedankt alemaal mvg dirk (spitsstaart)


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-02-09 - 19:37:31 send message to Mario

Dirk zoals bij alle vogels is hoe meer ruimte hoe beter.Ideaal zou zijn voor de vogels dat ze gewoon rond kunnen vliegen.
De meeste prachtvinken kun je kweken in kooien van min. 60x40x40 groter is natuurlijk beter en na de kweek moeten ze terug naar kooien van min. dubbel zo groot.
Over de grote van de vluchtjes voor de jongen moet men rekenen op 10 cm zitstok per vogel dus als je een kooi hebt van 120*50*50 en daar zitten 4 stokken in van 50 cm lang dan kan je daar max. 20 jongen in houden.


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-02-10 - 19:04:49 send message to spitsstaart amadine

happy :)mario harstikke bedankt voor de uitleg meerdere reacties zijn welkom


Siroco
Website Member
Posts :12

Website Member
2004-02-11 - 20:11:59 send message to Siroco

Ik kweek mijn spitsstaarten in 80x40x40 cm
Broedkooien met het nestkastje aan de binnenkant van de kooi in de donkere hoek.Nooit geen problemen.


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2004-02-12 - 19:40:42 send message to spitsstaart amadine

happy :)oke bedankt he voor het reageren op mijn vraag


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-04-22 - 12:28:25 send message to cocobar

Welke nestkastjes prefereren spitsstaarten en zijn het nestslapers?

Hoeveel insecten(meelwormen, fruitvliegjes?) geef je voor, tijdens of na het broeden? Of kan je dit perfect opvangen met eivoer?

Ik heb wildkleur en ino en weet dqt er nog een bruine en isabel mutatie is, welke mutaties heb je nog? Ik hoorde vandaag dat er ook een lutino mutatie is, weet daar iemand iets meer van? Kweekt iemand deze laatste mutatie of zijn hier fotoos van?

PS: ik stel hier mijn vragen omdat ik het net al volledig heb afgeschuimd op zoek naar informatie, maar vind die niet toereikend genoeg. Bestaat er een specifiek boek(je) over spitsstaartamadines.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 160 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede