Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > endoscopische geslachtsbepaling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : endoscopische geslachtsbepaling
hary
Website Member
Posts :51

Website Member
2007-02-27 - 20:12:27 send message to hary

mijn vraag is.of het mogelijk is dat bij dit soort onderzoek toch een verkeerde uitslag mogelijk is omdat ze elkaar slecht verdragen en alle bij een donkere ires hebben ze zijn momenteel 3jaar oud vgr harrie


hary
Website Member
Posts :51

Website Member
2007-02-27 - 20:14:16 send message to hary

ps het betreft rose kaketoes


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-02-27 - 20:54:40 send message to Dennis Fr.

het kan wel is voorkomen ja dat men een foutje heeft gemaakt.ik heb het is met zwartkop caique`s gehad.Maar goed dat ze elkaar niet mogen dat heeft niks te maken of het 2 mannen of 2 poppen misschien zijn het klikt gewoon of het klikt niet net als met mensen.wink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-02-27 - 23:29:06 send message to dooren

Ik heb reeds 3x zelf meegemaakt dat men dus "koppels" had geëndoscopeerd wat achteraf alle poppen bleken te zijn. (en dat door een dierenarts die toch bijna iedereen in ned. kent)

Een second opinie met bv dna kan dus wenselijk zijn.
Gert


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-03-01 - 00:03:55 send message to ROCIO

Beste Hary.

Heb het zelf nooit megemaakt ,ook na een hondert tal niet ,de eenige keer dat kaal er naast zat was dat hij zei bij een dubbelgeelkop dat het nog een paar jaar zou duuren voor er eieren zouden komen ,en 14 dagen nadien was het eerste ei er ,en er zouden 3 totaal komen allen bevrucht en leverden ons een oorkonde van eerste kweek van de PS op.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-03-01 - 08:45:19 send message to Hawkeye_NL

Ik heb vorig jaar nog een "koppel" ara severa's gekocht welke bijde endoscopisch onderzocht waren. Omdat de man volgens de papieren voor zijn derde maand al gesekst moets zijn heb ik ze laten herseksen maar nu dmv DNA. Het bleken 2 poppen te zijn.

Ik heb de arts die de endoscopie had uitgevoerd om uitleg gevraagt en daar kwam uit dat de "man" idd te vroeg moet zijn gesekst. De geslachtsorganen van een papegaai zijn pas rond de 6 maand volgroeit. Bij endoscopisch onderzoek is het al heel moeilijk om goed te onderscheiden hoe, wat of waar. Zelfs voor artsen die met grote regelmaat deze ingreep doen is er altijd een kans van verkeerde inschatting.

Endoscopisch onderzoek word nu afgeraden als men alleen het geslacht wil weten.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2007-03-01 - 16:45:46 send message to broto

Endoscopisch laten sexen moet je ook niet doen onder de 6 maanden.

Daarna is het niet meer of minder betrouwbaar als DNA, bij beide worden fouten gemaakt en zal afhankelijk zijn van de gene die de DNA test of het endoscopisch sexen doet

Zelf laat ik alles endoscopisch sexen, vind een groot voordeel dat ook verder gekeken kan worden in de vogel , of er iets verder aan de hand is met de vogel.

Henk


hary
Website Member
Posts :51

Website Member
2007-03-06 - 21:51:37 send message to hary

bedankt voor de informatie laat ze nog een keer sexen nou met veren vgr hary


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-03-07 - 09:38:09 send message to Hawkeye_NL

Met het testen op veren moet je wel heel goed opletten dat je de verse veren niet bij de schacht vastpakt of aanraakt. Hierdoor kan je de DNA negatief beinvloeden en is de test onbetrouwbaar.
Ik doe zelf altijd de test dmv bloed. Hiermee is de kans op bevuiling vele malen kleiner en de uitslag zoveel betrouwbaarder.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede