Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Instinctieve onverwante partnerkeuze bij catharina's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Instinctieve onverwante partnerkeuze bij catharina's
chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-03-02 - 18:45:11 send message to chrislaevers

Ik woon in een 'vogelarme' streek. Ik heb vandaag een koppel cataharina's gekocht in mijn zaadwinkel. Door de band heeft hij alleen kanaries, grasparkieten, zebravinken, valkparkieten. Dus deze vogels heeft hij bijna nooit. Ik heb expliciet en meermaals gevraagd of het een onverwant koppel was en heb natuurlijk bevestiging daarop gekregen. Om nu zeker te spelen zou ik een tweede koppel cataharina's kopen en beide koppels zouden in een ruime volière terechtkomen (L-vorm : 210 x 130 (Lxb) en 400 op 90 (LxB) plus vergroting van de lange L in augustus 2007. Mijn vraag is: als ik er van uit ga dat dit aangekocht koppel toch broer en zus is en ik op een later tijdstip en ergens anders een koppel koop dat misschien ook verwant is en ik zet de twee koppels samen: gaan de onverwante partners elkaar instinctief zoeken en een koppel vormen of dien ik verschillende stappen voor het loslaten in de volière te ondernemen om de onverwante partners tot koppel te laten geworden? Ik wil gewoon zeker spelen en verwantschap in kweek uitsluiten. Ik zou natuurlijk de ene vogel kunnen ruilen met een andere, maar zoals ik al zei, ik heb nog geen contacten met andere vogelhouders in mijn streek. Alle wetenswaardigheden en adviezen zijn welkom.


baardparkiet
Website Member
Posts :47

Website Member
2007-03-02 - 19:09:11 send message to baardparkiet

Ik kweek ook met catharinaparkieten en tijdens de kweek plaats ik de koppels in aparte kweekbakken. Deze koppels worden door mijzelf gevormd om inteelt tegen te gaan. Zo heb ik 2 créme-ino's (broer en zus) en alhoewel zij in het kweekseizoen een andere partner krijgen, zitten zij in het rustseizoen altijd samen en verzorgen zij elkaar (ze zitten dan samen met nog 10 andere catharina's in een grote voliére). Volgens mij gaan ze dus niet instinctief op zoek naar onverwante soortgenoten.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-03-03 - 20:31:57 send message to chrislaevers

Bedankt voor je reactie. Ik zal dan een tweede koppel moeten kopen en dan koppels vormen buiten de volière. Ze gaan wel kweken in de volière omdat het binnenshuis te eng en te onnatuurlijk voor ze is. Misschien moet ik één van de twee opnieuw verkopen en een andere kopen. Daar gaat weer veel tijd in kruipen. Ik ga me nog bezinnen.
Bedankt alvast.


Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2007-03-03 - 23:02:06 send message to Zeekat

aha hier had ik dat gelezen, dicht bij huis duslaugh :D



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 219 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede