Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > goudmus (Passer luteus) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : goudmus (Passer luteus)
vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-03-05 - 13:42:57 send message to vogelkooi

Hallo, wie weet of goudmussen zingen? De man dan.
Ik heb in verschillende boeken gekeken, in het ene staat dat ze dezelfde geluiden maken en gewoontes hebben als een gewone mus, en in anderen staat dat hij wordt gehouden om zijn gezellige gewoontes en zijn zang!!
Ook zou ik graag ong. de richtprijs willen weten van een koppel.
Alvast bedankt.
Mike


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-05 - 19:02:33 send message to tonnl

Ik heb een koppel en ik noem het geen zingen. Het is meer kwetteren. In de broedtijd zeer fanatiek en best hard. De rest van het jaar hoor ik ze nauwelijks.

Een richtprijs is heel lastig te geven momenteel, de prijzen rijzen de pan uit en ook deze soort wordt niet meer ingevoerd. Voor een gezond koppel, niet te oud en onverwant zou ik zelf rond de 60 euro betalen denk ik.
Groeten, Ton.


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-03-06 - 21:09:12 send message to vogelkooi

Bedankt Ton , Denk dat ik het probeer met een koppel, Ik kan ze ruilen voor andere vogels, hebben die van jou wel eens genesteld?
Mike


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-07 - 01:51:26 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Jazeker, al een paar keer. Het zijn superouders, ze verzorgen de jongen geweldig goed.

Alleen nesten bouwen is hier een verhaal apart. Ze zijn weken bezig om een geschikt plekje te vinden. Dan bouwen ze met heel grof materiaal een rommelig nest, of eigenlijk beter gezegd, ze stapelen maar wat raak met takken en grashalmen en zelfs slierten trosgierst.
Als het ongeveer klaar lijkt sloopt de man alles weer en begint net zo fanatiek in een andere kast opnieuw. Bij mijn koppel gaat dat 3 of 4 keer zo door, tot de pop het nest goedkeurt. Pas dan wordt er achterin de berg takken een holletje gemaakt waar de pop de eitjes in legt.

Hier een plaatje van drie jongen.

Succes en veel plezier met deze actieve, leuke vogels.
Ton.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-03-07 - 09:11:00 send message to theelepeltje

Naar aanleiding van de nestconstructie is het dan ook niet gelukt om de vogels te ringen zo te zien?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-07 - 15:10:31 send message to tonnl

Klopt inderdaad. Ze bouwden een soort burcht van takken met een heel klein sluipgangetje.


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-03-08 - 10:36:01 send message to vogelkooi

Ja zien er leuk uit Ton, Hetzelfde doen mijn roodborstzaadkrakers, eerst een heel mooi nest in een hoek op de grond en daarna nog 4 andere nesten en nu in een klein nestje is ze begonnen te leggen, wat betreft het ringen ik ring ook bijna nooit om risico te vermijden dat er iets misgaat, pas als ik een aantal vogels op stok heb doe ik dat, zoals met blauwkopblauwfazantjes en dybowskis.Als de vogels in een nestkastje nestelen is het natuurlijk gemakkelijker en doe ik het ook.
Mike


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-07-01 - 11:18:08 send message to vogelkooi

Ton Ik wilde vragen of de goudmussen vaste broeders zijn, de mijne zijn namelijk een nest aan het bouwen boven de ingang van de voliere in een hoek, dus als ze iedere keer als ik naar binnen ga, van het nest vliegen kan ik beter proberen ze op een andere plaats te laten nestelen.
Ik vindt dat je prachtige fotos maakt van je vogels.
groeten
Mike


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-07-01 - 15:25:40 send message to tonnl

Dankje!
De pop zat andere jaren heel erg vast te broeden, ze zat dan ook volledig uit het zicht, dus geen probleem tijdens verzorgen.
Dit jaar tot nu toe alleen zeer uitgereid baltsen, nog geen eitjes.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 123 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede