Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > venezuela amazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : venezuela amazone
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-06 - 20:37:17 send message to dun grijzeroodstaart

hoi waar kan ik meer info vinden over de venezuela amazone ?
en wat zijn de prijzen ongeveer ?

ik weet wel dat die jaren geleden niet zo duur waren per koppel , maar ze zullen inmiddels ook wel weer erg gestegen zijn nu de import dicht is ?

hoop wat meer te weten te komen over deze toch wel mooie amazone .

mvg

Tim


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-03-07 - 04:59:21 send message to bert1974

wat het gedrag betreft.
dit is ongeveer het zelfde als alle andere amazones ook.
tijdens het broeden is de man meestal zeer agressief.
ze zijn op bepaalde momenten van de dag zeer luidruchtig.
dit geld teminste voor mijn koppel.

de prijs zal ondertussen zo rond de 450 / 500 euro liggen.
maar het is ondertussen maar net wat men er voor vraagt en wat men er voor wil geven.

groeten bert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-08 - 11:45:29 send message to dun grijzeroodstaart

hoi bert , ik heb reeds een koppel aangeschaft [gisteren ] .
zie foto ,
ik merk wel dat ze wat feller geluid maken dan de grijze haha maar zijn zeer mooie papegaaien vind ik , en tja de import is dicht en dus moeten we ook met de simpelere soorten gaan kweken vind ik .
het koppel zit vollop te kroelen , koppel is niet gesext maar volgens de man waar ik het koppel gekocht heb is dit zeker een koppel , en bij vorige eigenaar bewezen .
maar goed we zullen wel zien , als ik ze zo bekijk is het wel zeker een koppel .
alleen de pop is best fel af en toe tegenvover de man .

als iemand nog info heeft of een mooie site , is altijd welkom .
http://img177.imageshack.us/img177/2582/spa0204ai1.jpg

gr

tim

(foto breder dan 600 dpi)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-03-08 - 17:45:28 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Deze soort is zeker niet simpeler te kweken als veel andere soorten amazones!
Ik hoop voor je dat het een koppel is, maar raad aan om ze middels DNA te testen.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-03-08 - 18:28:35 send message to wiechmann

hallo tim
ik heb ook 1x koppel venzuela amzone's gekocht met dna papieren na 2 jaar maar eens over laten seksen bleken gewoon 2 mannen te zijn ieder die ze zag zei ook tegen mij dit is een echt koppel zo zten ze te kroelen met elkaar


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-03-08 - 19:42:06 send message to Dennis Fr.

deze tip is al vaker gegeven. koop nooit ongesexte vogels.spreek dan af dat je ze eerst laat sexen mits het een koppel is betaal je het geld erbij en is het geen koppel ja dan zijn de kosten voor diegene zelf.maar ja is al vaker aangehaald.ik vind het een hele gok wat je genomen hebt .hoop voor je dat je ook daadwerkelijk een koppel hebt want ook 2 mannen of 2 poppen kunnen lekker met elkaar kroelenhappy :)

Succes met de kweek .

Groeten Dennis


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-08 - 22:21:57 send message to dun grijzeroodstaart

hoi tja je moet toch een beetje mensen vertrouwen hebben he .

maar voor de zekerheid ga ik ze toch laten sexen ik ben er nog niet over uit hoe dna of endoscopisch !?

zijn er eventueel kenmerken van man of pop ?
ik zie wel dat de grofste regelmatig plat op de stokken ligt .

mvg

tim


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-03-08 - 22:38:33 send message to wiechmann

ik heb al genoeg vertouwen gehad. en ik laat ze altijd na seksen als ze niet endscopisch gesekst zijn en vaste voetring .ben helaas een paar keer belazerd en dan denk je er wel anders over.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-08 - 22:48:32 send message to dun grijzeroodstaart

hoi herman , ja helaas word je nog vaak bedonderd maar de man uit vlissingen tja ik denk dat ik die wel kan vertrouwen .

maar toch laat ik ze na sexen even een afspraak maken bij bastiaansen , of weet jij nog een goeie en 1tje die in de buurt zit ??

mvg

tim

het klikt wel goed trouwens tussen deze 2 , maar goed dat wil niet altijd wat zeggen .


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-03-09 - 04:48:42 send message to bert1974

onderlinge verschillen heb je altijd wel maar dit vertelt helaas niets over het geslacht.
je kunt er niks van op aan.
als het dan toch twee van het zelfde geslacht zijn kun je volgens mij het beste ook twee mannen hebben.
volgens mijn ervaring zijn hier nammelijk meer poppen van dan mannen.
dat wil zeggen dat ik toen der tijd heel veel poppen aangeboden kreeg en mannen haast helemaal niet.
ook de jongen die ik zelf heb gekweekt waren op een enkeling na allemaal poppen.
dit kan natuurlijk toeval zijn maar het zet je wel aan het denken.

veel succes met het koppel.
groeten bert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-09 - 08:05:55 send message to dun grijzeroodstaart

hoi ik laat het koppel toch even sexen , is zo jammer dat ik ook jaren zit te wachten alhoewel het al leuke vogels zijn om naar te kijken kwa karakter heb heel de voliere,s volgehangen met wilgentakken en die zitten ze lekker te slopen.
maar goed het zou toch ook wel leuk zijn om er mee te gaan kweken.
ik denk dat ik wat veertjes opstuur dan hebben ze niet zo veel stress als met endoscopisch .

mvg
tim


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-09 - 08:41:52 send message to dun grijzeroodstaart

net gebeld , vanmiddag moet ik naar marc dieltjens in schoten .
ben benieuwd hopelijk is het een koppel en is het mensenvertrouwen niet weer geschaad hahaha .
en nu kan die gelijk kijken of alles van binnen goed is en natuurlijk broedrijp , ben benieuwd .
en hou jullie op de hoogte .

mvg
tim


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2007-03-10 - 17:36:50 send message to noel

hoi
hoe is het afgelopen?

met vrg


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2007-03-11 - 18:50:24 send message to wiechmann

EN WAT WAS DE UITSLAG VAN HET SEKSEN


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-03-11 - 19:58:29 send message to dun grijzeroodstaart

slecht slecht ik wou het hier eigenlijk niet vermelden maar goed nu er om gevraagd word .

ik ben bij marc dieltjens geweest een toparts aardige vent !

maar helaas toen hij er 1tje uitving [wat waarschijnlijk de pop was ] zag hij en ik dat er iets raars aan de kont zat niet veel maar hij concludeerde gelijk het wrattenvirus dus niet goed , het seksen heb ik toen achter wegen gelaten omdat ik toch wou weten wat de andere vogel was heb ik die wel laten seksen was een mooie gezonde broedrijpe man , maar het virus wat de andere vogel had is toch best besmettelijk volgens dieltjens en waarschijnlijk zal de man het ook wel in zich hebben.
baal baal baal dus en toch wel een beetje pissig en bang .
de vogels waren volgens dieltjes ook de jongste niet meer , maar goed ik ben opgestapt nadat ik nog een babbel heb gemaakt met marc dieltjens .
ik ben gelijk aan het bellen geslagen eerst naar huis naar de vrouw die heeft de stokken en kooi draad etc etc ontsmet voor het zekerste .
gelukkig zitten er tussenschotten tussen , maar marc dieltjens zei dat ze het echt pas over krijgen door paren want het wrattenvirus zit meestal in de cloaca of bek komt bij ara,s veel voor .
maar goed mijn vrouw heeft alles ontsmet , en ik heb gelijk de persoon gebeld waar ik ze gekocht had en ik kon ze gelijk terug brengen dus ik op naar ........!
geld terug va kosten vergoed dus al met al heeeeeeel goed opgelost maar toch erg balen was er erg blij mee .
maar weer wat geleerd , de man die zou de pop niet verder verkopen en met de man even aankijken omdat hij toch wel broedrijp en gezond eruit zag .
maar goed daar kan ik ook niks meer over zeggen ik ben blij dat ik toch mijn geld terug heb heeft alleen een tank benzine gekost en een hoop gevloek .
was zeer blij met het koppel en dan dit , GELUKKIG ben ik toch even naar de dierenarts gegaan en mede door de tips van jullie hier thanks.

dus nu zit ik me eigen te verdiepen in pionussen en waarschijnlijk komt er ook een koppel .

mvg

tim


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-03-11 - 21:00:07 send message to lennard

sad :( daar word je inderdaad niet vrolijk van, nou hopen dat je een mooi koppel pionussen te pakken kan krijgen. Wel de rest van de vogels even goed in de gaten houden he. Ik hoop dat het allemaal goed komt voor je.wink ;)

Groetjes,

Lennardhappy :)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 128 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede