Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > eerste ei Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : eerste ei
v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-03-07 - 14:10:27 send message to v.dijck

yes vandaag het eerste ei van mijn rose's zien liggen van nu geen nestkast controle meer en maar hopen dat het goed gaat? laugh :Dhappy :)laugh :D


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-03-07 - 14:30:35 send message to v.dijck

kan iemand mij vertellen vanaf welke dag ze vast gaan zitten broeden? of hoe dit verder gaat? het broeden duurt plus minus 25 dagen maar is dit van het eerste ei of vanaf het moment dat ze er vast op het nest gaan zitten?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-03-07 - 17:18:13 send message to lennard

ik heb een kennis die ook met rose's kweekt, ik zal het eens aan hem vragen. Maar alvast gefeliciteerdhappy :) hopen dat ze bevrucht zijnwink ;)


JAK
Website Member
Posts :83

Website Member
2007-03-07 - 19:38:31 send message to JAK

ik had twee koppels met eieren, elk 4 eieren,mijn
eerste koppel heeft 8 dagen gebroed en dan kapot
gedaan,twee eieren waren bevrucht, mijn tweede koppel broedde 14 dagen ,drie waren bevrucht, zondag laatst alle vier eieren weg, het was om bij te wenen
ik wil maar zeggen,hou ze zeer goed in de gaten



Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2007-03-08 - 09:36:54 send message to Zeekat

ga je eieren eruit halen volgende keer jak? er is een bedrijf dat eieren uit broed in machine daar kan je ze heen brengen, zelf een broedmachine kopen is erg duur


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-03-08 - 12:04:39 send message to v.dijck

is het zo bij kaketoes dat de man overdag meer op het nest is als het popje? het popje zit meer buiten het ei is nu 2 dagen oud?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-03-08 - 12:43:39 send message to lennard

ze broeden heel de dag om en om dan gaat de man erop en dan de pop.happy :)


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-03-08 - 13:58:29 send message to v.dijck

hoe is het trouwens met de ara's en de voliere lennard?


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2007-03-08 - 17:25:02 send message to fiepol

roses leggen maar om de 3 dagen, de broedtijd is 23 dagen vanaf het vast blijven zitten ,normmaal vanaf het voorlaatste ei. ze zijn nogal geneigt hun eieren te breken.ik broed ze uit met een brensia 20, niet zo duur, 300 eur.,maar wel zeer goed. ook onderleggen bij halsband is een oplossing, die kunnen 2 jongen van roses grootbrengen. veel sukses


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-03-08 - 17:33:55 send message to v.dijck

bedankt voor het advies van de broedmachine en de halsbanden, maar halsbanden heb ik niet, en ik ga voor natuurbroed a, ik heb geen tijd voor handopfok en ben voorstander van natuurbroed, handopfok is er al zoveel en dat vind ik niks vanwege dat je de vogels ook de kans moet geven het zelf tedoen. dan heb ik er ook meer plezier van vind ik zelf als je de jongen voor het eerst buiten ziet komen kijken vanuit het blok is toch het mooieste wat er is voor iemand die kweekt?
voor mij wel in ieder geval.maar toch bedankt want alle adviezen en meningen zijn welkom en ervaringen natuurlijk ook, groeten gerdhappy :)


fiepol
Website Member
Posts :62

Website Member
2007-03-09 - 17:55:20 send message to fiepol

ik deel jou mening inzake handopfok ,maar wat zal je doen als je vogels keer op keer de eieren breken ,zoals bij mij het geval is ?ik vind dat je toch niet alles kan laten kapotgaan en moet proberen te redden wat mogelijk is. ik heb er toch meer plezier aan een paar jongen van onder de halsbanden te zien komen dan gebarsten eieren in de vuilbak te gooien.


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-03-11 - 17:35:31 send message to v.dijck

iedereen moet het zelf willen maar ik heb geen halsbanden, en onderleggen is nog altijd iets anders dan handopfok, dat zou ik nog wel doen als de mogelijkheid er is dat onderleggen maar van mij mag iedereen het doen zoals hij het wil maar ik hoor graag hoe anderen het doen kan altijd leerzaam zijn.groeten gerd


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-03-14 - 18:17:58 send message to v.dijck

tot op heden 2 eieren en 1 kaqpot onder de stok kapot, maar nu vond ik van de week de pop spartelend en op haar rug draaiend op de grond heb haar op geraapt en rustig gehouden, een half uur naderhand het zelfde gebeuren weer tot rust gekregen en in de gaten gehouden, ze ging weer op de stokken en in het nestkast zitten eten doet ze ook. heb dit een keer eerder gehad bij een vorige pop die heeft het niet gered toen zei de arts dat het waarschijnlijk iets in de hersens is geweest een soort bloedpropje. heeft iemand dit ook ooit meegemaakt en wat eraan gedaan? zijn nu 2 dagen verder en ze zit nog af en toe wat dik maar is wel alert en eet voldoende wat te doen?


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-03-14 - 19:54:24 send message to molineti

Vervelendsad :(

Zou het niet een vergiftigings verschijnsel kunnen zijn?(ook omdat Jij schrijft dat een vorige pop het soortgelijke had)

Is er iets inde kooi,broedblok,bodem,stokken waar ze veel aan knaagt,en waarvan Je denkt dat zou weleens niet goed kunnen zijn?

Hopelijk komt het toch nog goed met de pop


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-03-14 - 20:24:29 send message to v.dijck

zou het zo niet kunnen bedenken, dat was in het oude huis nog, dus andere kooi andere omgeving?
verder gewoon berken stammen ook in de andere kooien en iederen week verse wilgen takken.
genoeg eivoer en normaal voer van versele laga australische papegaaaien mix gemengd met versele laga voor zuid amerikaanse papegaaien omdat daar fruit en noten in zitten want gewoon fruit eten ze niet, ja sporadisch als het door het eivoer zit
en dan gooien ze het er meestal uit.
doe ook rose vice door het eivoer voor extra vitaminen, zou legnood kunnen zijn geweest omdat er een ei onder de stok lag kapot? verder viel mij vandaag op dat de man de pop ook wel eens bij de voerbak weg jaagd heb nu extra bakken hangen, ik kan niet meer als hopen op een goede afloop.


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-04-11 - 19:19:33 send message to v.dijck

alle eieren waren onbevrucht op zich wel balen maar geen ramp weet nu in ieder geval dat de pop legt, maar kan het zijn dat ik een tweede ronde kan verwachten want ik heb ze nu al een paar maal weer zien trede?happy :)
wel al drie jonge konings parkieten en de pennanten hebben nog niks na dat ze het eerste legsel op geeten hebben. groeten gerd



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 118 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede