Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > van pellets naar zaad Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-03-11 - 22:44:08 send message to meyer


quote
Wat mij nu weer opvalt is dat een valkparkiet er aan dood gaat en een Lorrie zonder problemen overgaat van pellet naar zaad? Terwijl ik altijd gedacht had dat de valkparkiet sterk en de lorrie 'zwakker'(gevoeliger) was.




Niet goed gelezen Peter, er staat dat de lorrie van pellets naar lorriepap is overgezet en zoals je weet is dit nog zachter voer dan de pellets en zal daarom ook geen probleem geven.wink ;)

Groeten Meyerwink ;)


smedinga
Website Member
Posts :0

Website Member
2007-03-11 - 22:52:17 send message to smedinga

Ik gebruik pellet als basis en voer daarbij zaad fruit noten kiemvoer enz. Vogels zijn voedsel speciaalisten en pakken altijd het beste wat er te krijgen is in de natuur op dat moment, het is dus erg belangrijk om een gevarieerd dieet voor te schotelen, en mijn mening is dat je alleen op pellet niet of nauwelijks vogels kunt kweken. En een Lori zet je niet van pellet naar zaad een lori is een nectar eter.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-03-12 - 07:51:59 send message to ParkietenPeter

Woops, mijn foutje. happy :) (de smiley is schaapachtig wink ;))


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-03-16 - 22:33:45 send message to molineti

Ik kwam net toevallig op deze site de reclame van Dieca tegen.

Ik ben op hun site gaan kijken naar hun voedingsverhaaltje betreffenden de pellets.

Sorry dat ik het zeg maar ook hier staan weer de nodige pelletverkoop onzin verhaaltjes op.

(behalve dan dat ze zeggen dat U zaad moet blijven bij voeren)

Zo staat eronderandere:Wij hebben een pellet laten ontwikkelen?????


Deze pellet is ´´ontwikkeld´´(tussen haakjeswink ;))door Papageienspeciaalzaak Wagner(duitsland)een paar commercieele jongens,maar niet beter te weten geen voedingsdeskundige/onderzoekers.

Zij hebben overigens ook verkoopadressen voor de zelfde pellet in Nederland onder een andere naam.

ook staat hier weer het argument genoemd van ,,minder verspilling,,ten opzichtte van zaadshocked 8Oshocked 8O

Ik experimenteer nu ongeveer een jaar met enkele pellets maar wist na een week al dat dit totale onzin is.
De vogels(In dit geval papagaaien/parkieten) verspillen met hun normale eetgedrag minimaal net zoveel netto pellet dan bruto zaad(ik hoop dat U begrijpt wat ik bedoel)

Tot nu toe kan ik nog niet anders concluderen dan dat:Er gigantische winsten gemaakt worden door( gemiddeld) zeer commercieele leveranciers met een product wat nog niet bewezen heeft(na al die jaren) iets toe te voegen.

Behalve dan voor de producenten en leverancierswink ;)

Dat enkele pelletverkopers nu gaan zeggen dat Je zaad moet blijven bijvoeren zie ik als ,,hun,, angst voor eventuele problemen in de toekomst als je uitsluitend pellets zou voeren.

(dus ze weten zelf ook nog niet wat de (degeneratie)gevolgen van de klier/spiermaag voor de toekomst zal zijn)

groeten rene


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-03-16 - 22:43:54 send message to mijnkaketoes.nl

Rene

Wijs gesproken

Henk



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede