Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wayandotte krielen met japanse kwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wayandotte krielen met japanse kwartels
Woutkwartel
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-03-08 - 21:10:20 send message to Woutkwartel

Op zoek naar info op deze site gekomen en enthousiast geworden. Nu mijn eerste vraag.
Ik heb wayandotte krielen en wil graag japanse kwartels erbij zetten, heb al 6 schuilplekken (buizen, dakpannen etc) in de ren gemaakt waar de kippen niet bij kunnen. Zijn er mensen met tips, do's en do'nts?
Alvast dank voor de reacties.
Wout.


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-03-08 - 23:09:03 send message to theelepeltje

Waarom niet apart zetten?
Sommige kippen kunnen kwartels nogal eens het leven zuur maken.
Japanse kwartels hebben graag wat beschutting, wat je niet kan geven, want de kippen laten nog geen grassprietje staan.

Japanse kwartels zijn vrijwel overal te krijgen, kijk eens bij een dierenspeciaalzaak of zoek kwekers bij je in de buurt, bijvoorbeeld via internet. Via marktplaats.nl, vogelarena.com, vogelmarktplaats.nl kan je al een hoop vinden!
Succes met je kwartels!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-03-09 - 08:40:01 send message to ParkietenPeter

Ik denk zelf met de aanpassingen die je al gemaakt hebt dat het zeker met wyandots best moet kunnen.

Ze hebben vluchtmogelijkheden en de kippen zijn niet van de agressieve soort.

wink ;) Peter


andre22
Website Member
Posts :68

Website Member
2007-03-09 - 10:38:15 send message to andre22

Hallo,
Ikzelf heb ook wyandotte krielen gehad, Leuke kippen die makkelijk broeden, ik heb ze samen gehad met fazanten en later ook met patrijzen en dat ging allemaal prima. de wyandotte is inderdaad een rustig kip en ik verwacht ook wel dat het goed zal gaan maar de eerste dagen natuurlijk wel goed opletten.
Als je jonge kwartels wil moet je wel uitkijken, mijn wyandotte's heb ik namelijk weleens een muis zien vangen! Ze renden er met ze alle achteraan en probeerde deze ook op te eten. Daarom denk ik dat als je jonge kwartels wil de broedende hen af moet schermen of als er jongen zijn de hen en jiongen apart zetten.
Gr Andre


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-03-09 - 11:10:06 send message to theelepeltje

De kans is klein dat de Japanse kwartels zelf zullen gaan broeden.
Ze broeden sowieso al niet zo snel, en de Japanse kwartels die ik zelf heb zien broeden zaten in een beplante volière, wat dus met kippen niet mogelijk is.
Als je nageslacht wilt zal je dus aangewezen zijn op pleegmoeders/broedmachines.
En let goed op als je kwartels een eitje leggen. Sommige kippen zijn echte eier-eters.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-03-09 - 17:13:34 send message to roodmus

Heel vroeger had ik ook kippen in de voliere samen met kanaries.
Dit waren dan wel barnevelders maar de jonge kanaries die nog niet goed konden vliegen verdwenen gewoon in de kippen magen.


Woutkwartel
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-03-09 - 19:20:05 send message to Woutkwartel

De reacties maken dat ik het wel ga proberen. Prettig zo,n forum. Als de wayandottes de eieren gaan eten zal ik ze toch apart gaan zetten en bij kuikens zie ik het inderdaad wel van komen dat de kippen willen weten hoe die smaken dus dan gaan ze ook uit elkaar. Misschien ga ik nog een ren ernaast maken met een kleine doorgang waar wel kwartels en geen kippen door passen, kijken of de kwartels vrijwillig in de kippenren gaan.... Ook handig om het zandbad van de kwartels kipvrij te houden (die hebben hun eigen maar die vervuilt zo snel)


Woutkwartel
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-04-23 - 20:43:59 send message to Woutkwartel

Ik heb inderdaad de kwartels nu naast de kippen met een kleine doorgang. Gaat goed (al een maand). Tot mijn verbazing (tegen de boekjeswijsheid in) blijken de kwartels elke avond consequent in hun eigen hok te slapen en tot nu toe (op 1 eitje na) ook alle eieren daar te leggen. Krijgen daar hun eigen water en voer en pikken ondertussen een graantje en groenvoer mee bij de kippen. De kippen maken af en toe een pikbeweging als er een in de weg loopt maar echt pikken en achternazitten heb ik niet gezien. De kwartels zijn inmiddels schuwer voor mij dan voor de kippen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede